God morgon 19 augusti
God morgon
I dag skall vi på loppis, mysigt att titta på alla roliga grejar.
Muligt väder så perfekt för iomhus loppis
Ha en underbar dag alla

Jag,mina barn och kissarna åker hem idag efter en vecka borta..Imorgon börjar skolan igen och det ska bli skönt med rutiner och normala sovtider på barnen..Jag kan säga att de håller inte med mig.
Ha en bra dag allihop..

God morgon !
Sol över Stockholm, men svalare..skönt..En dammsugare ska fram strax, tyngsta evenemanget idag..för mig. Sambon och tonårssonen ska på fotboll Hammarby-Halmstad…hoppas det sker utan "skador"..ja publiken kan ju vara lite "hetsig" på de där tillställningarna. Jag nöjer mig med att titta på la Liga..inget annat duger för mig.
Sen Ciggeslyngeln blev kastrerad blev det annan ordning här hemma. De busar, alla tre som värsta kattungar. De låter som så fullvuxna de är samt som om de hade hovar. Behöver jag nämna att de är som busigast på natten.
Ha en jättebra dag alla !!
..förresten jag bär på en hemlighet..och jag ska hålla på den ett tag..
God förmiddag!
Usch, har sån ångest!!! Jag börjar jobba i morgon efter 4 veckors ledighet *urk* Jag vet att det kommer gå bra, men det är ju så jobbigt att kliva upp på morgonen! Första veckan är hemsk, men sen har man ju kommit in i rutinerna och då funkar det igen.
Vi ska iallafall åka till stranden idag så jag och sonen får "springa av oss" lite, då sover vi gott inatt!
Hoppas att ni alla får en bra dag!

Godmorgon.
Här har vi just hämtat oss efter chocken i går. Tur i oturen att inget allvarligt hände. Sonen fick en bokhylla över sig. Vi har ju inte haft en tanke på att skruva fast den sen vi flyttade. Det blev bara bula och blomjord på sonen. Ingen katt i vägen, och vad gör en blomkruka i det stora hela?
Jag ska bara ta det lugnt i dag. Sonen och maken skall på flygplansmuseum i dag. Och med Billing utflyttat så blir det nästan för lugnt här hemma.
Ha det gott.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
God morgon!
#0 Älskar loppis!! Hoppas ni får det trevligt!
#4 Det lät otäckt men skönt att det inte vart värre!!
Idag har jag bestämt mig för att det måste städas, orkar verkligen inte men dammråttorna börjar bli väldigt stora nu… Maken är ute och kör in ved, något som skulle varit gjort redan men ingen av oss har haft direkt ork. Det är bara att bota i det sura äpplet o få allt gjort så får man väl däcka i några dar sen.
Hoppas alla får en bra dag!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

2 dagar kvar att jobba innan 6 dagars semestertripp till GBG. Mycket att stå i innan. Vill gärna hinna storstäda innan det bär av. Det är så mycket trevligare att komma hem om det är nystädat. Sedan måste man hinnan tvätta också så man har något att sätta på sig när man är borta. Det är mycket nu… 
#4 skönt att höra att sonen klarade sig tämligen oskadd!
Ha en bra dag alla!!
#4 tur att det gick bra med sonen 
#5här ska också städas… synd att vi har ett avstånd emmellan oss annars hade vi kunnnat städa tillsammans… fast då vette rackarn om det bleve nåt gjort… maken och dottern och den yngste samt hunden kommer hem ikväll, de ska dessutom ta med husvagnen hem för besiktningen imorgon… tur att solen skiner idag
God förmiddag!
Väckta vid 7-tiden av att Anthea tyckte att NU skulle kissebäbisarna sova i min säng och inte Toves……..jaha, vad gör man??????
Annars har jag precis varit på jobbet och skrivit hem mediciner som skulle gjorts i torsdags när jag fick ta "mormors-ledigt". Har nu semester en vecka och hoppas att Anthea lugnat sig så hon låter oss gå hemifrån, utan att vi behöver oroa oss för vart hos flyttar dem.
Ha en riktigt härlig dag
God förmiddag!
Satt lite kaffe i halsen då jag läste #2 ,
Hmmm.. Hoppas att denna match går lugnt till inte ett dugg "hetsigt" viket jag tror att det blir.
Min tös och jag ska dit,
Hon har gått på hammaby fotbollskola.
Nu i kväll ska alla från fotbollskolan gå på matchen
Samt in på planen i halvlek
och springa ärevarv och göra vågen från plan till "klacken"
Man har ju inte varit på fotboll på länge, tyvärr har man ju läst pressen och bildat sin uppfattnig, och nu ska man dit och in!
Hoppas jag har fel i allt,
Ha en bra dag
Mvh
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Goddag!
Har gjort ett misslyckat bakförsök nu på morgonen, degen vägrade av någon outgrundlig anledning att jäsa trots att jag följde konstens alla regler. Nåja, bättre lycka nästa gång, ska på't igen imorgon! *envis*
#0 Jag älskar att gå på loppis, hoppas ni får en underbar dag och hittar en massa roliga prylar!
#2 Nejmen, du vet väl att du inte får säga sådär?!?! Om man vet att någon har en hemlighet hinner man ju gå sönder innan man får veta vad det är… Stygg A-M.H! 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
God morgon väldigt sent..Såg 2 nya Beckfilmer i går kväll/natt, jättebra!
#2 vad heter katten?
#0 Jättekul med loppis, hoppas ni hittar nåt fint!
#4 Förbaskade möbler man måsta ha! Vilken tur att allt gick bra!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Morgon även här. Sliten som sjutton. Har haft svärmor på besök så det har blivit extra städ m,m och nu skall hon ta tjejerna med söderut till Skåne med flyg i eftermiddag. Därför blev det sent innan jag hann in här. Ville packa klart till tjejerna först.
#10 Håller med dig helt angående A-M.H så får man väl inte göra.
#11 Vilka Beck såg du? Tycker mycket om dem.
#4 Tur att det gick bra med Milton och katterna, en kruka är ersättbar och ni fick en förvarning om vad som kan hända så ni kan fixa det.
Kram på er alla. Är så glad att ni finns!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

