Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: ett-gott-skratt-förlänger-livet
Läst 653 ggr
Dragonrebell
0

Matte har skaffat ett brett band???

Jo, ni hörde rättt. Ett brett band! Vet inte vart det bandet finns, men jag antar att det är gömt någonstanns i datorn! Ja, jag har då inte lyckats hitta det än. Men ända sedan matte skaffade det där bandet, så får inte jag uppmärksamhet 14 av dygnets ca 14 vakna timmar längre!Gråter Visst är det hemskt? Ja, Dina får ju också uppmärksamhet samtidigt, men ändå! Nädå, matte bara sitter framför datorn, och jag som vill leka med snöret! Jag bär det t o m till mattes fötter och säger åt henne, men hon säger bara att jag får vänta lite till! Snyft! Nåja, det här med Brett band i allafall, jag tror att Dina får berätta lite mer om det. Hon kan ju lite mer tanten. - Fräs! Kalla mig inte TANTEN!

- För det första din usling, så heter det BREDBAND inte brett band!

- Jamen bredband och brett band betyder ju samma sak?!!

- Inte när datorer är inblandade. Det här bandet kan du inte ta på dig, det här bandet hjälper matte att surfa runt på internetet snabbare och plocka hem uppdateringar o dyl.

- Jaha, tack för den infon…..tanten! (viskar det sista!)Oskyldig

Ja, nu ser ni hur jag har det just nu. Hur som helst. När matte fick hem "bredbandet", så blev det mycket spring upp och ner för trappan! Tydligen så sitter "första" telefonjacket på övervåningen. Telefonjack som telefonjack tycker jag, men det är tydligen en viss skillnad. Givetsvis så måste jag följa med upp och ner och se efter så att inte bredbandet uppslukar matte eller nåt, så att jag måste rädda henne! Men jag tröttnade efter ett tag. Matte var ju aldrig stilla ngn. längre stund på ett och samma ställe och Dina sa att bredbandet inte skulle äta upp matte, och även om jag inte kommer 100% överräns med Dina, så vet jag att jag kan lita på henne. Men jag tittar naturligtvis till matte med jämna mellanrum.

Matte svor flera gånger också och jag bannade henne, men då sa hon att bredbandet inte tycktes tycka om henne. Det var opålitligt och hon kunde inte lista ut vart felet var. Jag har pratat med bredbandet, ja Dina visade mig vart bredbandet bodde. Jag sa åt det att vara snäll mot min matte och fungera som det var tänkt att det skulle göra. Jag sa att om det inte gör det så kommer jag att bita och bita i "huset" till det gav upp och fungerade! Jag visade bredbandet att jag menade allvar när jag ställde mig på dess hus! Jag är ju en ganska välmusklad kisse! Matte lyfte bort mig, men jag tror det fattade vinken! Den skrämseltaktiken verkade i allafall fungera, för nu så flyter allt på bättre och bättre för min matte och hon svär inte lika ofta åt bandet!

Tja, det var väl allt som har hänt hittills!

Mjaour från Tjorven!

RacerDonnans
0

Mjau på dig Tjorven. Hoppas matte får mer tid för dig nu framöver igen. Jag är övertygad om att det var dina "hot" som gjorde att bredbandet sköter sig bättre nu.
Kramar från din "gamla" familj!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

chikan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hihi vilken konstig Matte som håller på med en massa breda band. Själv har jag ju också ett band, men vet inte om det är så brett. Jag gillar det skarpt så jag hoppas att Matte inte får för sig att behålla det för sig själv! Bilden är från när jag var liten och lekte jättemycket med bandet (fast jag kallade det för Ormen, blev mer spännande så!) /Fuffens

RacerDonnans
0

Snyggt band Fuffens. Du och Tjorven har nog mycket gemensamt.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Dragonrebell
0

Ja, jag har ett sådant band också! Matte hälsar: Söt bild!

Leffe
0

De enda band jag känner till är smala men långa. Brukar husse sätta på mig ibland och så går vi en sväng
hälsningar Pysen

Lullan1
0

Gulligt skrivet!