Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 555 ggr
Eine
0

Älskar ni också Surströmming?

Jag längtar så till att jag köpt mandelpotatis, tunnbröd och en liten burk av den underbara fisken!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AlexH
0

Hm jag är en av dessa "veka" som inte äter surströmming.. jag har smakat och det var inte för mig.. då föredrar jag sill istället… eller kräftor.. eller lax ;)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Lullan1
0

Nääää! Usch, fy, tvi… blä! Surströmming tillhör de "maträtter" som jag aldrig i mitt liv skulle kunna äta *urk* Det räcker med att känna lukten Glad

[LillJonna]
0

De är braaa Eine!! Jag längtar också! *mums*

Lite synd bara att killen inte rör en på minst en vecka.. Haha

Eine
0

Hellre Surströmming då, om jag ska välja!Killar är ett överspelat kapitel.

[Wiveka]
0

Åhh, vad gott med surströmming.Vi har inte fått ihop det med våra tider ännu, mamma, syrran och jag…..

PiaW
0

Surströmming! Har aldrig luktat på eller smakat på Glad Kan ju inte ens tugga på en liten sillbit utan att få kräkreflexer. Är lite avundsjuk på folk som tycker att det är gott, älskar ju mat så känns nästan som att man går miste när man inte tycker om någotFlört

Leffe
0
smirik
0

Ja jag äter endast rå frisk fisk

Aje-T
0

Har aldrig smakat tyvärr, ingen i släkten som äter. Men, jag gillar inte sill så där speciellt mycket så det blev nog ingen hit för min del.

Rexjen
0

Urk, även som stolt norrlänska måste jag medge att jag har svårt för denna maträtt. Det ska va sushi *mums*

kissan78
0

O nej, äter inte 'rutten' mat!! ;) Har dock jobbat med att lägga in surströmming en sommar, en riktigt kul jobb faktiskt! Kan ju säga att jag tycker att surisarna luktar mkt bättre än vad dem smakar! Det säger väl allt om hur illa jag tycker om dem!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

kakannan
0

O Ja!! Det är verkligen årets höjdpunkt när jag får sätta tänderna i årets första filé. Sen äter jag de första 4-5 med andakt… Hua, vad sugen jag blev nu. Det blir  nog en burk i helgen, måste bara hitta matsällskap eftersom min man INTE vill vara i närheten (-hur jag nu kunde gå och gifta mig med en sån! Vet inte riktigt hur det gick till!)

Dolleminas
0

Självklart blir det surströmming, helst färdiga filéer så man slipper rensningen… Gubben min ska äta sånt i helgen men tyvärr är jag upptagen med annat men det blir garanterat fler gånger…

Casanova100
0

Nej, tack! Klarar inte av lukten och har därför aldrig kommit så långt att jag provat. Men ni som äter och gillar det, ät och njuuut!

Sewena
0

Surströmming är man ju uppvuxen med trots att man inte är från Norrland…Älskar allt, till o med lukten!!!

Buffy-co
0

Hrum….gillar jag surströmming…???GeneradGör jag det??Fundersam

Pga att jag har kära vänner från norrland-Dorothea bla så har jag "tvingats" med på surströmmingsfester förr om åren..De hade en Norrlandsklubb där de höll till..Kan tillägga att det var i en stuga i en skog på Tyresö(el.nåt..)"luktsäkert" s.a.s
Det första jag kände var stanken- direkt vi gick av bussen..inte ens mina surströmmingsälskande kompisar kom på först att -just det!!!Dom har öppnat burkarna….Räcka ut tungan

Sen skulle jag då invigas i detta heliga..Fick en klämma gjord av kompisens sambo-"det funkar bäst på nybörjare"- sa dom..Mycket mandelpotatis, rå lök och så mosad surströmming..
OK-det smakade först bara salt-men eftersmaken….

MEN,det fanns botemedel snabbt -som när man ska skölja ner äcklig medicin..SNAPS!!(nu är ju inte det såå himla gott det heller men-det gjorde gott..)
Nu hade jag alltså med "riktiga norrlänningar"*harkel* att göra..här spottas int´ i några glas int´…
Väldigt påpassiga var dom med påfyllningockså till varje tugga…jag blev riktigt servad..så det smakade bättre och bättre och-helt plötsligt älskade jag surströmming!!
Men dagen efter-hade jag ändrat mig igen..

