Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 862 ggr
pallemaxwell
0

Katt kiss

Har ni några tips på hur man får bort katt-kiss och lukten det lämnar efter sig. Vet inte vilken av mina katter som kissade på gästmadrassen men det luktar :(

Gissar på min hona då hon har kissat på ytterdörren förra året.

AlexH
0

har hört att man kan använda ättiksvatten.. men jag är inte säker på att det funkar på en madrass… om det har torkat in..

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

pallemaxwell
0

Tvättade madrassen med Yes och vatten, den står och torkar nu men det luktar nog ändå, upptäckte det direkt men båda katterna låg i vardagsrummet och såg änglalika ut.Fundersam

Sashimis
0

Mitt råd är att du dränker in det kissiga området med ättika. Ta så pass mycket så du är säker på att det tränger in minst lika långt som kisset. Madrassen kommer lukta ättika men det försvinner så småningom.

A-M.H
0

..jag hade samma förtvivlade undran för ett par veckor sedan…fertil hanekiss och det är inte att leka med…sista pissplatsen provade jag att ta bort med vanish för möbler o mattor  sprutflaska(nyhet stod det på flaskan). På de tidigare "pissplatserna" hade jag kört alla varianter som finns tror jag, men vanish var det bästa.

..använt ättika  (samt tvättmedel o sköljmedel förstås ) i maskintvätt och då har ättika fungerat alldeles utmärkt…

..Lycka till…Glad

pallemaxwell
0

Jag har Vanish (rosa flaska) hemma. funkade det bra?

A-M.H
0

..ja vanish funkade bäst..dessutom ingen obehaglig doft av själva medlet…

Lindaluring
0

Jag provade en sprayprodukt från djuraffären som heter "piss off", men den rekomenderar jag då rakt inte!

AnneN
0

Det finns att köpa en flaska med fläck & lukt bortagning på djuraffären, kommer inte ihåg vad den heter men vet att det är en skunk på omslaget.

Det kan jag verkligen rekomendera då jag haft en hankatt som kissat i tygsoffan med fastsydd sits och all lukt försvann!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

pallemaxwell
0

Vanish var super, men i morse var det ngn som kissat utanför toalådan. Börjar misstänka att ngn protesterar ??

A-M.H
0

..kul att att jag kunde bidra med lite hjälp..men mot protesterandet har jag svårt att rådaFundersam..de där små fröknarna kan ju sura för allt möjligt o inget..

…vi har tre toalådor åt tre katter..kan det vara en idé…

Eine
0

Ja många lådor, stängda dörrar, Vanish och Urine-Off,ppiller och/eller kastrering är de enda tips jag kan ge.Det är inte helt lätt med pissfröknar heller..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora