Riktlinjer för debatter om annonser
Det finns annonser på Blocket m fl där personer säljer katter. I de fall priset verkar för lågt eller andra saker är olämpligt skrivna kontakta säljaren per email med information och goda råd.
Ibland kommer länkar till annonserna ut öppet här i forumet. Det är ofta de mer speciella fallen som hamnar här. Detta kan dock vara olämpligt med tanke på att vem som helst då kan börja skicka mail - även icke seriösa personer. Det kan motverka syftet att ge katten bättre status.
Jag skulle vilja uppmana till viss försiktighet med direktlänkar till annonserna. I de fall det är en annonstext som ni känner behov av att diskutera kan ni beskriva annonsen i text utan att lämna ut länken. Den kan istället förmedlas via PM om ni behöver hjälp att kontakta annonsören.
Bra tycker jag. Även om vi så klart inte ska sluta diskutera saker som känns fel som vi upptäcker, tycker jag att det är helt rätt att göra det i mer allmäna ordalag så att det inte blir orättvisa personpåhopp. Klokt talat Leffe.

håller med! Det är ju oxå så lätt att ring< upp och lyssna med annonsören vad som gäller, och kanske ge goda råd.
Det är viktigt att diskutera och vi lär oss alla någonting varje gång..Ren smutskastning av person kommer dock inte på fråga, där är min gräns passerad för länge sedan, och vi har hållit tråden ren där. Men hot stuff är bra att ventilera
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora