Mäski tog chansen och rymde
Igår kväll när vi var mitt uppe i packningen (vi ska flytta) lämnade husse balkongdörren öppen och obevakad i några sekunder. Då passade Mäski på….. Han var borta 
Mäski är väldigt feg och brukar aldrig gå ut på balkongen och gör han det så skriker han ynkligt hela tiden tills man hämtar honom. Palle däremot är en mästare på att smita men hon är även mkt lydig så ropar jag på henne kommer hon.
Vi letade länge och väl, på balkonger, på taket, i tvättstugan, i trapphuset, runt våningshuset, hos grannar innan husse hittade honom……
Mäski är tjock, därav hade han fastnat mellan våra grannars balkong när han försökt gå under avskiljningen mellan balkongerna. Vi har kungsbalkonger och bor högst upp i ett 6/8 vånings hus. Balkongerna skiljs av med en "plåtbit" som har en glipa längst ner på ca 10 cm.
Jag blev lättad att han var oskadd men det kändes även lite genant då vi väckt grannar vid 23 tiden för att leta på deras balkonger. 

Skönt att han var oskadd..ja de är för snabba de små monstrena!!
Men usch vad otäckt att han var så högt upp och balanserade..Förstår din lättnad!
Vet hur jobbigt det är att packa med cornishar..även om man också får sig många goda skratt!
Lycka till med fortsättningen..utan kattrymningar!

Nämen, en till liten rymling, vilken tur att han klarade sig oskadd, huh så hemskt det måste ha varit!
Men, han tänkte sig nog att bo kvar och vill inte alls flytta 

Jo de gillar ju balkongen (den är 33 m lång) men de får inte vara där utan koppel, fastän de försöker och ibland lyckas de.
Jag är väl inte jätteglad att flytta men det är tyvärr nödvändigt.

Trist att ni måste lämna en så fin balkong, hoppas det nya boendet är fint också!
Skönt att ni hittade er busiga rymling!

Ajaj. Förstår att det var pinsamt. Hade en granne en gång för länge sen som ringde på och talade om att min katt satt på deras fönsterbläck 2v upp. Det var rätt pinsamt också även om jag inte behövde väcka dem.
Förstår hur orolig du måste ha varit innan ni hittade rymlingen.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Mne Mäski, varför göra matte så orolig i flytten? Jag har ju hört att du ska komma väldigt nära Linus ett tag…..