#10 #11..hmprf..listiga är ni..tja till vardags heter han..Gunwald Larsson…

Jag älskar Beckfilmer och tror att den senaste kommer ut på dvd den 22 augusti..
A-M-H..Nu är vi så nyfikna..vad har du för hemlighet

..ah..ni är ju analfabeter…
..till vardags heter han Gunwald Larsson..
….min hemlighet…

Nä nu måste ju jag skriva här också ju… det är ju lätt att klura ut vad det är för katt! :p Hon heter ju Diamonds and Rust ju!
Är trött idag, hade en lååång dag igår med utställning i Västerås, upp kl 03.00 och hemma igen efter 22. Men det var en trevlig utställningsdag i alla fall. Idag ska jag bara lata mig och ha det mysigt med kissarna.

#16..näe..fel..tyvärr så blev det inte den lilla damen…det blev en hane från en annan landsdel…Gunwald Larsson..

#17 Humpff! Ahh… det sista inlägget med han missade jag. Och jag som tyckte jag var så smart! :p Lycka till med den lille i alla fall =)
#17 någon annan som just flyttat var ju Billing….
Attans jag hatar att vara nyfiken 

Morrn…ja det är morgon för mig-en inte allför behaglig sådan..
Kan gärna hoppa denna dag..(och kommer så göra..)
Men,men man mår som man förtjänar efter ett stor 50-års partaj,med drinkar från all världens hörn,tipspromenader med vätskekontroller och "artisktiskt måleri" -där jag var den i mitt lag som fick hålla i penseln för att måla vårt lags "världsdel.."
Påhejad med drinkar…ajajaj…men mycket goda sådana!
Vi åt även en kanon buffe med mat från hela världen-ja en mycket lyckad fest!
Hade tur och fick skjuts dit av storebror…..hum-hade dock varit bättre hem..men de som skulle åt samma håll åkte så tråkigt tidigt…
Vi som hade det skoj satt i partytältet till kl 02. dryygt och jag var duktig att efter fått skjuts till Mörby(närmast t-bana..) åka kommunalt ända hem iklädd vida Thaifiskarbyxor,thaihatt,schal,kinaskor och…ja lite på snusen..Jag var nog en kul syn….konstigt vad många som var ute och reste mitt i natten - en annan har lagt av sig..Undviket t-banan-ej pga rädsla, utan allmänt otrevligt bara..
Men guud så trött jag var när jag väl drös i sängen vi 03..
Vaknade tidigt..ville inte vakna kan jag säga..
Tagit diverse "kurer" med vätskeersättning och Treo..Buffy har tröstat matte-gosegull-vad är bäst mot en hangover om inte en goskatt!(Han gillar dessutom även min andedräkt
)Sovit igen i omgångar..
Nu-tur för ny tupplur…och tablett..
Såååå det sa klick alltså???Grattis!
Hrm
återkommer senare….när "man" klarar att läsa/skriva lite mer..
Jag såg Advokaten och Den japanska shun(?)-målningen
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

..skriver väl i morgontråden..lite O.T kanske…"Gunwald" har inte flyttat än, han är inte tillräckligt gammal för att lämna sin mamma o syskon, men tiden närmar sig flytt för varje dag som går..men många ..många..många dagar är det dit…så jag håller er på halster…här är han 52 dagar gammal…fotografen är tyvärr undertecknad….fotat i motljus…så kvalitén är..ähum..undermålig…
#20…..
…en bild säger mer än tusen ord…
#22 Tihi… jag tror jag har listat ut det :-) Vad kul! Så det blir en liten blå. Tur att du skrev att det var en yngre herre och visade bild…. blev orolig ett tag att någon kattnappat Linus 

#23..ha ha ha..näe en svart..
..ja jag försökte ju nappa Linus..men du slet honom ju ifrån mig…
God eftermiddag alla ! Börjar få sena datorvanor hrmm…
#22 Men jag tror jag vet …
(tills jag blir bevisad om motsatsen..) . I vilket fall - Helt ljuvlig är kissen och vilken vacker färg - äkta smoke är supersnyggt (eller är jag alldeles ute och cyklar ?) !!

