Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettveckans-bild
Läst 2781 ggr
Leffe
12

Goda och glada Cornishminnen

Vi som varit med om sorgen att vår Cornish Rex gått bort av ålder eller sjukdom vet vilken sorg det gav. Det var ju en sorg som tog sin tid och ska göra det. Det var ju en familjemedlem.

Sissi, Mirre, Lillan, Fia-Lotta

Senare när man tänker tillbaka på den tiden cornishen sprang omkring och busade. Tankarna kommer då och då, kanske när man tittar på kort på den.

Vilka tankar kommer då. För mig kommer alla fina, glada minnesbilder fram. Tänk vad härligt vi hade tillsammans. En underbar tid. Tänk vad många fina minnen man har.

Jag tänker på Sissi, Mirre, Lillan och Fia-Lotta med glädje, men trots de glada tankarna blir det lite fukt i ögonen. De finns alltid i ens hjärta.

MrsCecilia
1

usch ja, den dagen Robban inte finns längre vågar jag inte ens tänka på. Han är ju min livs kärlek ❤️

UllaNo
0

Visst är det sorgligt när man mister någon man tycker om, men som sagt de minnen man har sedan är oftast positiva.

Gittan
0

Jo det är otroligt ledsamt när ett djur går bort. De som inte har djur har kanske svårt att förstå det.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

nakenkatt
0

har inte varit med om det än,och jag hoppas det dröjer.Jag har ju min sphynx med HCM men det kan jag ju ej förstå med tanke på hur han är,jag hoppas få behålla honom länge.jag blir nu bara påmind varje kväll han får sin tablett,pga att han är en riktig virvelvind här hemma milt sagt.

Mona22
0

Det är aldrig roligt att mista en vän men ibland tänker man tillbaka och minns tiden med glädje, att man fick lära känna just den katten.

[Wiveka]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du har så rätt Leffe!!

Ingen annan katt ersätter de man förlorat. Här är vår första Cornish och vår "stammoder" Wilda (S*Källbos Carisma) född 2003-08-10 död 2012-06-21

Eine
1

Fint skrivet Leffe,och visst minns man bara det fina.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

gromar1942
1

Jag ahr själv sörjt några genom åren. Det är lika svårt varje gång.

Aktion, historik, fantasi. Ja allt finns på Vilda Västern iFokus