Flanören Mauritz
Ja, så gjorde han det igen. I går kväll satt vi och åt när Fredda plötsligt hoppar upp och säger att han ser en lång välbekant rygg hos grannen. Vi kutade ut och runt husen och visst, där strosade den illbattingen omkring och tjoade.
Som tur är fick Fredda snabbt atg i honom och han återbördades hem, till totalt utegångsförbud.
Huh, stackars Karin får smygas ut genom fönstret och nu ska jag ut och leta hål igen…..

Vilken äventyrare han är…… Riktig buse

Förstår att det inte är kul alls…men du får det att låta kul Aje…Kunde se Mauritz framför mig skrikandes på "cornish-vis.."
Hoppas nu ni får tag i hålet-han verkar vara värsta utbrytarkungen!!
Tur att ni inte bor flera trappor upp iallafall!
Usch-blir nojig..måste fixa min innätning bättre när lillkatten kommer..innan hon släpps ut där iallafall-den är jättebra för Buffy men-hon är ju så liiten och jag minns hur snabb Buffy var då!

Som sagt en handfull är han den grabben! Men nu får han inte göra detta till en vana, tänk på mitt hjärta! 
Men vilken riktig utbrytarkung han är, snart får han väl utegångsförbud! Ni får ta ett snack med honom tycker jag! 
Rymmaren Mauritz, icke bejublad repris

Nu har jag, smidig som ett kassaskåp, krupit in i rosenbusken från utsidan och hittade en liten glipa allra längst in bland taggbuskarna.
Jomrans kattskrälle, han har förstås lyckats åla sig in och ut där. Nu är den fixad i alla fall och hela stängslet inspekterat igen. Pust!

Stackars dig, att de är så uppfinningsrika de dära …
Rosenbusken igen… Hoppas han håller sig i trädgården framöver så ni slipper ha hjärtsnörp titt som tätt. Vet hur stressande det är med rymlingar, men de är ju inte så bra på att smyga då de alltid ger ifrån sig ljud när de lyckats med ngt…. man kan inte låta bli att skratta mitt i eländet, har fortfarande lite kul åt mäskis rymning fastän det var jättejobbigt när jag var mitt uppe i det.

Vad skönt at ni märkte att han hade rymt!

Ja, vi håller stenkoll på honom nu! ;-)
Men Mauritz, vad har du gjort????? Är du på rymmen nu igen?! Skönt att matte fick tag på dig och vi hoppas hon har fått tag på alla hål som du verkar snoka upp också.

..Aje..hi hi h..ursäkta jag "flinar"..men jag ser hur du kryper runt…du den pojken..har blivit kär..eunuck som han är…i grannkatten..

#11 Nä, det är ekorren han är förälskad i. Och ja det såg nog rätt roligt ut…..
Men jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, nyss var jag ute och hämtade honom IGEN, han lyckades tydligen ta sig förbi mina snörningar…….så nu har han husarrest till måndag, då jag ska köpa på mig märlor och nya buntband hos Claes Olsson.
Tack och lov är han ju lätt att fånga in för han vågar inte gå många meter från nätet, men jag blir ju naturligvis skräckslagen att något ska skrämma upp honom i en tall eller nå't. 

#12…ekorren !!!! ..ja du ser eunuckerna..de är inte så listiga i sin kärlek…
..husarrest..till måndag..det vill till att regna i helgen då…
#12 Igen?!?! Tur att han inte vågar gå så långt!