Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 382 ggr
Buffy-co
0

Yes!!Buffy gillar nya Mjau..

Jag har tidigare beklagat mig för att mina katter ej velat äta Mjaus blötfoder..Jag vill nämligen ge dom svenskt om det går..
Men nu så har jag provat de smarta praktiska tetrorna på Buffy-alla smaker gillar han lika bra..De har ju riktig gele och så..tror inte Mjau hade det förut..(kanske ej är samma i de vanliga burkarnaFundersam)

Hursomhelst-nu blir det Mjau med Orijen som komplettering för tändernas skull.I förpackning räcker ju i 2 dagar för honom-och den håller bra i kylen.
Danne var den petiga har jag fattat nu- och han gav sig ju inte..Det var inte bara att neka honom tills han åt upp inte(han behövde ju också banta innan han blev sjuk)-han rev ner hela huset tills matte kom och bytte foder…om det nu inte passade herrn…

Buffy har för övrigt nu gått ned nästan 1 kg nu -men verkar tyvärr stanna här på 5,3 ett tag…när "Vilda" kommer hem kanske några fler kilon rykerSkrattande….

Jag hoppas att Vilda också kommer kunna äta Mjau blötis..
Men det ska jag ju göra upp med AnnaS såklart!

Lullan1
0

Vad bra att han har gått ner så mycket som 1 kg! Då är han i Findus storlek nu då… *harkel* Generad

Så det är Vilda som blir namnet på din lilla fröken brunspott som flyttar hem till dig, Smilla och Buffy? När kommer hon till er?

Buffy-co
0

Jo det blir en liten Vilda…tyckte direkt jag såg henne att hon hette det!!
"Finnamnet" blir ju S*Jazz-Annas Rory….efter Gilmore girl..en serie jag missat-men måste se nu!

Jasså-Findus har samma viktklass nu..ja Buffy har iallafall gått ner av blötmat-så det är jag ju såld på nu..
Men ibland praktiskt med torrfoder-så Orijen då..

Jag vet tyvärr inte när Vilda kommer hem-AnnaS ska upp och kolla henne nu i veckan!
Väntar med spänning när det blir…

Det ska bli SÅÅÅ kul med en bäbis här hemma igen..
Men borde städa undan massor av grejer som står..usch hoppas du inte är städpedant AnnaS???

En liten kisse gör ju att man måste tänka på sladdar osv iallafall..
Hmm mycket sladdar nuförtiden med datorer och allt..

Men djuren går före städning här hemma-hihihi…
(även om jag VILL ha städat/undanplockat så lyckas/orkar jag inte alltid ha det så..har en förmåga att sprida saker runt mig..dessutom är ju lägenheten inte klarrenoverad-ska fixa till en del själv ju-och det tar tid!)