Nämen, nu får du väl ge dig A-M.H!!! Jag vill veta vem det är 
NU!!! 

…..en ljuvlig kille..(tror han blir långbent)..ni vet jag äääälskar ju hanar..näst före honor
…o svarta…inte smoke..Ankie…sorry you are "biking"…
Hur länge ska jag orka hålla er på halster…i god morgon tråden
Jag tror jag vet 
(fast jag har lite inside info)
Förr att återgå till det ursprungliga ämnet, God morgon, eller snarare God eftermiddag nu!
Har varit lite jobbigt idag, var ensam hemma under förmiddagen, tycker det är jobbigt att vara själv, ensam med alla tankar. Och nu på eftermiddagen tog jag en långpromenad (som läkaren ordinerat) på nästan två timmar, men det var för mycket, på tok för mycket. Det blev långt och tråkigt och jag blev väldigt trött och ledsen.. så jag får nog hålla mig till mina 40-60 minuters, det är mer lagom. En dag i taget, får man ta. Det är svårt, man får acceptera det på nytt varje dag.
Och jag har inte lyssnat på hårdrock på nästan en månad. 

… Hanna..gå inte hela tiden…stanna upp sätt dig ner o låt inga tankar tränga igenom..lägg dem i lådor till hö el vänster…titta på bladens detaljer el på småkryp som finns överallt i naturen..det låter helflummigt kanske…men man måste komma ifrån att vara i 190 knyck hela tiden…samt att sortera och stänga av alla tankar, speciellt de som har en förmåga att mala o mala o tjata o tjata i huvudet…
..vi kanske ska gå över till att bara "digga" tystnad o klassiskt 
#24 är nog lite färgblind
. Söt som bara den, men nu ska jag oxå återknyta till ämnet…..
Idag blev det långpromenad runt Sicklasjön och det var jätteskönt. Perfekt väder för det. Sedan blev det lite bokläsning (Arne Dahl) på balkongen för att senare faktiskt somna med Linus i knät. Han sov rejält och småsnarkade. Dessa kissar kan verkligen koppla av. Man har en hel del att lära sig från dem, som att ta dagen som den kommer.
#29 Guldstjärna till dig hanna_h. för att du bara orkar gå ut och ta en promenad oavsett hur länge du är ute! Jag vet precis vad du går igenom och jag kan bara säga som de andra att man måste låta det ta den tid det tar och inte pressa sig onödigt hårt. 
#27 Den bjuder jag så gärna på
Kissen är jättefin vem det än är :-) - har en annan superhet gissning, men den håller jag inne med 
Bra att du håller oss på halster A-M !! Så vi har något att grunna på 
Sorry att jag flippat ut från ämnet. Ta hand om er ni som har det jobbigt! Varför inte ta någon av kissarna med ut i naturen i maklig takt - för mig är det mest avkopplande som finns att gå ut med min fege kastrat i skogen. Varje fjäril, småkryp, och grop blir noga undersökt. Långt kommer vi inte men jag tvingas stanna till och bara vara, se naturens fantastiska värd i närbild. Otroligt avkopplande !

Håller med er andra om att ta sig tid att verkligen vara, här och nu. Vilket inte är så lätt alla gånger, man funderar på morgondagen, har ångest för gårdagen…..
Men, det enda som är på riktig är faktiskt just nu! Nu ska jag slänga lite kött på grillen och sen njuta med vitlökssmör och älsklingarna…..
#30 Ojoj.. det går (lunkas) verkligen inte fort här, och jag ser mig omkring i naturen.. gick och strövade i skogen och tittade om man kunde se några kantareller… men det blev ändå för långt idag.
Gokväll!
Datorhaveri …. så jag lånar makens dator. Så alla vänner (här och på MSN) om ni inte hör nåt ifrån mig så är det därför och inget annat!!!
Helgen har gått i lugnt gemak då jag pga smärtor (krockade för 5 år sedan) fått försöka ta det lugnt. Har inte ens kunnat ta promenader … :( Däremot har jag tvingat mig att göra något lustfyllt de senaste dagarna - korttillverkning!! Det började med grattiskortet till Natta och sen har det blivit nästan 1 kort per dag så nu börjar högen ta sig (idag blev det 3 st)! *glad* Min räddning när jag "gick in i väggen" (pga smärtorna då) var just pyssel - kort och scrapbooking och annat.
I övrigt har jag och maken tuktat gräsmattorna och häckarna idag och jösses så kalt det blev på tomten. ;) Vi har haft underbart väder så hela familjen har mest varit ute … katterna fick INTE vara i rastgården utan har legat på altanen och slöat …
Ha det gott kära vänner och när jag kan tittar jag in igen, annars blir det nog inte förrän om typ 2 veckor då datorn kommer tillbaka. Mailen funkar *ler* så jag kollar den från jobbet, bara så ni vet … ;)
Kram, kram!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
God natt!
Nattinatt!

God natt, suss gott!!
natt natt