Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: allmänt-cornish-rexprat
Läst 777 ggr
mumsikoff
0

OT - Om USA och en naken kille

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nu varit i USA och hämtat hem vår kära grabb - Angeleyes. Flög dit under lördagen och kom fram på lördag kväll. Uppföderskan (Leslie CHarde - Threadbare Sphynx) var precis lika trevlig som hon lät per telefon och hela hennes familj var bara helt underbara. Vi åt middag och jag la mig i säng efter att ha varit uppe i ca 26 timmar, tätt åtföljd av Angeleyes, hans syrra och hans två kusiner. Dagen därpå åt vi traditionsenligt blåbärspannkakor och packade för att åka till staden Raleigh, fyra timmar från Charlotte där vi var. Detta för att iom reglerna i USA för export, så måste alla papper katten har verifieras av USDA (United States Department of Agriculture). Detta fick vi reda på dagen före min avresa, så det var i panik som vi löste det hela med att vi fick åka till Raleigh tillsammans med uppföderskan då vi väl var i USA (detta var sjävklart under en helg, så vi skulle inte hinna få det gjort med posten).

Vi åkte bil till Raleigh där vi checkade in på hotellet och gjorde iordning för Angeleyes som tog det hela med ro. Sedan lämnade vi honom där några få timmar medan vi åkte för att leta reda på USDA (så att vi visste vart vi skulle morgonen därpå) och hitta någonstas att äta. Kan nog tillägga att den kinesiska buffen vi åt den kvällen var helt makalös och jag har nog nästan aldrig ätit godare kinesiskt :) Därefter åkte vi tilbaka till hotellet och jag hade en bökig natt med en kelsjuk Angeleyes som inte kunde bestämma sig för om han ville vara under täcket eller över… *gullefjun*

Kan säga i förbigående att jag var chockad då jag först klev ut från flygplatsen, vädret i Charlotte/Raleigh var som i Thailand - ca 30-32 grader! Detta kompenserade självklart amerikanarna genom att ha "iskyla" på sina airconditioners i varenda byggnad. Jag blev självklart sjuk unde min tid där pga detta och har fortfarande inte blivit frisk :(

Morgonen därpå packade vi ihop och åkte till USDA där vi fick lämna in alla papper och vänta i 1,5 timmar på att få dem undersökta och underskrivna samt en stämpel på som nästan gjorde hål på papperet.

Efter det satte vi oss i bilen och körde tillbaka hela vägen till Charlotte och flygplatsen för min hemresa. Angeleyes skötte sig underbart hela bilresan och han fick en massa gott att äta innan vi gav oss av på morgonen. När jag väl hade checkat in och gått förbi säkerhetskontrollerna där alla hade stirrat på mig storögt då jag tog ut Angeleyes ur transportburen, så svängde jag in på tjejtoan innan boarding. Där plockade jag ut Angeleyes från transportburen och tog fram hans lilla låda och ställde både Angeleyes och lådan på barnskötarbordet :) Och den lilla grabben var sååå duktig, han tittade lite nyfiket på alla mäniskor runtomkring och spolande toaletter, men snabbt kom han fram till att det är inget spännande och gjorde sitt på lådan. Vi flög i ca 9 timmar till Munchen där vi bytte flyg till Stockholm. Angeleyes skötte sig exemplariskt och verkade inte särksilt berörd av resan, förutom då att han hade blivit enormt smutsig (han är ju en rosa gris där allt syns).

På Arlanda blev vi kollade med alla papper och allt var i sin ordning. Samma dag åkte vi till vet och tog olika tester och har fått en del av resultaten tilbaka. Glatt kan vi säga att Angeleyes är både FIV/Felv negativ OCH har blodgrupp B! Jätteskönt tycker vi då hans båda flickvänner är B-honor :)))

Iaf, detta var den "korta" *host* berättelsen om min resa till USA. Nedan följer en bildbomb på Angeleyes.

mumsikoff
0

Och hur var då Angeleyes?

HAn var underbar kort sagt! Han är sååå naken, emd ett så fint kort huvud, blåa ögon och det bästa temperament man kan önska sig. Han sprang mellan mig och LEslie hela första kvällen för att han vile gosa men kunde ju inte lämna någon tuav oss utanför :) Dessutom så är han väldigt pratig och måste tilläggas attb han pratar som en liten hona *fniss*

mumsikoff
0

Han lekte som en galning med sina nya leksaker och hoppade frivilligt in i trasnportburen då jag var där.

mumsikoff
0

Nu återstår bara att hitta ett bra hem till honom :) Har fortfarande inte hittat någon som det verkligen har klickat med, så det är bara att höra av er om ni är sugna.

Lullan1
0

Vilken härlig resa ni verkar ha haft! Angeleyes är jättefin, han verkar vara en go katt!

mumsikoff
0

Tack, jo, han är den goaste!

