Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 322 ggr
Gittan
0

God morgon 6/8 2007

God morgon. Sol och det bär av till badet med barnen och hund. Ha nu en bra dag allihopa.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

God morgon. En arbetsvecka framför en nu. Sovit dåligt. Katterna var helt överlyckliga att jag var hemma igen. Upp och ned i sängen, kelande och jamanden. Sköt om er idag nu.

Sewena
0

Solen lyser o barnen är på dagis o fritids! Jag är ledig idag men barnen ville gå…så jag tackar o tar emot.. Och jag ska inte göra någonting idag..

mumsikoff
0

Hej, hej!

Nu ska jag göra mig i ordning och dra iväg till tandläkarn :)

Hoppas alla får en underbar dag ;)

Gibbous
0

Godmorgon allihopa!
Har varit uppe sen 6 och pluggat…har en anatomi tenta i skolan nästa vecka *suck och pust* Ada har naturligtvis hållit mig sällskap i pluggandet genom att ligga och sova i knät….gissa om det var mysigt =)
Hoppas alla får det bra idag och hoppas det går bra hos tandläkaren mumsikoff!

/emma & Ada

PennyIIXC
0

*Gäspar tugnt*
En annan ska åka till jobbet en såhär vacker dag…
Hoppas någon kan lapa in lite sol åt mig också *kollar termometern, det är hela 26grader varmt!*

Men alla får ha en vacker dag!

/ Jenny

Lullan1
0

God förmiddag!

Underbart väder ute, vi har packat och är på väg till stranden. Idag blir det Åminne, som ligger 4 mil bort. Det är en vacker vik och den är barnvänlig då den är långgrund. Vattnet brukar vara precis klart, men ganska kallt tyvärr. När vi var där senast så trampade vi på flera sandflundror *burr¨* Det kittlar så förskräckligt under fötterna när de simmar iväg! Glad

Lycka till vid tandläkaren Mumsikoff, själv avskyr jag att gå dit. Det gör ont och kostar pengar… Nä, roligare kan man ha för de slantarna!

Lider med er som måste upp och jobba idag, jag skulle inte vilja byta för allt i världen!

Ha en jättebra dag! *kram*

cherish
0

God förmiddag!

Fikat är precis avklarat och det är första arbetsdagen efter semestern. Idag hade jag INTE velat jobba då det är strålande sol, klarblå himmel och ca 18 grader varmt i morse då jag gick mina 5 km in till jobbet vid 7-tiden. Nu är det över 20!! Fördelen är ju att rutinerna återställs och det blir ordning på mat etc. :)

Ha en jättefin dag allihop!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

majsan
0

Här skiner solen idag och jag ska bara slöa med kissarna idag..Jag och katterna har varit på resande tass i en vecka och nu är det så skönt att vara hemma igen..

Dolleminas
0

Vi ska fara iväg med husvagnen igen, fast denna gång ska vi campa hos svärföräldrarna (det blir enklast när man har både katterna och hunden och ungarna med)

RacerDonnans
0

Hemma igen!
Hann läsa lite kommentarer till min Godmorgontråd i fredags men inte svara då det var kö till datorna på hotellet. Tack i alla fall för trevliga hälsningar m,m.

Kom hem runt midnatt efter en avfärd från Stockholm 17.30 igårkväll. Vi har haft en härlig men "stressig" helg. Mycket man vill hinna med på kort tid samt en massa släktingar man vill hinna träffa. Vi lyckades få till det så att de följde oss till akvariet och kaknästornet igår så hann vi mer.
Vi avslutade dagen på Tekniska Museét där vi gärna haft mer tid. Lördagen kom vi till hotellet vid 01.30 efter en heldag på stan och från eftermiddagen till midnatt på Gröna Lund. Gissa om vi är trötta idag. Maken jobbar redan men jag och barnen har en ledig dag då vi skall njuta i solen!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

PiaW
0

Godmorgon!

Strålande sol ute. Funderar på att ta med mig katterna ut idag, lite svårare när det är två. Annars brukar jag bära Didi i väska till stället vi ska men kan ju inte bära dom båda två. Blir ju lite tungt. Får testa och se hur det går att gå med dom båda två i sele. Kan bli intressantFundersam
Annars får väl balkongen duga åt dom. 

Hoppas ni andra får en bra dag!

kissan78
0

God förmiddag!

