God morgon 11/8
God morgon !
Först av alla, har väl aldrig hänt. I full galopp mot ångbåten till Mariefred. En underbar resa, drömmer om alla fina hus som ligger vid vattnet.
V-75 inlämnad igår. Man kan ju inte bara ha 7 rätt tvåggr i rad..eller
Ha en jättebra dag !

God morgon
Vi har fått en flock pissnissor, även om det står 2 lådor med sand på en väldig liten avgränsad yta då kissar dem alla andra ställen. Vi får fortsätta med att sätta dem på lådan varje gång dem har sovit ätit eller busa och hoppas det dem snart lär sig.
AMH hoppas du får en fin resa til Mariefred
Ha en underbar dag alla

1# hoppas dom lär sig snabbt!
En underbar dag för er alla -på utflykt eller hemma.
Nu kommer det bekännelser
Läste någonstans, att det finns fina klätterträd på den tyska eBay och gick dit och kollade….. Och det skulle jag inte ha gjort! Man kan faktiskt göra fynd där - och man blir "spelsugen" - när jag jagade en modell som jag bara ville ha (på rimligt pris) - ochblev alltid överkörd på sista minut - började jag hälften på lek göra bjundanden på lite större……
Och naturligtvis blev jag fast med dom
Och sen när jag hade redan gett upp för att få den som jag ville - gjorde jag på skämt ännu en erbjudande!
Nu kommer det sedan några jättestora och några stora klätterträd hit.
Nå jo, jag tror att jag får de överlopps träden nog lätt sålda till kattmänniskor här i Finnland (transportkostnader blir större än "köpesumman" - så att dom faktiskt är billiga - jämfört med butikprisena). Men jag är arg på mig själv.
Har alltid anata, att det är bäst att hålla sig borta från eBay - jag sparar mig till konkurs
.
God morgon!
Som jag sa igår så blir det storstädning av lägenheten idag och i morgon, jag gillar inte direkt att städa, men det är skönt när det är färdigt.
Köpte lite nya gardiner och så igår, hur som helst bli det lite roligare att få sätta upp lite nytt efter städningen, som en liten belöning!
Ha en bra dag!

God morgon!
Idag kommer det spekulanter och tittar på mina två killar. Ska bli spännande och se vem dom väljer.
#1 Här är det bara Apan (den maskade) som går på lådan. Dom andra väntar tills mamma tvättar dom men det kanske kommer…
Hoppas att det löser sig med dina små!
Ha en bra dag!

mina små kissade i början nnångång i lådan men oftast i ngt hörn
men nu har de nog lärt sig..ngn har dock förm¨gan att bajsa i en sån där litensängpuff
här väcktes man kl halv 6 av skrikande barn men jag frågade snällt om jag fick sova lite mer o det fick jag
nu kl 10 e det tvättstuga som gäller..mindre skojigt men ett måste..
kram
Gomorron allihop!
AMH: Grattis till vinsten i efterskott!!! Hoppas på mer tur idag för din skull att du får det trevligt i Mariefred!
Smirik: Hoppas det löser sig med de små "kiss"katterna så de lär sig vart de ska kissa!
Elica: Jag har oxå kollat de där klätterställningarna och drömmer om ett till våra oxå, men de tar för stor plats som det är hos oss nu. Om nåt år kanske … Tror inte du får så stora problem att sälja dem när du nu väl importerat dem. ;) Lycka till!!
Lullan: Lycka till med städningen, det är inte det roligaste nöjet men jag hoppas ni kan göra nåt skoj när ni är klara!
Fritz: Lycka till med spekulanterna! :)
Här ska familjen iväg till Fylgias på kalas i eftermiddag och vi börjar förbereda oss för vi ska dit och hjälpa till innan. Regnet står som spön i backen och den härliga utevistelsen där blir nog inte av - supertrist! Men idag känner jag smak och lukt så jag ser fram emot den goda maten! :)
Ha en jättebra lördag allihop!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
God morgon. Ha en bra dag allaihopa med städningar, festbestyr, kiss katter mm. Själv ska jag iväg och vara kattmorska. Sköt om er nu

Hela helgen ledig, och solen strålar utanför.
Hade tänkt att åka in till Länna och köpa en present till min mor som fyller år på torsdag, men det får vänta.
Idag ska jag bara ligga hemma och njuta av solen! :D

God förmiddag
Ja, här regnar det, bara för att jag fyllde poolen i går. Ja ja, det blir till o pussla i hop det här inne, så alla ryms vid matbordet. Kycklingspett, jordnötssås, och efterrätt förstås. Och välkommst drink ur vattenmeloner.
Ha det bra, o hoppas nån har sol i dag i alla fall.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Godmorgon. Håller först med Cherish i alla punkter till er andra med lyckönskningar m,m.
#9 Härligt! Visste ju inte menyn innan
.
Såg redan innan fram emot att åka ut till dig och det blev ännu trevligare nu!!!!!! Mums! Vi ses i eftermiddag!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
God morgon vänner(fast det är snarare mitt på dagen nu)
smirik, begränsa ytan som kattungarna vistas på, tills de lärt sig vad pottlådan ska användas till. Annars kan det bli riktigt besvärligt sedan. Jag har en stor *hage* som jag har kullen i och pottlådor mat och vatten. Till slut vet de vad sanden är till för, blir rumsrena, och får springa överallt!…Lycka till.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

