Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettomplacering
Läst 1568 ggr
Jottan
0

Söker omplacering Cornish Rex

Hej. Vi söker 1-2 omplaceringshanar. Gärna kastrater. Cornish rex.

Vi bor i en stor villa i Skellefteå och har haft rasen tidigare. De kommer ej att kunna vara utekatter hos oss. Vi kan dock erbjuda massor med både mys och aktivitet här hemma på livstid. Vi har barn på 5 och 7 år.

Hör gärna av er om ni kan hjälpa oss hitta två efterlängtade familjemedlemmar.

[Wiveka]
0

har du tittat på Nordiska rexringen hemsida?

Wand
3

Jag tänker varken nu eller någonsin omplacera min Winky, så jag har ingen katt att erbjuda… men jag hoppas att ni finner era älskade små katter, ett liv utan en cornish är tamigtusan inte ett fullvärdigt liv! Kan inte förstå hur jag kunnat leva utan dem hela livet. Å andra sidan… jag har inte mått bra någonsin i mitt liv fram tills då jag skaffade Winky, och nu har jag haft ett års rehabilitering av min själ. Helande krafter, små magiker! Åh! Underbara djur! Jag är så glad över att ni vill skaffa cornishar!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Jottan
0

Ja, vi har letat i 6 månader nu, även på Nordiska rexringen. Skulle vara trevligt om det fanns några här uppe i norra Sverige.

Wand
0

Martina Egerbrandt bor i Järvsö och driver Zoot'z uppfödning. Hon har inga omplaceringar för tillfället vad jag vet, men saker är på gång mest hela tiden! Visserligen längst ner i norr men bättre än inget… ;) Hennes syster bor i Eskilstuna och föder också upp cornish. Annika Egerbrandt, Rexlicious uppfödning. Sedan har jag en bekant som driver MyTwigg's, Tw Också från Eskilstuna. Kan rekommendera dessa 3 som jag känner till väl, i alla fall! Det är värt ibland att åka en bit för den rätta. :) Har även funnit en del annonser både här och på blocket om framför allt hanar som ska omplaceras. Håll ständigt span!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Vixxen
3

S*Kattmillas finns i Husum och vi, S*VoxBauers finns i Västernorrland!

grrrl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våra älskade katter Dita (hona) och Lillen (hane) måste få ett nytt hem pga allergi. Båda katterna är födda 2007 och av rasen Cornish Rex, med stamtavlor. Snälla, lugna och vana vid småbarn (vi har barn på två och fyra år). Väldigt sociala och gosiga, med stor personlighet. Tycker om att vara med. Båda är kastrerade.

Bild på Dita.

grrrl
0

Och bild på Lillen.

Jottan
0

Vilka riktiga gokatter! Vart finns dessa?

grrrl
0

En till bild på Dita.

grrrl
0

Vi bor i Bromma, stockholm.

Vixxen
0

Detta kanske kan vara intressant? Även om det är en bit till Boden! ;-) http://www.blocket.se/vi/52005800.htm

Jottan
0

Tack #11. Jag ska tala med henne.