Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 696 ggr
crusmynta
2014-01-17 08:46
1

Fertil Hane

Har ett litet problem! Har haft en katt hos fodervärd och nu måste jag ta hem honom(fertil hane 1 år). Och jag har ingen erfarenhet av att ha hankatt hemma.. Självklart har jag tänkt ha honom för sig själv tills dess att jag blodgrupperat osv då jag har 2 fertila honor hemma som jag tänkt att han ska få dejta.. Men när det är klart och man ser att de passar ihop osv, brukar det då vara svårt att ha dem tillsammans? Brukar honorna bli stressade av en fertil hane då de inte löper?

Är det något annat man bör fundera på?

Tacksam för råd…

crusmynta
2014-01-17 21:23
0

Inget svar trots många som läst.. Kanske inte är nåt speciellt att tänka på :-) Hoppas det blir bra iaf ! Kram på er

nakenkatt
2014-01-17 22:16
0

Har tyvärr ej haft någon egen hane, men det finns säkert flera av oss här inne som har.

Vosstoss
2014-01-18 09:18
0

Har ingen aning tyvärr. Men antingen får du svar annars lär du ju märka hur det går ;)

[Wiveka]
2014-01-18 10:55
0

Jag har inte haft några större problem förrän jag fick hem hona nr.3. Då började Neo kissa men det löste vi med kemisk kastrering för jag var inte säker på att jag ville använda honom igen.

Han har fem kullar varav två hos mig. Bott hos mig sedan 12 veckors ålder och gått omkring i huset tillsammans med de andra hela tiden.

Det kan ju vara skillnad att ta in en ettårig hankatt, med tanke på markeringsrisk

crusmynta
2014-01-19 20:31
1

Tack! Får se hur det går helt enkelt :-) Annars får han bli pappa och snabbt kastrat ;-)

Eine
2014-01-20 16:02
0

Ofta går det bra,det beror helt på kemin katterna emellan. Väldigt svårt att säga då tjejer kan vara komplicerade 😉.Annars blir det kanske ett herrum tills vidare ..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

crusmynta
2014-01-20 22:00
0

Tack för ditt svar Eine:-)

Toro är hos mig nu! Och han får bo i köket tillsvidare..

Har en nätdörr så han är inte isolerad på något sätt, men han verkar inte helt nöjd..

Men det är ju inte för så lång tid..utan bara tills jag testat honom..

Kramar Jeanine

Leffe
2014-01-20 23:29
0

Hemma hos mig var det aldrig några problem

Eine
2014-01-21 12:35
0

#7 Nätdörr är perfekt! och missnöjd,ja han vill väl flyga fritt och para högt och lågt. Men så kan de ju inte alltid få den små pojkarna 🙂 Blir bättre sedan .Kram!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora