Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettveckans-bild
Läst 2445 ggr
nakenkatt
3

Jul i vårt hus

Jaffas första jul, det gäller att hitta på en kattvänlig jul inomhus. Men det är ibland inte så lätt.

Jaffa är nu en stor tjej på hela sju månader. Men en kattunge ändå. 

Under åren har man försökt ordna en katt vänlig jul, men inte alltid lyckats så bra alla gånger. Har kommit hem och ljusstaken har hängt ner från fönstret med sladd och allt, och en rex har tagit dess plats. Julgran var det många år sedan vi hade, men den har jag ej saknat alls.  

Julblommor blir det ej heller så mycket utav,man är ju rädd att katterna ska tugga i sig av dem.Men i år har jag i alla fall hittat en väldigt kattvänlig ljusstake. Den är inköpt på tradera av en tjej som säljer nygjorda ljuspåsar med fin text på. Jag lyckades ropa in den för en billig penning. 

Åkte till Dollar store och inhandlade elektriska ljus för första gången, satte varje i ett litet glas och ner i ljuspåsarna, det vart jättefint.

God jul önskar vi alla från Hub Cats.

Leffe
0

En kattvänlig jul är ganska svår att pynta egentligen

Eine
4

Trevlig artikel .

En kattvänlig Jul . Enkelt! Klä en snygg vältbar plastgran med okrossbara prydnader,sätt upp fina ärvda men ej krossbara saker på bord och skåp,sätt fram skålar med katternas älsklingsmat och låt en massa papper ligga ihopknölat på golvet. (gärna ett par fulla toarullar också) Och HÅLL TYST när de börjar leken 🙂  suck…

Själv minns jag tiden som var innan katterna 🙂med vackra giftiga blommor,levande ljus,glitter i granen som stod på sin plats tills jag flyttade på den,skinkmackor som man kunde lägga ifrån sig och ta upp från fatet igen efter 1 minut,ja fy så trist vi hade 🙂Allt var inte alls bättre förr….🤫

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MrsCecilia
0

Vår skogis Greta har som mission att slakta våra julklappar i år. Framförallt de med snöre. Kattvänligt är inte så roligt. Saknar verkligen gran och levande ljus. Men vad gör man inte ❤️

Mona22
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Känner så igen det ….

vi har ett julplan i taket vi, enda stället busarna inte kommer åt 😂

Eine
2

#4 Trevlig takprydnad!Ingen kisse lär ju flyga i den  🐱

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

nakenkatt
0

den var för rolig!!