Aje-T
0

Vilken rolig berättelse och han är verkligen en riktig charmör! Hoppas bara att hans ljusa röst inte är en indikation…Flört

Lullan1
0

#5 Jobbigt att ni inte hittat någon fodervärd ännu *ler oskyldigt* Det hade ju varit det bästa… För mig också! Är helt betagen i honom, han är bara så… *suck* Rosekiss

kakannan
0

Ett jättegrattis till snygga killen! Han verkar var en go myskille! Och skönt att allt var bra på papperen när ni väl var hemma sen. Krya på dig! Hoppas innerligt att du hittar ett bra hem till honom snart.

mumsikoff
0

#7 hihihi… ja, bara du bodde liiiite närmare så :) Men vi har ju en kull med en massa små gryn som behöver permanenta hem ;)

mumsikoff
0

#8 Tack, du är så rar!

#6 ojojoj, vågar inte ens tänka tanken… Men allt verkar vara i sin ordning, det är ju ganska lätt att se på en naken grabb och han är också villig om vi säer så, försökte para sin 4 månaders kastrat kusinhane hemma hos uppfödaren… Får hoppas att det är iaf nåt att hopaps på ;)

Lullan1
0

#9 Mmmm, tänk… en liten nakis! *kär*

[Wiveka]
0

Åhh, vad snygg med sina ljusblå ögon. Tyvärr är det bara jag i familjen som gillar nakenfisar så det blir inte hit han flyttar……..

Eine
0

Rolig och händelserik historia! Skönt att allt gick bra och ni är hemma i säkert förvar!Krya på dig också!Glad

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

A-M.H
0

…grattis…#2…helt underbar…säger som Wiveka…bara jag som gillar små nakengrodor hemma hos oss…så det blir inte hit heller…Räcka ut tungan

ChatNu
0

Vilken härlig kille..såå finKyss
ETT stort Grattis!!!
Kul att läsa om din resa & underbart att han var en sån ChramörKyss
//Maria

mumsikoff
0

#11 hihihi, du får nog hålla dig ifrån mina kommande trådar… Jag har en en bildbomb på kulen på G ;)

#12 och #14  Tack! hrmpf…. Ni borde sakta men säkert sätta igång operation övertalning ;) JAg kan sponsra med massa gulliga bilder och nakengos :D

#13 Eine, tack! Hoppas på att bli frisk till på söndagiaf… HAr haft feber men den verkar ha gått ner nu, bara massa huvudvärk och ont i halsen kvar *peppar*

#15 Tack! Ja, han var såå charmig, helt oemotståndlig och dem blå ögonen är ju till hans fördel också ! *fniss*

AlexH
0

Det lät som en intressant resa!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Aje-T
0

mumsikoff, berätta hur det var att flyga med honom! Jag är såå nyfiken på hur det funkar.

mumsikoff
0

Det var en minst sagt intressant resa, absolut.

Hur resan gick till?

JAg ahr ju rest tidigare med katt, så jag var itne supernerövs, emn ltie pirrigt var det iaf… TÄnk om något skulle gå fel, det är ju en väldigt lång resa…

Men vi checkade in mitt baggage och jag fick gå till akssan och betala kattens "biljett". När detta var gjort fick jag mitt boardingcard och jag och katten gav oss iväg till gaten och säkerhetskontrollerna. När vi ko till säkerhetskontrollen så fick jag ta av mig skorna, bältet ta ut telefoner, akmeror etc. OCh sedan ställer jag fram Angeleyes transportbur som en vanlig väska på löpbandet och plockar ut angeleyes. Det är viktigt att tänka på aså att man itne skickar igenom katten genom röntgenmasinen. Jag fick hålla honom i famnen och gå igenom "ramen". Som tur var kom det inget pip och jag fick gå för att hämta min väska, vilken dem nogrant kände igenom, tänk om jag hade en bomb gömd i nån ficka *fniss*

JAg såg til att han fick en kissaus inann vi gick på flygplanet och han gjorde sitt. Sedan gick vi på planet (självklart fick vi sätet längst bak då ajg hade katt) och Angeleyes fick en sista godisbit innan vi lyfte. Under resten av flighten fick han vara  i väskan på golvet, jag kunde då och då böja mig enr och stoppa om honom med filten och/eller ge honom nåt gott att äta. Under en timme mitt i flygningen började han jama och jag tänkte ajdå, han måste avra nödig. JAg hade förberett med en utställningslåda som botten av transprburen emd en filt runt och tänkte at nu avr det dags att utnyttja den. MEN, jag fick ju iten ta ut atten ur buren… Efter några om och men fick jag tillåtelse att ta med mig hela transprtburen in på flygoan och släppa ut Angeleyes där så han fick göra sitt, dock om han smet så skulle jag hållas ansvarig för eventuella skador. Det visade sig att Angeleyes bara klagade för att han ville kela och inte kissa så efter ca 5 minuter fick han hoppa in i buren iegn och jag gick tillbaka till sätet.

