Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: allmänt-cornish-rexprat
Läst 297 ggr
Natali
0

Snyfft! Min bäbis bor inte här längre...

Så glad, men endå så ledsen. Min lilla Balder Bäbis har flyttat. Han har nu genomfört sin 60 mil långa bilfärd ner till Västerås. Och där mött upp med sin nya familj. Första gången jag nånsin sålt en katt till nån jag inte har träffat. Men det kändes så rätt, och min mor träffade ju dom, och hade bara bra saker o säga. Ska bjuda in dem hit också, så hoppas få se mera av Balder.

Sonen började grina idag vid maten. Han trodde att alla katterna skulle flytta. Tog lång tid att övertala honom att inte alla skulle flytta.

Nu har vi bara 8 katter.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

sissi82
0

vad kul--västerås där bor ju jag

vem är det som köpt honom

Lullan1
0

Hoppas att han kommer att få det bra!

chikan
0

Nähä Fylgias! Mig har du ju faktiskt sålt katt till utan att träffa, snäll och gullig som du är.

LinusCRX
0

Åh hoppas att sötnosen Balder får det bra!!!!

Natali
0

#3 Jo just det, det har du rätt i. Men fick ju såna vitsord om dej, så tänkte inte alls på det. Det blev ju lýckat med Hugin i alla fall!

De bor inte i Västerås, de skulle bara dit, exakt samma dag o tid som min mor åker från mej (hon bor 45 mil uppåt från jämtland) och ner till Västerås. Det var ju bara meningen alltså! De bor i Grums. Nära Karlstad?

AnnaS
0

Hoppsan! Det var värst! Låter nästan som familjen som var här igår och tittade på katt… Men det kanske finns fler som bor i Grums och med anknytning till Västerås? Flört

Natali
0

Dom berättade att de hade varit o hälsat på hos nån uppfödare. Så det kanske är möjligt?

cherish
0

Förstår att du sörjer men känn ändå glädje över att han verkar komma till bra människor! :) Stackars M, hoppas han förstår nu att de vuxna ska stanna kvar hemma ….. ;)

Kram!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

AnnaS
0

#7 Okej, det var i så fall vansinnigt raskt marscherat för de bokade en katt hos mig vid 17-tiden. Ringde några timmar senare (20?) och sa att de gick för fort fram, ville se mer katter, prova hans allergi mer och ville fundera mer på saken.

Tråkigt att de inte kunde säga som det var när de ringde mig Ledsen Jag hade inte brytt mig liksom…

Natali
0

#) har pm at dig, så får vi veta om det är samma människor.

AlexH
0

#9 Vill inte försvara familjen men jag tror det är vanligt , speciellt vi svenskar, att man ska vara artig , inte såra någon m.m Så när de bokade en katt hos dig och sedan bestämde sig för en annan så drog de till med en "vit lögn" för att inte såra dig.. De har nog ingen aning om att Cornishrex folket (vi) är så öppna med varandra och att all mellan himmel och jord diskuteras medlemmar och uppfödare emella här :)

Jag tror att det var av ren snällhet (eller vad man ska kalla det) som de sa som de sa till dig.. Kyss

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

AnnaS
0

#11 Njae, jag vet inte, jag sa åt dem att det var rätt beslut p g a deras allergi osv så egentligen blev det nästan så att jag gjorde bort mig. Jag tyckte det var vansinnigt seriöst av dem att tacka nej eftersom de behövde fundera mer och han sa att mina katter var de första de tittat på och de inte skulle gå så fort fram.

Om de hade sagt att de ville ha en leveransklar katt så hade jag förstått det för de tyckte det var väldigt långt med 6 veckor tills mina katter var leveransklara.