Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 338 ggr
Buffy-co
0

Kloka katt...

Blev så rörd över denna artikel-hur katten lägger sig och tröstar hos döende patienter..
När/om jag blir sängliggandes oförmögen att ta mig ur sängen eller är döende-då vill jag ha minst en katt hos mig..
Man önskar alla som ville fick det..
(självklart ska man se till att katterna har det bra också!!!Kanske detta vore en lösning för en del av alla hittekatter-få hem på detta vis…Oscar verkar trivas ypperligt-vet att det finns liknande på vissa vårdhem i Sverige-även hundar!)

Katten Oscar

jwen
0

#1 Håller med. Blev också väldigt rörd. Djur är så känsliga och förstående. Och vad skönt att få ha någon hos sig de sista timmarna. Hur många har inte fått gå vidare helt ensamma. Glad

ChatNu
0

Rörande artikel..vilken gullig katt..ja djur är fantastiska på många sätt.
//Maria

PiaW
0

Det skulle finnas en liten huskatt på alla boenden! Själv jobbar jag på ett servicehus och jag vet många som skulle må väldigt bra av att ha få sällskap av tex. en katt då och då. Många ögon som har lysit upp när jag har berättat om Didis framfartSkrattande Och dom frågar hur det är med henne när man kommer. En dag får jag nog ta med henne så hon får hälsa lite på dom. Glad
Bara hon inte bryter mot tystnadsplikten Flört

jwen
0

#3 Det skulle nog uppskattas väldigt mycket av de boende!

Buffy-co
0

Ja…jag tror att både hund och katt kan göra mycket särskilt för senildementa som har stort behov av beröring..Det vet man i studier hur mycket bättre de blir av mycket beröring..

Men det är klart-man kan ju inte pracka på folk djur-de kanske hatat katter eller varit livrädda för hund tex som yngre..Fundersam
Så har vi ju allergikerna..(som jag-men jag har djur ändå hihi..)

Men-detta går säkert att lösa-jag tror att personalen säkert  märker om ett djur är välkommet eller ej..
Och det förekommer ju redan som sagt-bla har jag läst om en cocker spaniel som varje dag följer med sin matte till jobbet på åldringsboende-och uppskattades mycket av de boende!

Kan säga att min lilla cocker känner på sig om någon mår dåligt-då vill hon upp i knät -pussas och trösta..
Hon är mycket "omtänksam" mot min gamla mamma-ska alltid sitta hos henne när jag är hemma hos henne.

Anna77
0

Min mormor flyttade till ett äldreboende där alla har en egen lägenhet men det är personal anställd. Två som bor där har djur. En tant har hund och en gumma har en katt. ALLA älskar djuren och de är så glada på boendet och har fin sammanhållning och gosar med djuren och mår bra!

Min mormor är 98 år och flyttade dit för ett år sen, tidigare bodde hon ensam, nu är hon 20 år YNGRE!!

Skaffa djur=må bra!

Buffy-co
0

#6 Men vad kul-att hon är 98år och så pigg!Hon blir säkert 100 år då minst..Glad(inget att hoppas om man är sjuk-men  om man är frisk kanske..)
Håller med-djur gör människor friskare-finns ju t.o.m dokumenterat..

HÄR en annan gammal bra artikel i ämnet-hur bra människor mår av djur!

Anna77
0

#7 Hon blir säkert 100 minst..hennes mamma blev nästan 102 år gammal men dog av hudcancer innan, tyvärr.. Hon spelade kort och var pigg till slutet.

Nu ska jag gå in på länken du skickade med och läsa…

Buffy-co
0

Läste i dag om två svenka katter med samma "jobb"…jag hade missat (kul..Glad) dom innan..

HÄR är artikeln om dom!