Vad kallar ni era katter

Sitter och funderar hur det blivit så med namnen på katterna..När man ska få hem en liten ljuvlig varelse så hittar man namn som är så fina men när de hamnar här så blir det något helt annat ..
Jack Black = Göttepär (vad är det för namn)
China= Tjenna tjinn tjinn
Beauty=BjuttBjutt
Nappis=Nappisflappispappis
Sippan= Ippisbippis
Rut=Pitpjöp
HMM..ibland så undrar man ju om man ska bli orolig

Mina katter heter/kallas:
Paulina=palle, Palleballe, Bitch, korven(husse kallar henne det då hon alltid rullar in sig i filtar, täcken , tröjor mm)
Maxwell= Mäski, Mäskipläski, Fjant, Tjockisen
Palle är förra ägarens namn på Paulina, de kallade henne även Puckot, fastän hon är en väldigt smart tjej
. Hon lyssnar bara på Palle.

Hej! Se mitt inlägg "Smeknamnsbikten", även Buffy-Co har haft ett inlägg med detta tema.
(Vet inte hur man länkar till gamla inlägg….)
Annika

Mina kissar heter ju Chanel och Gucci i sina stamtavlor men kissarna kallas för Nelli som oftast blir "Nelli-Belli" och Gucci kallas oftast för "Guthcan-Puthcan" Gillar nog rim tror jag…

Roliga namn! Undrar vart man får allt ifrån? *fniss*

Bestla kallas Emma och Ariel för Ariel. Juppi heter ju FIN*Darling-Isis' UnderPressure i stamtavlan, jag har tagit initialerna U och P och uttalar det engelskt - Ju-Pee = Juppi
Alla går också under samlingsnamnen pucko, fjant och sötnos 
Sedan är ju frågan vad den lilla nya fröken ska heta… 

Vilka snyggingar Mäski har till halvsyrror 
Jag tyckte att Armstrong var så långt att säga så jag försökte att hitta på ngt. lite kortare. Det tog en stund, men sedan så tänkte jag på Vi på Saltkråkan och Tjorven och Båtsman. Jag fastnade för Tjorven. Han kan vara en riktig tjorv ibland, endera här, endera där, och endera ingenstans alls!
Men jag kallar honom även för : poppen, tjomsen, sötnos, gubben, bråkstake mm.
När jag tog över Adina, så kallades hon redan Dina av Ingela, så jag förtsatte med det.
Men jag kallar henne även: gumsan, mattes gosegumma, sötnos, tokkatt, galen kisse mm.
hm han kallas nog mest för Misse.. eller sture.. fast Sture använder jag mest när jag pratar OM honom och misse eller Misse-mannen när jag pratar med honom 

#7 Vilken liten ny fröken??
Ska du ha en kvar hemma?
nyfiken..
Jag kan ju igen dra Buffys smeknamn…
Muffins,
Buffy-muffy,
tjockis,
grisen
Pussgurka
Bäbis…..mm div. pinsamheter..De inleds ofta med "mattes lilla"
#0 Majsan-du behöver nog inte vara orolig…

Hmm..heter ens katt Bayzen behöver man ju inget pinsamt smeknamn…..
Min hund heter Yoshi men kallas ofta för Boushan Bo, eller Bosse, eller Bobblon… Hahaha Gud! Booson också, massa fjantiga namn! (Pinsamt)
Oslipad Jade kallas Ojoj
siamesen Irmeli kallas Melmelle,
Jewel of the crown kallas Couscous,
Tiyata kallas Yata-tata,
With or without you kallas Höna-Pöna, Hönse-Pönse.mammas HP….
Ayla kallas Ayla-bayla
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Findus är en Blådåre :-D
Hehe…lite pinsamt, tycker de har så fula smeknamn men de passar ju så bra 
Electra = Feto, Fetobeto
Fröja = Plumpisen
Arwen = Arwisen
Níniel = Bäbisen
Yavanna = Mini
Samwise = Gubben, Sammisen

Flower Power kallas Bimbo
Candy Cane kallas Bäbis, Bäbiseeeen
Styx kallas Trixie, TrixiePixie eller Skrikhalsen
One Love for Guzmanias kallas Stig eller Stigiiiipiiiigiiiii (nu får Peter hålla för öronen
)
Känner oxå att man kanske borde söka för det när man går här hemma och ropar Stigiiiipiiiiigiiiiii 

Mortricia kallas Majsan
Imse Vimse's Lila kallas Fritz eller pucko
Stenhagas Caprice kallas Morris eller bebis

Allvarligt Maria T..Nu blir tom jag orolig..Stigiiipiiiigiiii
va är det..hahahaha..Han måste stortrivas och kul att se att du blivit smittad av pitpjöptugget

Äh så farligt var det väl inte Majsan, då ska du se när vi skryper omkring på golvet och skriker Stigiiipiiigiii.
Det är en syn för gudarna kan jag lova, men kul har plutten och dom andra ialla fall.
#17 "Känner oxå att man kanske borde söka för det när man går här hemma och ropar Stigiiiipiiiiigiiiiii" -så sant! värst är när man kommer på sig när man har kompisarna över på besök och håller på så med katterna >.<
vi hade indian-tema ett kort tag:
Great gift of godess - Isis - fick heta Fisande molnet (hon är vit och åt kitten foder, hurray!). Hon går även under namnet Gandhi pga det passiva motstånd hon gör när man skall klippa klorna.
&
Janella - Thera - skvätträdda blixten (ljudkänslig, vilket vi upptäckte när hon kom hem till oss, rejält botad nu =).
&
Lethe - lillapip, ynkligare(och sötare) pipljud får man leta efter.

Haha..jag fick en inre syn nu och kan se det framför mig när ni kryper på golvet..den är rolig
21#Fisande molnet är ju störtskönt..
Nåväl..bevisat är ju att vi kattägare är lite smågalna

Gorm: Gormis, lilla gubben, Gormigubben, gosen, muffenuff, tulen, tulegos
Hermance: Hermi, Hermigos, lillgumman, gosetulan, gosan, tulan
Ella: gosegumman, gosan, tulan, Elli, Ellijoul, Elligos, nattekatt

#22 Verkligen! :))
Mirre = Mirre, gubben
Bond = Pysen, lilla gubben
Brynhilde = Fia-Lotta, Fia, terroristen
Faye Dunaway = Sessan, lilla gumman
Lilleman = Lilleman, busen
Fröja = Fröja
Martina Rimfrost = Tina
Oscar de la Renta = Oskar
Otis Redding = Otis
Sharon Stone = Snuttan

Kom på att lilltjejn här henne kallar Bimbo för "Fisbäbis" för hon pruttar så.

#21 "vi hade indian-tema ett kort tag:
Great gift of godess - Isis - fick heta Fisande molnet (hon är vit och åt kitten foder, hurray!). Hon går även under namnet Gandhi pga det passiva motstånd hon gör när man skall klippa klorna."
Ha, ha! Här hemma har jag en indian jag också.
Smygande Fisen, min alldeles mest underbara Elsa (dalmatinern).

Rexellent New Zealand Charmy kallas för Charmy & Gumman.
IC S*Jazz-Annas Piano Man kallas för Simba.
S*Poenya's Rasmus på luffen kallas för Rasmus, Musse & lille bus.
#25 …byt foder…..fniss
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Oj oj, jag kallar mina en hel massa saker; busmus, gosnos, mumin, racerdonna (!), mumtas, lille mannen, trollmus, bebis, terrorist och en hel drös med konstiga läten, alla med mammas lilla innan……..så visst är jag galen allt 
#26 Haha! jo jag har hört talas om din hund =D