Låna en cornish rex
Hej, Jag undrar om det finns någon i Stockholmsområdet som kan tänka sig låna ut en s.k "provkatt" till mig och min familj. Vi bor i lägenhet men på vår, sommar och höst är vi ofta i vår kolonistuga där katterna i så fall har tillgång till en härlig trädgård. Jag är tyvärr kattallergiker. Min man har haft katter i många år och är inte allergisk. Ska låta allergitesta barnen i början på nästa vecka. Har läst mig till att fullvuxna honor ofta är mindre allergiframkallande än hanar. Skulle allt fungera så kan vi tänka oss att köpa två fullvuxna honor. Jag kontaktas helst per tfn 073-6141001. Mvh Kerstin S
Jag lånar tyvärr inte ut mina katter men ni är välkomna på besök om ni skulle vilja :)
Jag har en hona på snart 3 år samt en hankatt på strax över ett år.
Jag lånar ut katt till folk jag träffat och gillar.Men jag bor i Uppsala.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Jag lånar ut katter om man varit här och träffat oss och katter.
Vi bor i Strängnäs
Jag skulle nog rekommendera er att hälsa på en uppfödare och gnugga in ett örngott i katterna som ni sedan sover med, då kan se relativt väl hur ni reagerar.
Att låna ut katt är kanske bra för blivande kattägare men inte för katterna som helst håller sig i trygghet hemma med alla sina älskade. Så att finna en "lånekatt" blir nog inte alldeles lätt.
Av erfarenheter så kan jag säga att det här med allergi är, som ni redan vet, oerhört individuellt, men själv tål jag och hela min allergiska familj cornisharna helt kanonbra medan sphynxarna är lite mer osäkra.
Sedan har jag en vän med en moster som har devon rexar, och hon som normalt sett tål alla pälsdjur tål inte just devonarna.
Så det är ju bra att ni vill kolla upp eventuell allergi innan köp, annars finns ju risken för att den blivande katten måste hoppa runt från hem till hem!
Om det visar sig att ni tål dessa små kissemissar så kan jag lova dig att ni kommer bli mer än nöjda med era nya bästa vänner. 🙂
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Jag har en enormt söt, kärvänlig honkatt på 2,5 år jag kan ev. tänka mig "låna ut" för att testa ev. allergi, jag bor i Solna.
Ring mig på 076-209 50 10
Xiu`s Cornish Rex
Jag är allergisk mot katt men tål min cornish till 100%. Köpte honom via blocket förra sommaren. Det var sagt att jag fick ha honom en vecka för att testa allergin. Efter en dag var jag helkär i honom och kunde inte tänka mig att lämna tillbaka honom :) Hade behållt honom trots ev allergi dock. Vill aldrig omplacera en katt igen. Har gjort det för flera år sedan pga allergi och det gör jag aldrig om. Så jättetacksam att jag kan ha min underbara katt!!! Men de flesta säljare/ uppfödare etc lånar ju inte ut katter på prov (vilket man kan förstå för katternas skull). Men min Zazu var 10 år och de "blev inte av med honom". Tur för mig :) Kärleken är så stor - och ömsesidig ❤ Hoppas det blir en cornish för er - utan allergi! Har hört att kastrerade äldre katter (honor i första hand), och ljusa är bäst. Vet inte om det stämmer, men inför köpet så googlade jag i timmar och det verkar vara mångas erfarenhet. Men jag har en killkastrat, blåvit. Och det funkar som sagt kanon :) Lycka till!