Behöver jag tillägga att jag slutade gå med på dessa fester-hur kul det än var..men kompisarna finns kvar-vi är ju lite äldre och förståndigare nuCoolså kanske att jag smakar någon gång igen..
Kanske på det "riktiga sättet"-enligt dom.. man ska ju egentligen dricka MJÖLK till surstömming..*ryser..*

Men mandelpotatis ÄLSKAR jag däremot och köper den nästan alltid..har redan gjort av med ett paket-urgod var den!
Vi hade det till grillat i skärgården-mums!

Kul dock med våra mattraditioner-jag vill verkligen gilla surströmming…
(OT: älskar tex Lutfisk…längtar dit-och funderar starkt på att gå med i Lutfiskens vänner…man har ju skapat en speciell dag nu också för denna fisk..)

Rexann
0

Att äta surströmming är som att sitta på utedass och äta ansjovis, hi, hi…..

emiya
0

#17 Hahaha, den var bra!

Sorry, norrlänningar, jag är alldeles för mycket "sörlänning" för att uppskatta surströmming! Tycker inte det smakar någonting….

Eine
0

Ack ja. häckla oss, ni oförstående ofrälsta ickeälskare av denna fisk, ni vet inte vad ni går miste om!Det är bara för oss övertygade,att njuta i vår egen grupp och hoppas på att med tiden blir den större..

Anna77
0

Har aldrig smakat eller luktat på faktiskt!

Buffy-co
0

#19 Jo- men Eine..jag VILL ju och jag har försökt "bli frälst" av experter på området (ok experter på att supa en under bordet också….)…och kommer kanske föröka igen!!
Glad

majsan
0

Surströmming med kokt mandelpotatis, tunnbröd och rå rödlök ska det vara..Jag och mina systrar brukar ha en kväll och äta det..Räcka ut tungan

mumsikoff
0

usch för surströmming! klarar inte ens av lukten… MEn å andra sidan är jag itne en fiskmänsika, klarar bara av sushi, lax eller tonfisk :)

Eine
0

Jag klarar också sushi med stor förtjusning(och lax och tonfisk)!

AlexH
0

#24 ser fram emot en kex och sushi helg nu i oktober :)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

A-M.H
0

..krampar vid blotta tanken…försökt en gång…en tugga ..en riktigt liten..o mycket sprit..för att dränka eländet…fy så sjuk man blir..av surströmming…

..håller mig till delikatesser som lax, tonfisk, räkor..och mandelpotatis..Cool

Eine
0

#25 …och kex ja..

lockar
0

Surströmming är ett måste. Var hos min syster i Ångermanland och åt i onsdags. Givitvis med mandelpotatis och tunnbröd. Det blev sju strömmingar. Det var jättegott.

AnneAlva
0

Vanlig fisk kommer inte ens inför dörren här, än mindre surströmming… Du får glädjas Eine, det blir fler kvar till dig helt enkelt. Flört

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

chikan
0

Jag tycker jättemycket som surströmming - men har bara fått chansen att äta det två gånger (var ihop med en med norrländskt påbrå förut). För ingen här i Uppsala som jag vet kan tänka sig äta surströmming… Ledsen

Eine
0

Joooo jag!Bor i Uppsala!

chikan
0

#31 Haha! Ja, just ja. Det tänkte jag ju inte på. Glad Jag menade nog mest av de jag brukar äta middagar med.

Dragonrebell
0

Nä, fy! Hos mig kommer ingen surströmming in!!

Dragonrebell
0

Nä, fy! Hos mig kommer ingen surströmming in!!

Eine
0

#31Ska vi planera ihop nåt?

Fickludd
0

Självklart älskas det surströmming! men jag får vänta ända tills den 15/9 innan jag får äta….

chikan
0

#35 Det kanske vi ska Eine! Jag är ju som sagt en novis när det gäller surströmming, så då är det nog bäst om du ser till att det blir ordentligt gjort i så fall.

Natali
0

Jag har inte samkat, och komme rinte att smaka. Tycker inte ens om vanlig fisk. Kanske på sin höjd egen fångad fin fisk med mycket citron!

Tycker inte om sjömat överhuvudtaget. Alltså typ räkor, hummer kräftor osv.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

RacerDonnans
0

Har nyss ätit årets första surströmming och det satt fint!

Jag är konstig tycker en del eftersom jag inte äter fisk, men surströmming smakar inte fisk så det går finfint. Glad.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

aranels
0

oooohh Jaaaaaa

Det bästa som finns…

Har nyss ätit av årets