Drama i trädgården
Vi har ju ett ekorrpar här utanför och nyss kom en tredje ekorre och inkräktade så en av "våra" jagade den nya under fasligt tjatter till eken, ja just katternas ek. Mauritz satte fart direkt men klättrade bara halvvägs upp. Högst upp satt den stackars nykomlingen och stirrade nervöst på Mauritz, som bara satt stilla och glodde utan någon ansats till att jaga efter ekorren. Puh, jag är lite nervös för att M inte är lika snäll som Karin, men det verkar faktiskt som om även han är ekorrvän, för han kom strax ner igen och började jaga mig och Karin istället. Ekorren kom undan igen……

hahahah, det var ekorrens lyckodag dårå :D
Åh, det slutade bra i alla fall med nykomlingen. Vad kul med ekorrar i trädgården. Mauritz kanske trodde han var en ekorre han med 
Vad gulligt, kan se Mauritz framför mig sittandes i trädet och kolla på ekorren! Skönt att den fick leva, åtminstone ett tag till!
Gullekatter. Ekorrar är så otroligt söta i ansiktet på nära håll. Vi hade en ekorrbäbis hemma ett tag vars mor och syskon blivit påkörda (ja, jag vet att man inte får ta in vilda djur, men min mamma är ostoppbar!). Otroligt gulligt när han satt och åt och plockade upp maten med sina små händer.

Oj då!
Så här skrev jag för några dagar sedan i tråden Nya cornishbilder: "Med tanke på vilken monsterjägare Mauritz har blivit hoppas jag att ekorrarna har vett att hålla sig på rätt sida av staketet i år. Och inte vågar sig på ett besök hemma hos er."
Stackars den tredje ekorren, kan inte vara lätt att bli så utsatt från så många håll samtidigt. Mauritz å ena sidan och "kompisarna" å andra sidan. Hoppas "han" håller sig undan nu!

Ja, jag är verkligen tacksam att Mauritz inte klättrade ända upp till den stackaren utan nöjde sig med att studera detta intressanta lilla djur från behörigt avstånd. Han har blivit så klok den lille mannen…