Färgfråga

Lite svårt att se, men ser inte ut som han har m:et i pannan? skulle gissa på att det bara är spökmarkeringar. Men nån som är säkrare på färg och mönster vet nog bättre….
(Skrev innan du han lägga in det andra fotot.)
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Det är bara spökmarkeringar.

#2 & 3 Jag blev lite osäker eftersom det är första gången.. Men tack för era svar..

Varken mamma eller pappa är ju reggad som mönstard så det lär ju vara som AnnaS säger spökmarkeringar.
Stolt ägare till tre La permer

#5 Det är ju sant, men jag blev lite osäker om det var spökmarkering eller inte…

# 5 fast mamma eller pappa kan ju vara fel reggad - det händer ju

#7 Pappan är inte tigre och Majsan har jag lite svårt att tro att hon skulle vara tigre.
Jag blev mest fundersam eftersom markeringarna har uppkommit först nu men det kanske beror på att han är maskad…

#8 jag tror heller inte föräldra djuren är tigre, min pionte var bara att massor av katter blir fel reggad när det gäller färg, så för att det står en EMS kod i stamtavlan behöver det inte vara rätt EMS kod.
Har en dansk uppfödder kompis som berättat att hon fick åka akut på utställning och få färgbedömd sin katt för att hon hade fått tigre kattungar och mamman var inte reggad som tigre men som svartsköldpadda. Fast hon var tigre, hade lite lite mönster på magen som uppfödar alldrig hade upptäckt
Lilla pyttenosens spegel är inte tegelfärgad och morrhårskuddarna inte prickiga så det är helt klart bara spökmarkeringar i pälsen. Maskade kattr ska man inte titta så mycket på pälsfärgen på, men desto mer på nosspegel och trampdynor.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#12 Nej, Majsan är inte mönstrad alls. Det hon har är spökmarkeringar i det röda och det är alltid spökmarkeringar i det röda.
Det är ganska vanligt att det är felregistrerat när det gäller mönster men då att de är registrerade som mönstrade då de egentligen bara har spökmönster. Detta gäller nästan alltid röda och cremefärgade katter, finns supermycket felregistrerat. Det är väldigt ovanligt att de som är mönstrade är felaktigt registrerade som omönstrade.
Håller med Anna, hon är inte en mönstrad katt.Titta på nosspegeln, den är inte tegelfärgad(ok svårare att se på en med rött) med en liten kant runt och morrhårskuddarna är inte prickiga!Och på mönstrade paddor sitter mönstret i det svarta, för som Anna så riktigt påpekar, är röda och creme färg oftast spöktecknade.

#13 & 14 Tack för hjälpen! Med alla dessa färger så blir man lite förvirrad som nybörjare…
Ja du,man behöver inte alls vara nybörjare för att vara osäker ibland.Men vi kan alltid försöka hjälpa varandra.