Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 275 ggr
Hanna-H
0

OT: Ifyllnadshjälp FK

Fick idag mina sjukskrivningspapper från FK och jag vet inte alls hur jag ska fylla i… deras "ifyllnadshjälp" är väl sådär. Någon som vet och kan hjälpa?

Först ska man fylla i när min sjuklöneperiod tog slut, alltså när jobbet slutade betala. Jobbet betalar ju 14 dagar… är detta inkl eller exkl karensdagen? Alltså: jag gick hem en onsdag (karensdagen), är det onsdagen två veckor efter som är min första sjukpenningsdag? Eller torsdagen?

Sedan ska man fylla i under "Jag är fortfarande sjuk" och kryssa i om man kommer att ha svårt att jobba i framtiden. Vad fyller jag i som anledning, min diagnos? Jag kommer antagligen vara sjukskriven åtminstone deltid ett tag framöver. Måste även ge exempel på rehabiliteringsåtgärder..

Sedan ska jag skriva årsinkomst. Är det baserat på senaste året? Eller min nuvarande månadslön x 12? Jag har fått löneförhöjning 2 ggr i år. Som underlag för att visa lönen, räcker det att skicka in kopia på lönespec. från en månad eller ska jag ha papper från arbetsgivaren på årsinkomst?

Tack på förhand..

AnneAlva
0

Du kan ringa till FK och få prata med handläggare där, de kanske kan hjälpa dig? Annars om du har möjlighet och ork att åka till ett kontor och få handfast hjälp är det bra.

Lycka till!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Fritz
0

Du ska inte räkna med karensdagen, utan det blir ju två veckor from torsdag.

Skriv din diagnos, det har jag alltid gjort. Rehabiliteringsåtgärderna kan du skriva att du ska arbetspröva.

Din nuvarande inkomst räknar dom på, skicka med en kopia på lönespecen så räcker det annars så säger FK till om du ska kompletera med något.

Hoppas att det är till någon hjälp! Skrattande

Eine
0

Skriv det du orkar och vet.Orkar du inte så skriv det!!Be att de ringer upp dig om de har frågor.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

flis
0

Karensdagen räknas som första sjukdag. Från och med dag 15 betalar FK. Årsinkomsten är din nuvarande lön x 12. Ett lönespec (kopia)räcker som bevis. Din läkardiagnos skriver du som orsak till sjukskrivningen. Om du har någon rehabilitering på gång, typ sjukgymnast, terapi skriver du det annars behöver du inte fylla i något. Om det finns något som du tror skulle kunna hjälpa dej att bli frisk kan du skriva ner det som ett önskemål.

Lycka till! Det är inte så komplicerat som man tror.

flis
0

Dubbelt