Choklad färgad Cornish Rex flicka till salu
Varför då?
fin tjej vad är det för föräldrar?

Varför jag ska sälja hon eller?
Tuvär så funkar det inte med min älsta katt, han mår väldigt dåligt. Och då tog vi det beslutet att för katternas skull så är det bättre att sära på dem. Gammkatten har vi haft hos oss i ca 6 år och är som en familjemedlem. Min önskan var givetvis att det skulle gå bra, för liila Ida är såååå söt och gullig.
Beslutet var dessutom inte bara mitt utan även mina döttras.
Just nu gör jag vad som hellst för att hon ska få ett bra hem!!!
Lycka till, hoppas att hon får ett nytt hem snart.

Choklad är jag ju sååå svag för!
En dag ska jag ha en chokladrex, men just nu är det inte aktuellt.
Hoppas ni hittar ett bra hem åt henne. Kan ju inte vara allt för svårt tycker jag ;)
Har du talat med uppfödaren? Denne kanske kan hjälpa till! Om inte annat så vill uppfödaren säkert veta att katten ska omplaceras, det skulle i alla fall jag vilja göra.
Vad exakt är det som inte fungerar mellan katterna?
Hoppas ni hittar en bra lösning!

Vet Sara om det här? Mocca sanini är ju inte gammal (dryga 6 månader) och kan inte ha bott hos er så värst länge. Ibland tar det tid för katterna att komma överens. Om dessutom er "gamla" katt hunnit bli några år och levt ensam en tid, ja då tar det som sagt en tid innan allt är så lugnt och harmoniskt som man vill att det ska var mellan katterna.
Om du berättar mer vad det är som inte fungerar mellan katterna så är vi nog flera här på forumet som kan hjälpa dig med tips och råd.
Vad du än gör sälj inte din lilla tjej vidare utan uppfödarens vetskap. Jag är övertygad om att hon vill hjälpa dig att hitta rätt hem till Mocca sanini om ni inte kan ha henne kvar. Ingen vill ju att ens kattungar ska flytta omkring från det ena till det andra hemmet.

Men…alla har väl ändå sett tråden här innan om denna katt
- ni har ju skrivit i den själva!
Har lite svårt för att "låtsas som det regnar".. porter har också skrivit i den ..
Jag hoppas det löser sig för er och att ni två- aranels och porter kan tala ut om det istället för att skriva om det i forum.
Tycker det verkar som att ni skulle behöva prata irl om detta.
Vill inte lägga mig i alls-med mer än att jag har mycket svårt för att låtsas som att jag inte läst tråden från aranels tidigare..
Tycker synd om katten..
Lycka till!
Håller med #8, red ut istället för att gnälla på varann…det blir inget seriöst intryck av varken den ena eller den andra på det här viset, det är min åsikt.

Jag har inte gnällt….vill bara hitta ett bra hem till Ida.
Ber om ursäkt Buffy-co ,att jag skrev här, jag har tyvärr inte alla trådar i huvudet och infon om att detta gällde aranels katt kom efter mitt inlägg. jag försöker inte se ut som om det regnar.. och vill inte bli kallad för något dylikt..
#11 Håller med dig till fullo, det är inte lätt att hålla reda på alla namn, katter och trådar som är på sajten. Jag hade inte heller kopplat ihop det, precis som du.

Jag såg nu på morgonen att mitt inlägg lät"surt" mot "alla"-jag ber om ursäkt!!
Jag skrev det sent i går och ville sen gå in och redigera ordet "ni" för jag såg just att bl.a. du inte skrivit i den andra tråden!!
Många var engagerade i första tråden och de vet nog vilken katt det är osv..det kändes då konstigt att de låtsades som de inte visste någonting!Om jag nu kollar var det närmare bestämt #6 och #7..Jag menar inget illa mot er-det var bara det att ni ju vet vem det är eller hur?
Hoppas du kan ta min ursäkt-precis som du skriver ..man kan inte hålla alla trådar i huvudet heller-jag gör det inte själv!
Man måste även kunna skriva om man tycker något blir lite konstigt..
Precis som #10 skrev tycker jag att både säljare och köpare borde göra upp om detta själva..det ger inget seriöst intryck detta…
Förlåt om någon mer tog illa upp-jag var lite sur och grinig..

