Mauritz rymde
Fy, jag kunde inte hitta Mauritz idag, han brukar alltid komma rusande när jag ropar. Karin hjälpte mig att leta igenom hela huset och trädgården utan en skymt av honom. Till slut hörde jag honom ropa, från andra sidan stängslet, i grannens trädgård. Jag rusade runt och fick till slut tag på honom….puh så läskigt.
Nu är det utegångsförbud och den lille rymmaren går runt och skriker för att bli utsläppt. Ska gå ut och inspektera så snart jag slutar skaka….

..fy vad otäckt, vilken tur att du hittade honom..
..otacksam liten gynnare..hrrrm..men gräset är väl grönare el kanske nån ekorre som lurat honom..

Inte roligt när de rymmer. Mina har satt i system att rymma ut i trapphuset eller balkongen när en lämplig dörr öppnas. Det blir ett fasligt springande men de stannar alltid på våning 4 då där bor 3 andra katter. Vi bor högst upp (vån 6). Om de fortsätter så kommer jag få snygga ben av all trappträning 
Vilken tur att ni hittade honom så snabbt! Tänk om han hade travat iväg och inte hittat hem igen!

Usch! Man blir ju så orolig! Tur att han ropade på dig! Väluppfostrad kisse! Han tyckte säkert att det var spännande till en början, men sen insåg han att det var ganska läskigt…
Usch! Tänkte på det här om dagen, men skulle inte bara behöva märka katterna, man skulle behöva ha sändare på dem också (om olyckan är framme)! Tur att det slutade bra!
Nä men Mauritz, vad hittar du på? Förstår du inte att din matte och vi här på forumet blir oroliga?

Ja puh, nu har jag inspekterat nätet och hittade en stor glipa i rosenbusken så det var antagligen där han lyckades åla sig ut. Så nu har jag fäst i marken igen och försett den lille herren med halsband så får vi se om jag vågar släppa ut honom i kväll.
Nu sitter de på altanen, som ju också är innätad, och Mauritz ser ut som ett oskyldigt lamm…sötnosen.
oj..läskigt..tur att du hittade honom så fort!!!
Åh vilken chock du måste fått, och vilken hjärtklappning innan han var i säkerhet i din famn igen…puh
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Ja, jag skakade i flera timmar efteråt, det är inte klokt så rädd man kan bli…

Rymde den rackaren från den fina trädgården. Ajabaja att skrämmas så! Hoppas du hittat "hålet" så du lugnt kan släppa ut honom igen.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Har äventyraren fått gå ut i trädgården igen?Gissar att det första han gör är o kollar om glipan bakom rosenbusken är kvar 

Jajamän, det första han gjorde var att kolla roenbusken och skrek VAAAAA, VAAAAA med sin allra ljusaste röst. Men, han struntade snart i det och lekte med Karin igen. Iförd halsband med adress/tel.nr kan tilläggas, om det skulle hända igen. Han får inte vara ute en sekund ensam nu heller.

Man verkar vara en beslutsam kille 
Det är bra med halsband bara de stannar kvar, Mäski blir platt som en pankaka så fort han får sele eller halsband på sig. Har tränat för lite 

He he, han vinglade lite i början, men sen klättrade han i eken som vanligt!