Både flighten till Munchen och Stockholm gick smidigt. På Arlanda fick jag stanna förbi i tullen där jag fick visa papper på Angeleyes. Blev också tilsagd av en vresig kontrollant att öppna upp buren, katten kvävs ju! *fnys* Kan säga att han definitivt itne höll på att kvävas, men men…

Jag hämtade mitt bagage och vi åkte därifrån :)

Tycker det hela gick mycket smidigare än jag tänkt mig. Jag skulle personligen aldrig skicka en katt CARGO, och då speciellt så pass långt som från USA. Så detta var enda alternativet för oss, att ta katten i kabinen. DÄr kan man iaf prata med katten och klappa och lugna den på så sätt. OCh man kan reglera mer eller mindre värme och hjälpa till omden måste på låda.

Buffy-co
0

Tack för att du berättade hela historien-det var kul att läsa hur det funkar att flyga med en katt!!!Glad

Måste ärligt erkänna att nakenkissar inte är min grej-som tur är är ju smaken delad…tråkigt vore det ju annars!

#7 #11 men Lullan1 då…så du har blivit nakenfrälst??
Det låter allvarligt det där- eller???

smirik
0

Grattis till vacker killen, han är ju så underbar, min favo från början.

Skönt att det gick så smidigt för både matte och katt & tack för du delad din resa med oss

Lullan1
0

#20 Nejdå inte så himla allvarligt… *ler* Men det hade varit roligt att få träffa en liten nakenfis och bara få känna, lukta och gosa lite. Dessvärre är det väl helkört sen, då sitter man nog där med en liten nakenfis fortare än man hinner blinka! Flört

mumsikoff
0

#20 Får fundera vidare på hur vi kan frälsa dig också till att bli nakenfantast ;)

#21Tack Rikke! Jo, han är en riktig charmör och pussgurka :)

#22 hihihi. nästa gång du är i Stockholm är det bara att tjoa, vi kommer ordna nakengos i massor :) hihihi, sedan får vi se om du åker härifrån ensam *fniss*

A-M.H
0

..måste tillägga..till alla som inte har hållit i en liten nakengroda…de är ljuvliga..som siden o varma..så varma..ljuvliga…var inne på nakengrodor för ett antal år sedan..men sambon skrek i högan sky..jag har badat o smort fyra barn..det räcker..jag är färdig med det…inte en solskyddsfaktor till att smörja…och inte betala 36 tusen för det..ja..jag ville ju ha två…Räcka ut tungan

mumsikoff
0

#24 hahah, tycker du beskriver dem som en enda pina… Så farligt mycket solskyddfaktor och badande är det ju inte ;) Tycker du ska stå på dig mot mannen din :D

Lullan1
0

#23 Jag hör av mig nästa gång jag är i huvudstaden! Skrattande

mumsikoff
0

#26 Gör så :) Om det blir under dem närmaste 2 månaderna så kommer vi ha 7 små fjuttar att kela med ;) Och efter det så är det nog mer mot våren som det kommer nåt mer naket och smått här ;)

Lullan1
0

#27 Det blir till våren i såfall, det ska bli jättekul! Ser fram emot att träffa dina nakenfisar! Glad

A-M.H
0

#25…näe..jag tycker de är ljuvliga..det var sambon  som skrek allt om fyra barn o smorning..jag hade inte haft något emot det..jag skrev kanske lite tvetydigt…näe ska ni nödvändigtvis Flört ha nån annan ras än cornish… så välj en nakengroda..eller oriental…ja eh…det är mina tankar detKyss

mumsikoff
0

#29 hihihi, jajaj… men gå på han hårt med massa motargument så kanske han ger med sig ;) Eller muta med en mysig utekväll som sedan visar sig avra nakengos i nån timma

EDIT (då menar jag gos med katterna och inte nåt annat Generad)

chikan
0

#30 Fniss. nakengos.

RexPect
0

Cat 11 

Jag är generellt väldigt förtjust i blåögda nakna män….. 

Skönt att du är åter, undrade var du tog tagit vägen vi har nog semestrat likt i kors.

Annika

LinusCRX
0

Tack Mumsikoff för din reseberättelse. Jätteintressant och lärorikt. visste inte riktigt hur det funka att flyga med katt. Blir det aktuellt får man nog kontakta dig för alla bra tips :-)

Hoppas Angeleyes har kommit tillrätta hemma och trivs med sitt nya land. Måste säga att jag själv inte har blivit helt såld på nakenfisar, men jag behöver nog provgosa lite först :-)