Skrev samtidigt..som sagt-jag såg att du bara frågade om varför katten skulle säljas,det var ju en bra fråga!!Det var inte det jag menade.
Skulle hållit tyst-men ibland så blir man förvånad-då det var en lång diskussion om detta om en oseriös köpare i förra tråden med #6 och #7 som skrev där och gav uppfödaren råd .
Själv får jag tyvärr ingen seriös bild av uppfödaren heller efter den förra tråden..
Som alltid är det en katt som drabbas..
Forum är svåra-man ska bara skriva om roliga saker!
Det blir bara missförstånd annars..
Buffy-co.. först och främst vill jag säga att jag inte tog illa upp, för jag förknippade ärligt talat inte alls denna tråd med den om oseriös köpare, tar därav inte åt mig av din kritik. Jag håller inte koll på alla här, vem som säljer katter till vem, och ännu mindre på vilka allas katter är (i stamtavlan), de flesta känner man ju bara till "sällskapsnamnet" och de söta små nosar man ser på bild. Jag läser heller inte alla trådar om igen när det postats nya meddelanden, om jag inte känner att jag har något mer att tillföra. Jag kan inte säga att jag lagt katternas namn i "oseriös"-tråden på minnet, eller köparens namn eller nick, inte heller katternas sällskapsnamn (vilket var det som nämndes i denna tråd). Så jag har inte knutit samman de två trådarna med varandra, utan gav bara hövliga svar och försökte hjälpa i respektive tråd. Jag anser det inte riktigt vara min uppgift att slänga skit åt höger eller vänster, och får på ett forum aldrig info nog för att döma någon, detta är ett problem som de själva måste lösa och jag har bara gett tips.

Buffy-co, eftersom jag ju är en av två som du anser låtsas att det regnar önskar jag förklara mig lite. Jag ber inte om ursäkt, det har jag inte någon anledning till att göra. Tycker dock att du uttrycker dig klumpigt!
Jag känner/kände inte igen porter som anv. här på forumet. Visst skrev jag i aranels tråd. Men det var innan porter skrev där. S*Spotless Mocka, som är mamma till de här ungarna, kommer från mig. Kanske känner jag mig extra involverad i dem? Jag vet inte, illa berörd blir jag när någon vill omplacera en kattunge på 6 månader med anledning att den inte går ihop med ens egna "gamla" katt. Att jag inte direkt kopplade ihop porters tråd med aranels beror troligen på att aranels skrev om två katter ur samma kull varav den ena var Mocca Sanini. I och med att aranels skulle på semester och att systern erbjudit sig att ta katterna en tid trodde jag att "fallet" med köparen/fodervärden till de två kattungarna var temporärt löst. När jag så läste porters tråd om omplacering blev jag rädd för att Mocca Sanini flyttat till nytt hem nyligen och nu skulle bli tvungen att flytta därifrån igen så snart. Nu verkar det ju inte vara så och det är tur det åtminstone.
Kortfattat så är jag inte typen som låtsas att det regnar, jag gjorde helt enkelt inte kopplingen porter-aranels.
Till porter kan jag bara säga att du gärna får maila mig på crx@spotless.se jag kan inte lova att jag har en lösning till dig men jag lovar att försöka hjälpa dig!
Till sist, det är inte helt lätt att vara uppfödare. Ibland gör man (båda parter) felbedömningar. Dock har man ett ansvar gentemot sina kattungar och deras nya hem att vara behjälplig i alla situationer, mer eller mindre knepiga. Anser dock att ett forum är helt fel plats att lösa en sådan här situation på!
Ett litet tillägg, S*Spotless Mocka och Mocca Sanini är inte samma katt, men den första är mamma till den andra.

#15 #16
Ja-jag uttryckte mig klumpigt och generaliserande..jag var trött och skulle inte skrivit något alls!
Jag bad om ursäkt för det.
Men precis som du skriver #16 så tyckte jag att detta inte skall lösas i ett forum-det gagnar varken säljare eller köpare(eller den oskyldiga lilla katten)
Det gör bara att uppfödaren känns oseriös - nybörjare eller ej så borde man ändå hantera saker utan att lägga ut dom så som skedde.Om man ej har "mer koll" bör man inte ta en kull enligt min egen åsikt.Det känns väldigt oplanerat allt-att dessutom ha en resa inbokad..
Men jag hoppas verkligen att porter-aranel nu vänder sig till dig och får hjälp.
Jag är verkligen helt frågandes till att man säljer en katt efter så kort tid-så jag försvarar absolut inte porter!!!
Men det är just detta…Vi som läser om det här får ju inte alla bitar-vem som gjort vad osv.Vi är ingen domstol! Därför som jag skrev-bäst att sköta sånt här i det "riktiga livet"..
Tyckte det smirik skrev redan tidigare i förra tråden hade många poänger trots allt..

