Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: utställningar
Läst 295 ggr
Lundi
0

ska nån till utställningen i eskilstuna?

Hej alla glada rex-vänner! Undrar om det är någon mer än jag som ska ställa ut på mellansvenska kattklubbens utställning den 2 september?? Det är min och Lundis första utställning och vi undrar om vi får träffa lite trevliga rex-människor?

En sak till: för att kunna arbeta som assistent på utställning, måste man gå någon form av kurs? eller kan man läsa sig till det?

Tacksam för svar

massa cornish-rex kramar

Leffe
0

Det finns vad jag vet ingen kurs för assistenter i dagsläget, men du kommer att hitta minst två på utställningen från CRX iFokus, som har gått assistent många gånger, nämligen jag och Mixi. Oss kan du fråga samt att det finns rutinerade assistenter där för övrigt också som du kan fråga om hjälp. Och finns det tillräckligt med assistenter på utställningen brukar nybörjare få gå tillsammans med en rutinerad. Oftast är också den assistentansvarige rutinerad och behjälplig.

Och nu vet du att minst två härifrån kommer till Eskilstuna. Jag utan katt.

[LillJonna]
0

Eftersom jag bor i Flen så är de nära till Eskilstuna, jag funderar på att åka dit över dagen och kolla bara, eftersom mina katter är nog lite för unga för att bli utställda då =)

Jag är lite nyfiken på hur man gör och så, så de skulle vara kul och förbereda sig :)

AnnaS
0

Finns en kanonbra guide på nätet
Råd och tips för ovana assistenter

…och
Regler för assistenter

Buffy-co
0

#3 kul trådar-bra information!Sparat bland favoriter..(såg att dom även hade bra råd för ovana utställare också!!)

Kanske kan dessa få läggas till som länkar här på sajten??Bra info ju..
Visst vore det bra- Leffe,Lullan eller någon annan???

LinusCRX
0

#3 Kanon! Tack!

Jag kommer med stor sannolik att komma till Eskilstuna utan katt. Måste kolla hur det går för Linus mamma och syster…. och träffa lite fokus-folk.

Spotless
0

Jag är trevlig! Kommer med två av mina katter.

Assistentfrågorna har du redan fått bra svar på av bla Leffe och AnnaS. Kan bara tillägga att det är jättebra de gånger en nybörjare kan ha turen att få gå parallellt med en erfaren och duktig assistent. Tyvärr är det inte alltid de resurserna finns.

MariaW
0

Jag ska dit med 2 katter, det blir Wilmas första utställning så det blir spännande att se hur det går.  

5# Vad roligt! GladHoppas du kommer det var  ju så länge sen vi sågs.

[tikkidews]
0

Jag ska dit med 2 katter, det är Tingelings första utställning och Tjorvens fjärde!

LinusCRX
0

#7 Jäpp, håller med. Jag har bokat in det så jag har planerat, men som du vet vet man aldrig om nåt händer. Jag har i alla fall skrivit ut en karta så jag hittar ;-)

lockar
0

Jag kommer med två katter. De fick olika domare.