fisk
hade tagit fram alaska pollock fisk filer igår från frysen
kan man ge det till katterna
isåfall skall man koka eller ge det rått..
läst nånstans att man ej ska ge fisk.. eller hur e det
hehe
tänkte ja skulle kolla innan jag ev gör ngt dumt
Mina har då och då fått kokt Alaska pollock och de mår bra
Vi brukar ge lite kokad fisk som "godis" någon gång då och då. Det brukar vara väldigt uppskattat.
Och hittills är det ingen som har mått dåligt av det.

Du kan absolut ge dina katter fisk om de tycker om det. Men du kan inte ge dem BARA fisk eller som för stor del av deras mat då det inte är naturlig föda för dem. Men som gobitar ibland absolut! Då brukar man bli uppskattad :)
Prova med att koka endast en liten bit för det luktar då inte gott i köket när man kokar fisk, det vill jag lova!
Och mina kräsna missar som inte ens smakade på fisken som jag så omsorgsfullt kokat… Sen luktade det fisk i en vecka här hemma! 

gjorde iordning
men lille hunden tog allt
hehe
o lukten e ej så falig ja gör lax varje dag ..hehe så känner igen dofterna
Koka i lite vatten och lägg i ett par vitlöksklyftor så luktar det bättre.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Tror absolut du kan ge lite kokt fisk :)
hmmm, har hört däremot att tonfisk är dåligt för rexningen…. Kan det stämma?
#7 Kan det stämma? Det är den enda fisk mina katter äter, de älskar tonfisk och brukar få det någon gång i veckan….

Mm… Blev lite sugen på kokt torsk med potatis och äggsås. Har inte ätit det på säkert 10år. Ska nog ta och tillaga det senare idag. Kanske katterna får smaka lite… 

#8 hihi, det är därför jag frågar - kan det verkligen stämma?
Kan ju vara så att det emnas att det är dåligt i stora mängder eller nåt… hmmm…

Mauritz blir helt galen när jag öppnar en tonfiskburk och han brukar få några små bitar. Men vissa katter är ju allergiska mot fisk så prova lite försiktigt först.

tonfisk är vääääldigt uppskattat hos Midas

Hm… Nåt fel på mina katter, eller? Jag har kokat torsk, men de vägrar att äta. Jag har för mig att jag har försökt bjuda dem på fisk innan, men de har "tackat nej". Så kräsna de är!
#13 är det "äkta" torsk eller alaska pollock? För mina huskatter som jag hade innan tyckte att jag var dum i huvet när jag försökte servera den billiga alaskan medan de blev VILDA av lukten av torsk.
Men sen så är det ju faktiskt så att torsk är på gränsen att bli utrotad så kanske man ska försöka med någon annan fisk…

lax gillade de bättre..smarrade glatt på på min tallrik jag tänkt avnjuta