Idril's Första Kull.
Gör denna då förra börjar bli så lång och Idril's Mage inte längre är i fokus.
Hon har släppt slemproppen för 3 dagar sedan, samt fyllt upp juvret ungefär samtidigt. Så nu är väntan OLIDLIG!!! Idag är hon på dag 60!
Har gått upp 1,1kg!! vilket är otroligt mycket tycker jag med tanke på att hon bara vägde 2,1Kg innan. Så "risken" är ju stor att det blir 4-5st. Har idag målat hennes bolåda som jag jobbat med i några dagar, hoppas på kunna ta in den imorron/övermorgon så jag kan bädda och hoppas hon accepterar den.
Bilden tagen 3:e Augusti alltså igår på dag 59.
Fler som vill gissa antal innan förlossningen startat?
Vore kul om ni även kunde gissa könsfördelning :)
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike
Fixat! 
Tackar Lullan1
Glömde ju att säga vilken riktigt tjockismage hon har fått! Jättesöt!!! 

Oj vägde hon bara 2.1 kilo jag som tycker att min Stella med sina 2.4 kilo är liten.
Hoppas att kattbarnen kommer snart nu-
Stolt ägare till tre La permer
MonicaL, jo Idril är en liten tös, tvekade först att para henne men valde ändå tillslut att göra det, jag tror inte honkatter slutar växa efter första kullen då jag varit med om många honor som blivit större och grövre efter kull.
Och eftersom hon är frisk och glad, men tappade lusten för utställning samt löpte så hårt varannan vecka kändes det som plågsamt att inte para henne, trotts piller löpte hon igenom så jag hade att välja mellan parning eller kastrering för hennes eget bästa, och nog ville jag hon skulle ha en kull och jag tror definitivt hon är redo för det oxå.
Gossan! Oerfaren som jag är så har jag ingen aning om mängden, men nog ser hon stor ut! Men så är hon ju också en liten katt. Svårt!
Man brukar kunna räkna ca 250gr/kattunge, men detta kan ju självklart skilja både från ras och individ samt dräktighet.

…..hmm..låt mig tänka…5 små "grodor"…3 tjejer..2 killar…liiiiila….agh…
Just nu ligger Idril i mitt knä och försöker vila, dock inte lätt när ungarna (eller i alla fall en av dom) sparkas och knuffas så förgudat därinne, tror dom vill komma ut redan, dock tycker jag dom gått kan vänta nån dag till.

Hahaha…tog du inget foto på det??Men det är klart-sambon kanske inte vill ligga ute här på forumet sovandes med ansiktet "i" en radda katt-tuttar…
Lilla Idril-ville visa husse sina fina nya behag..
Har redan gissat på fem tror jag..2 flickor och 3 killar..
Man kan nog inte lita speciellt mycket på viktuppgång. 
I våra 2 tidigare kullar gick Theia upp en bra bit över kilot och båda gångerna fanns det två kattungar i magen.
I vår nuvarande kull på 3 kattungar gick mamma Phoebe upp 1,1 kg.
Jag gissar på 3-4 krulliga småttingar 
4st småttingar
Har det blivit några bebbar än?

3 eller 5 kan inte bestämma mig! Två svartpaddor och en svart kille 
#11 Nä jag var frestad men då hade nog sambon blivit vansinning :P
Nope inga bebbar än, Dag 61 idag bara så.
Dok var det jag som fick stå ut med damen i natt som vägrade sova om hon inte fick ligga typ i mitt ansikte hela natten.
Ganska jobbigt men ändå mysigt.
Nu ligger hon i mitt knä och går bara iväg för att gå på toa, äta eller dricka.
Har datorn på dygnet runt så händer det något kommer ni vara de första att få veta det :)
Tro på 4 st. 3 honor och en hane.
#12 Nä jag vet att vikten inte är så säker men då Idril är så liten och hennes mamma fått 5st i båda sina kullar så tror jag att det kan stämma att hon har 4-5st.
Jag gissar på 6 stycken, 3 av varje kön
Lilla Blå
Jag tror på 5 små fina bäbisar, 3 hanar och 2 honor

Oj hon såg ju stor ut. Men gissar på fyra jag. Spännande.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Spännande! Väntar nyfiket på fler nyheter om hur det går ;)
Dottern gissade på 6 har jag för mig…eller var det 5…. (du vet minnet…) Hur som helst tror jag på svartpaddor och svarta hanar… fast jag gissar inget antal, för då gör jag väl bort mig…
#21 Wow! Hon ser verkligen sprickfärdig ut! Jättesött! 
Hehe jo väntan känns verkligen olidlig men är ju bara bra för ungarna att vara kvar i magen någon dag till.
Tre stycken
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Jag som aldrig sett någon kattungefödsel tycker detta är jättespännande!!! Roligt att se bilderna och hoppas allt går bra nu. Jag och Ada håller tummarna =) Lycka till!
Hur går det? Några bebbar än? 
Inga fortfarande *otålig*
Men den som väntar på något gott…

väntar ALLTID för länge
heheheheh
#32 Haha jo man kan tycka det ibland *hihi*

Jag tror på fem små bebisar..tre hanar och två honor
Nu är bolådan färdig och inlyft i sovrummet, inte säkert att Idril accepterar den men försöka duger ju.
Jag är då stolt över den i alla fall.
Bild på Idril som inspekterar bolådan, dock luktar den fortfarande nymålat, men hoppas på att det avtar.
Vilken fin låda!!

I den lådan kommer bebisarna må som små prinsar/prinsessor!
Mmm men tyvärr luktar den fortfarande för mycket färg, nått förslag på vad man kan göra för att neutralisera lukten lite? 

Du får nog försöka ställa ut den och vädra några dagar. Tror bara det blir värre om du försöker "dölja" lukten med annan lukt. Problemet är väl bara att du inte har några dagar på dig… Nej, jag kan nog inte hjälpa dig med det, tyvärr!
Jättefin låda! Nu får hon ta och klämma ut dem snart! 
#42 Hehe ja men är ju bara dag 62… finns några dagar kvar som marginal :) Men sover har hon gjort väldigt mycket sista dygnet, bra att hon vilar upp sig inför den ansträngande uppgiften hon har framöver.
Har nyligen filmat Idrils mage där ungarna leker "hela havet stormar" verkar det som.
Se nästa inlägg

oj så de leker
#45 Så mysigt, de verkar leva loppan där inne!

oj vilken rolig film, jag har aldrig sett en kattmammamage live förut. Tack för att du delar med dig! 

#44 Vilken härlig film! Farmor och farbror skickar nospussar till småkrullen!
Ja det är verkligen livat i magen, men Idril är fortfarande lugn som en filbunke, lugnet före stormen hoppas jag men troligtvis några dagar kvar bara för att jag vill så gärna.
Dag 63 idag i alla fall
Jättefin låda du har fixat till Idril. Nyfiken på hur många de små blir. Får kolla in filmen när jag kommer hem ikväll…

Jättefin låda & jag är oxå nyfiken på hur många det är..väntar med iver att få veta
//Maria
Nu har jag kommit hem och tittat på filmen. Urgulligt! Läckert att se rörelserna så tydligt. Det var enorm aktivitet där. Blir nog ett gäng livliga ungar 

Åh, vilken fin låda Idril har fått!
Nu tycker jag att hon ska klämma ut småkrullisarna. Vi är ju jättemånga som är nyfikna på vad hon döljer i sin stora blå mage!
Lycka till med förlossningen.
Passa på och njut av hur himla häftigt det är!
Hade turen att få vara med på min kusins huskatts-förlossning i fredags. Myyyys!
Ja jag har ju längtat efter denna vecka i över ett år, men nu när den är här känns det som att tiden nästan stannat upp… är så ivrig och vill se hennes små, men hon bär dom tryggt än :)