Ozzy (och ev.Alice) söker nytt hem
OZZY (CH S*Rex Dandy Nightmare Before X-mas) söker nytt hem! Ozzy är champion och far till två kullar men numera kastrerad. Han är drygt 3,5 år, f. 2009-12-28. Mycket snäll, kelen och social. Nyfiken, oblyg och orädd - ser varje främling som en ny möjlighet. Ozzy är en välväxt herre som gärna vill ha en innätad balkong eller motsvarande att gå ut på när vädret tillåter. Han vill gärna ha en annan rex till sällskap men kan flytta som ensamkatt om det finns planer på att skaffa en till. Vi kan även erbjuda hans bästa vän, vår chokladmaskade hona Alice, som sällskapsdam. Om Ozzy hittar nytt hem utan Alice kan vi eventuellt tänka oss att omplacera henne separat - till rätt hem. Mer info och bilder på hemsidan www.kickemcattery.se
Så vackra båda är. Hoppas de hittar sina nya hem snart.
Jag är jätteförtjust i Ozzy och har varit länge. Tycker att han verkligen låter som en katt för mig (snäll, kelen, social etc). Känns lite pinsamt nästan att erkänna men jag har laddat ned just bilden du lagt i tråden på min mobil för att titta på honom ibland 😊 Senast i helgen visade jag exet och hans syster bilden. Försökte sälja in honom, de är båda väldigt förtjusta i min cornish Zazu :) Men min älskade Zazu är 10 år och väldigt mkt ensamkatt. Har haft honom i två månader, han omplacerades pga att det inte funkade med annan katt i hemmet. Han skulle nog inte bli glad åt en kompis tyvärr :( Men jag är så sugen, Ozzy är superfin och verkar vara en toppenkatt ❤ Han tom ser snäll ut.
#3 Jadu - Ozzy är ett kanonfynd om man gillar rexens härliga temperament. Han har med tiden utvecklats till en superkatt! …men tyvärr kan jag inte spara så många katter hemma som jag skulle önska om jag ska kunna upprätthålla uppfödningen.
Jag är bra sugen :) Får ta en rejäl funderare
Katter är kan ju vara lite petiga med sällskapet - att dom inte kommer överens med en behöver inte betyda att dom inte kommer överens med någon annan.
6# får jag fråga hur många katter du har? tänkte precis fråga varför du omplacerar dom?
Just nu har jag fyra vilket är max för mig! Ozzy omplaceras för jag behöver få in ytterligaren ngn ny för aveln och han har tröttnat på valpar och kattungar - och Alice (eventuellt) för att han ska ha sällskap vilket prioriteras framför att behålla henne här.
8# ok jag hae haft extremt svårt att omplacera mina älsklingar, men lycka till
Är det nån som visat intresse för Ozzy än? Funderar fortfarande, vet att det snart kan vara för sent. Men jag är så orolig för att det inte ska funka med min katt och en ny. Vill ju inte riskera en ny omplacering…
10# ta hem han på prov i ett par dagar /veckor? och se!:)
Håller med #9. Det skulle vara hemskt att behöva omplacera sina älsklingar. Men är man uppfödare så vet man ju läget från början. Man kan ju inte behålla alla sina katter (om man ska hålla på med avel, man kan ju inte avla på samma katter hur många ggr som helst). Men jag tror att de flesta som omplaceras får det jättebra i sina nya hem.
Oj vad snabb du var!!! :) Du hann svara medan jag skrev mitt inlägg :) Låter ju som en superlösning! Men jag skulle gärna vilja prata med dig på telefon, tror nog att både du och jag har frågor :) Kan jag ringa dig idag? Typ nu, eller? Jag hittar ditt telenr på din hemsida.
13# vem var de du skrev till?
Oops. Jag trodde jag svarade ts, men ser nu att det var du #14. Nu är det bara att avvakta och se vad ts tycker om ditt förslag :) Jag tyckte det lät bra ;)
15# ja det tycker jag med för då får du chans att verkligen se om de funkar. dom första dagarna kommer ju de självklart bli lite fräs så de bästa vore att ha på prov i två v och se.
Jag har en familj som kommer o tittar på söndag……och sen har jag tre till på kö 😉
Vosstoss….var bor du? Du kanske skulle fundera på en kattunge….kanske på foder. Det skulle nog minska risken för att det blir osämja. Skulle nog också tycka att du ska vänta ett par månader så din katt verkligen har acklimatiserat sig hemma hos dig - han är i alla fall 10 år så han kan behöva ett tag på sig.
Ts, du har så rätt i allt! :) Tror nog inte att det är läge än att skaffa en koattkimpis, om det nu nånsin blir det. Min misse är väldigt nöjd som det är känns det som. Det är bara matte som får dåligt samvete att han inte har nån kattkompis… Roligt att höra att så många är intresserade av Ozzy. Det förvånar mig inte ett dugg :) Lycka till!
#19 Tackar!
Ozzy & Alice har flyttat - tillsammans❤️
Roligt att höra att allt gick bra och missarna fick flytta tillsammans :)