God middag!
Har haft en helvetes natt (ursäkta språket). Nu vill jag bara gå och lägga mig och inte vakna förrän imorgon, och då vill jag vara frisk och utvilad!
Igår kl 13 tog jag en kölapp på en vårdcentral med drop-in. Kl.18 befann jag mig på Sahlgrenska akutmottagningen med remiss till röntgen. Två timmar senare (efter besök hos en sjuksköterska som tog samma prover som läkaren på vc redan gjort) kom de på att de kanske skulle ta en titt på min remiss. Då fick jag in en kanna kontrastvätska som jag skulle dricka under 2h. Ja, ni kan ju räkna ut själva hur lång tid allt tar! Röntgen kom jag upp till efter 23, läkaren fick jag prata med vid 1:30, sedan en gång till vid 2. Sen skulle några mer undersökningar göras, fast i en annan byggnad. Där tog de samma prover ytterligare en gång innan undersökning. Sedan tillbaka till akuten. Ytterligare väntan.
Hungrig och törstig till tusen! Hade inte ätit nåt sedan torsdag eftermiddag, och inte druckit något sedan fredag morgon. När läkaren sa att han eventuellt ville lägga in mig sa jag: "NEJ"! Försökte förklara att jag hade två katter hemma som inte hade fått mat på nästan ett dygn och att min sambo är i Norrland, men det lyssnade han inte på. Jag föreslog att jag kunde åka hem, mata katterna och sedan komma tillbaka, eftersom det ändå alltid är en evig väntan! Nej, det tyckte han inte. 2,5h senare, 4:30, fick jag ett rum och drop, och de tog ytterligare prover. Tror ni att det gick att sova sen? Nej, absolut inte! Tänkte ju bara på mina stackars bebisar hemma som inte hade nån mat, och som undrade vart matte tagit vägen.
Vid 9-tiden imorse fick jag tag på min moster som kunde komma till Gbg, hämta nyckel och vattna katterna. En timme senare sa de att jag antagligen kunde gå hem under eftermiddagen. Ringde och avbokade kattvattnandet och väntade på dagens glädjande ord:"Du kan gå hem". Och det fick jag! 14:30 gick jag ut i solen!! Katterna verkade inte ens ha fattat att jag varit borta. Nu insåg man ju hur eftertraktad man är hemma!
Så, nu har jag tyckt synd om mig själv en stund! Men som jag alltid tänker: Det finns de som har det värre! Jag är lyckligt lottad som bara har lite feber, magknip och hög snabbsänka!
Hoppas ni andra har haft en trevligare fredag/lördag än vad jag har! Ha en skön kväll!

Måste ju bara berätta! Det är ju inte bara tråkigt att sitta på en akut en hel kväll och natt. Det händer mycket spännande saker, och otäcka också för den delen…
Men vet ni vad det komiska med hela grejen igår/inatt är?! Det var en kille där med sin skadade kompis, och han försökte ragga på mig! Vi satt och småpratade lite, som alla tillslut gör på akuten, och när han såg att jag tog upp mobilen för att gå ut och ringa, då var han snabb att gå ut han med. Väl ute sa han "Ska du också ringa? Jaha! Öh, jo, jag tycker att du är väldigt vacker, och det hade varit trevligt att ta en fika nån dag!" Vacker? När jag sitter på akuten med feber och magknip, har knappt orkat duscha på en vecka, och känner mig allmänt svettig och äcklig! Och förresten, grabben, missade du delen när vi pratade om olika resor och jag sa att jag var i Asien med min SAMBO!! Ja, ja… Varför inte? Kanske det finns folk som träffar sitt livs kärlek på akuten…
Hoppas du mår bättre snart, La_Joz!!
Ikväll ska vi äta kräftor, mums…….har varit och jobbat mellan 11.30 och 15.00.
Ha det bra allihop!!

#14 Åh, kräftor!!! Vill ha!!! Jag skulle lätt kunna åka till affären och köpa ett paket frysta och smälla i mig nu! Mums!!

God eftermiddag!
Ha toppenvarmt idag! 30grader mitt på dagen, och hela 23grader i vattnet vid våran brygga! (östersjön).
Vart ute och tagit massa bilder, mycket på våran tomt som är i sitt fullaste gröna just nu. :) Mycket tomt att fota om man skulle fota allt. :P
Men vår Kattis var den ända som var smart nog, stannade inne under den varma tiden, högst upp på några flyttkartonger, njöt av kylan inomhus. :)
Hoppas ingen klagar på att jag lägger upp en bild på en långhårig trött birma. :P
#13 Vilken knäppis!!!
Du kunde ju ha gett honom numret till dagens bibelord eller nåt sånt! *fniss* Hoppas att du mår bättre nu och att du slipper åka tillbaka till sjukhuset.
Jag har bara städat och pysslat här hemma idag, det är så fint så fint, iallfall där jag är färdig. Har ännu köket, hallen, sonens rum och toan kvar… *pust* Men det får bli i morgon! Hoppas att jag vaknar pigg och utvilad!