Provisorisk rastgård (bildbomb)
Vi fick ju så himla varmt i helgen och i söndagskväll tyckte min man så synd om katterna som inte kunde vara ute på altanen (den ligger i sol) att han slängde upp en provisorisk rastgård på baksidan. Han hittade ett bärnät som låg och skräpade och tänkte att våra katter är säkert lika snälla som Fylgias och håller sig inom nätet. Hahaja - trodde han ja!!!
Hmmm, tänker Phoebe, undrar vad det HÄR är för nåt husse o matte hittat på ….?
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Jag undrar om man kan ta sig ut här ….??
www.shaneequas.com
Baileys: Det här ska väl inte vara så svårt att ta sig ut ur, eller vad säger du Chinchin? Jag menar, det ger ju efter om man buttar på det juh …
Chinchin: Vi ska nog INTE göra så där, tror jag!! Sluta hörrö!
www.shaneequas.com
Phoebe: Alltså matte, vad ÄR det här för nåt??
Chinchin: Tror ni att vi är höns i bur, va?
www.shaneequas.com
Baileys sitter och ser änglalik ut, eller hur …? *not kan jag säga*
www.shaneequas.com
Phoebe: Men alltså va, man ska ju kunna ta sig ut härifrån … det VET jag .. .frågan är bara HUR ….
www.shaneequas.com
Alla katterna samlade på EN bild … kan berätta att minuten efter så gick Baileys till hörnet där han satt på bilden här ovanför, vände sig och i princip satte bakhasorna mot huset och RUSADE rakt IGENOM nätet! Bara vips!! så var han ute ur nätet!!! Där satt alla och såg fånigt efter honom. Vi lagade nätet och då gjorde Phoebe samma akutrejs igenom nätet. Vi lagade igen men insåg att det här går inte och började plocka in katterna … då försökte Phoebe igen men fastnade halvvägs med nosen i nätet, det gick inte hål men hon såg fånig ut. *asg*
De enda som INTE gjorde nån ansats var Chinchin och europeerna … de smet ut senare men gick bara runt och käkade gräs …. ;) Lite skillnade på ras kanske … *hrm*
Och ja, vi SKA göra en permanent rastgård på baksidan och just nu filar maken på HUR den ska göras …. ;)
www.shaneequas.com
vad skönt! vi har varken balkong eller altan till lägenheten - inget att hägna in.. vi har 28!!! grader inomhus och smäler bort… Gissa hur mycket Sture och hundarna avundas er!

Snyggt jobbat kissarna
.
Hur kan husse tro att ni skall finna er i en sån behandling
.
Puss på er alla!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Vad gulligt!
Lycka till med den "nya" rastgården!

Haha..rolig bildserie..du har tydligen ett gäng Houdinis
Mysigt att de fick vara ute..
#10 helt otroligt duktiga katter du har…men vilken lycka att det funkar 

Hihihi vilka söta bilder på dina utbrytare! :)
#10 Fantastiskt att det funkar! Mina hade klättrat/hoppat ut ögonblickligen. Rastgården jag har är 1,8 m hög med tak. Det första min ena kisse gjorde när hon kom ut var att klättra på gallret hela vägen upp och undersöka taket… ;)

Ha ha, jättekul bildserie! Vi har hägnat in katternas trädgård med gärsgårdsstörar som vi körde ner i marken (läs Fredrik, väääldigt stenig mark) och sen spände vi fast 1.8 m högt hönsnät, köpt och hemlevererat från Lantmännen. Vi fäste det med spännband och kilade fast små grenar nedertill där det blev glipor. Jättebilligt och våra katter har aldrig ens försökt klättra ut.
Ska fixa lite bilder…….

*Skrattar högt*! Jo, har också märkt att hästar och hundar är ingenting jämfört med katter! Fin bildserie och beskrivning..
Haha! Härlig serie! Klart de inte stannar inne där - de är ju inte höns som sagt. Hihi.

härlig bilserie =) önskar man kunde haft en balkong åtminstone =/
Ja vår Baileys är vår utbrytarkung, han smiter ut så snabbt att vi inte märker honom i vanliga fall förrän vi ser honom strutta iväg in under grannens hus. *morr* Numera har vi hunden på vakt vid dörren och hon får mota bort honom. ;) Han drog med sig Paige en gång ut genom ett fönster på nedervåningen (Line hade glömt spärra sitt fönster) men hon tyckte att gräset var så läskigt att hon hoppade in igen. Och när Celli kom i full kareta hoppade Baileys in oxå! ;)
#7: Jodå, jag förstår hur mycket de avundas oss! Vi bodde oxå i lägenhet förut utan balkong …
#10 & 16: Vilken smart idé!! Kanske ska vi köpa kompostgaller och prova innan vi river ner den provisoriska lösningen *ler* för kompostgaller behöver vi nog i framtiden ändå (planerar ju bebisar). Först såg jag inte nätet ovanför och tänkte att du måste ha ovanligt väldresserade katter! *fniss* Phoebe tyckte att nätet var lite lattjo när hon drog i det med klorna … *hum*
#13: Ja den lösningen vill jag gärna se bild på sen! :)
www.shaneequas.com

Den är jättesnygg, så raka stolpar och nätet syns ju inte alls!