Vilken soppa! Vart tog den andra kattungen vägen? Mocca skulle ju vara på foder, eller?

Så här är det: Mocca Sanini dvs Ida har jag köpt av aranels, den andra kattungen var jag fodervärd åt som jag kallade Nina. Nina har uppfödaren tagit tillbaka och jag som är ägare till Ida försöker hitta en bra köpare till Ida.
Jag vill bara poängtera att jag inte gnällt eller beklagat mig på denna tråd och inte på den andra heller. Jag har varit på semester och såg vad som stod i forumet i går efter jag jag skrev denna tråd.
Jag hoppas att ni kan förstå min situation lite….vill bara finna ett hem till Ida där hon kan trivas och må bra. Hoppades att detta var rätta platsen för det. Har jag fel?? Så snälla berätta hur jag ska göra då…
#2 hennes föräldrar är Spottless Mocca och Swedcoon`s Bruce
Är det någen som är intresserad eller kan hjälpa mig vore jag oerhört tacksam.
Maila mig på fii@hotmail.com
#21 en liten fråga, om uppfödaren tog tillbaka Nina kan hon inte köpa tillbaka Ida av dig då minus tingningsavgift och vet kost m.m Så kan Aranels själv finna ett hem till Ida? Bara ett förslag..
#21 Tack för ditt förtydligande, det var jättebra!
Ställs en fråga i en egen tråd och av en annan person än den som skrivit om samma sak ur sin synvinkel i en tidigare tråd, tycker jag att det är rätt att besvara frågan i den nya tråden!Det är sett från 2 olika sidor och jag tycker Spotless,Alex mfl inte ska få på nöten för att de konstruktivt försöker hjälpa till.Det finns ingen anledning till att vifta med pekpinnar, vi är alla vuxna och kompetenta och bör få respekt och respektera varandra.Det är min tanke .
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#22 Det verkar inte som att det är en lösning för uppfödaren, eftersom de ska snart åka bort på en lång semester.
#25 det var ju synd..
och sedan är jag benägen att hålla med Eine.. Det är ju faktiskt bättre om vi alla kan hjälpas åt att lösa dessa saker än att lill misse blir lidande mer.. så nu lägger vi undan pekpinnar så ser vi om kanske någon trevlig här fastnar för lilla Ida. eller om någon känner nån som är intresserad.. det borde ju vara intressant både för Porter och aranels, så får de lösa sin personliga tvist sinsemellan . 

Ja nu har det gått ett par dagar och Ida är kvar hos mig. Hon har det bra leker och kelar.
Min dator har var trasig så jag har inte kunnat vara här inne någe.
Är det någon som har tips på hur jag sk göra för att hitta en seriös köpare???
Jag vädjar och ber om hjälp!
Hoppas på svar
Kramar AnnSofie
När jag letade hem till Elsa, en chokladfärgad hona som var lite äldre i o f ,kom jag i kontakt med några familjer som var intresserade av att ta emot en omplaceringskatt och verkade vara bra och seriösa. Nu kanske prisbilden blir en annan om de tar emot en katt från dig, men är du intresserad kan du pm:a mig. /Anna

Håller med Eine ..Jag anser dock inte varken aranels eller porter som oseriösa..det behövs lite mer än detta för att vara oseriös..Jag ska kika runt lite och se om jag har någon som kan vara intesserad av Ida..Katten är ju det som är intressant här och resten bryr jag mig inte om..Vad ska lilla kissen kosta..du kan ju skicka meddelande till mig..

Tack ska ni ha….ja det är Ida som är viktigast just nu!
Har skickat meddelnde till er
Kramar
Har du annonserat på rexsidorna?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Hejsan!
Jag är ny här och söker efter en CRX el DRX som inte är en pyttig kattunge. Finns hon kvar så kan jag vara intresserad beroende på var ni bor osv.
5-månaders kattkompis finnes i ett mycket djurvänligt hem med livslång kattvana. Katterna är innekatter med fri tillgång till innätad balkong. Jag är i första hand ute efter en sällskapskatt, men utställning är också roligt om det skulle bli en lovande krullis :-)

Jo visst finns hon kvar.
Har svarat mer i meddelandet jag skrivit.
Kram

Hejsan!
Vill bara berätta att Ida har fått en lång vacker svans och är väldigt vågig i pälsen. Mycket vacker är hon.