Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettsjukdomar-och-andra-bekymmer
Läst 463 ggr
Anna77
0

Dumma Nilsson...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han är pigg och glad sen han kom hem från djursjukhuset men nu har han skickat bort all päls på magen och insidan av bakbenen!

Igen.. Jag blir galen, vad ska man göra? Har någon av er varit ute för detta?

Kolla hans mage! Nilsson är den röda huskatten.

smirik
0

Är det inte det som kallas feber päls? När katter har varit mycket sjuka då kan dem tappa pälsen som sen kommer ut igen efter et tag

Anna77
0

nej han slickar bort den själv, tyvärr..Gråter

Lullan1
0

Hmmm… konstigt, undrar varför han gör så? Tror du det kliar på honom eller nåt? Eksem?

smirik
0

Förlåt så inte att du hade skrivit att han slickar sig själv. Oftast är det ett tecken på stress men det kan också vara för att han är sjuk. Jag skulle prata med dr. djur om det inte ger sig snabbt

Elica
0

Min Ascanio slickade sig nästan naken - men inte under magen utan på sidor och runt halsen(ok - där krafsade han). Det var anatgligen både stress (för många nya saker) och fiskallergi… Men du sade igen? Var det före han blev i sjukhuset som det hände förr? - då skulle jag kontakta de läkare, som skötte honom…… eller råddar jag?

Anna77
0

Han började långt innan han blev sjuk, sen när han kom hem fån djursjukhuset hade det växt ut igen och jag blev jätteglad, men nu för ett par dagar sen började han slicka igen.. Pratade med vet. som skötte honom mest, men hon sa bara att det är svårt att få dem att sluta. hmm..kanske ska kontakta en annan vet för säkerhets skull.

Han är pigg och glad förövrigt, tycker det är konstigt…

ChatNu
0

Tråkigt att det blir så här..och han ser ju inte ut att vara sjuk.

Jag har hört talas om en beteende störning..kommer inte ihåg namnet… Det är en tvångshandling som djur kan födas med eller få efter sjukdom.
Det enda botemedlet är tillsägning & hoppas på att de slutar..och det är inte alls så ovanligt …ibland kan katter snutta på sin svans så den bli blodig. Vikten är att vara konsekvent & säga till eller bryta mönstret..så kan det bli bättre.

Om inte vetten hittar nåt fel..kan det ju vara så..men självklart så ska man utesluta att katten har någon sjukdom dold..
//Maria