Har hållit på att städa som en tok här på morgonen, ute skiner solen o inte ett moln syns till! Känner mig lite dum som städar en sån här vacker dag men jag blir galen på all röra här hemma, den måste bara bort!! :)

Har tänkt ta ut kissarna, jobbigt när man måste gå ut tre vänder, en för varje katt. Har försökt att ta två på en gång men dem vill aldrig gå åt samma håll så det har jag gett upp. Muttrar lite åt maken som aldrig kan köra med trimmern inne i hundgården så kissarna får va där iaf. Törs inte handskas med den själv. Växer en massa brännässlor där så jag vill inte släppa in kissarna där, gjorde den missen en gång o Chino sprang rakt in bland nässlorna, kan ju säga att katter bränner sig också på dem! ;) Tur att det finns aloeveragel!

Ha en bra dag alla, nu ska jag fortsätta 'jakten på skiten'!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

smirik
0

God morgon

Har varit "offline" ett par dager, men är nu på bättrings väger.

Sol och sommar ute så kanske skall sitta ute och njuta solen bara lite i dag.

Kattungarna växer och växer och börjar så småning om bli busiga också.

Vi har mot alla planer och förväntningar beslutat att ha kvar hyenan, han är något helt speciellt och även om vi inte just nu har någon hona att använda honom till själv då hoppas vi att han kommer bli strilfri länge nog för att vi kan låna honom ut några gånger.

Grattis till 4 års dagen chikan - hoppas ni får en mysig dag tillsammans.

Eine stort grattis till kullen, jag hoppas du får ha kvar dem alla denna gången.

Sköt om er

A-M.H
0

God morgon !

Några snabba rader bara. Solen skiner, tokvarmt ute och ut ska jag…Cool

..först posten..Ciggeslyngeln har fått paket…och sen i full galopp ner till Mälaren….va' badstranden ??  no, no, no finns härliga klippor att sitta på vid vattnet, kaffe, bok..bara njuta av sin sista lediga vecka

..va'..vem som dammsuger…ingen…ingen idag..

….förresten..grattis Chikan..ja du ser åren trillar iväg..välkommen tillbaka smirik och La_joz..det blir lite annat skoj för pengarna (V75 vinsten), samt ska göra ett större system nästa gång, har alltid en samma bestämda summa jag spelar för annars..på öret..

Ha en jättehäääärlig dag !

AnnaS
0

Sista dagen i stugan och vi ska städa och vad händer då? Jo, det är strålande sol och varmt ute. Första gången på hela sommaren det är varmare ute än inne…

Vi har hämtat oss från helgens strapatser, lilla paddan skadade ögat i fredags och i lördags var det Blå Stjärnan som gällde, 10 minuter för en flaska ögondroppar och jag blev 2025 kronor fattigare. Igår när vi vaknade så använde hon inte sin ena framtass och jag såg ännu fler tusenlappar flyga iväg. Men hon hade inte ont och var inte allmänpåverkad så vi avvaktade lite och idag är hon återställd. Ögat är också bättre och vi droppar var tredje timme, inte så roligt men nödvändigt!

mumsikoff
0

#6 #4

Tack, tack… Som tur är behöver jag inte betala så det är iaf positivt :) Annars gick det bra, alt verkade ok ;)

#15 Skönt att höra att ni inte behövde åka in en andra gång!

smirik, kul att se dig här igen! :D

[Wiveka]
0

God middag!

Håller på att sy en dyna till Antheas "babyhus". Sitter på balkongen och det är 27 i skuggan, får sol på ben och symaskin…..

Anthea ligger i skuggan under en stol och det sparkar som attans i hennes mage. Nu är det ca 10 dagar kvar…….

AlexH
0

#17 nya bilder? bildbomba med magbilder vi är sååå nyfikna!

Godmiddag föresten ska snart gå och hämt äldsta grabben från dagis.. lilleman ska skolas in nästa vecka.. det är stört omöjligt att få dagis att lyssna på en jag har fått olika starttider på mina söner som går på samma dagis!!  först kunde de inte se problemet att jag skulle lämna Manne kl 09.00 för att sedan vänta tills jag skulle få komma in med Axel kl 09.30 "gå hem och fika kanske??" *suck* så nu sa jag att det får bli som jag vill eftersom de vägrar ändra axels schema så kommer Manne börja när axel börjar oavsett om det passar deras "fruktschema"Skrikandes eller inte..

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

rexmamma
0

Småkissarna har varit och fått sin första vaccinationsspruta idag. Det gick jättebra utan minsta pip. Bilresan var mycket värre än veterinärbesöket.

Väntar just nu på att matte till pappa katt ska komma och beundra dom små. Hon är ju "farmor" Skrattande. Annars har vi lite problem med att försöka få dom små att hålla sig lite i skuggan. Vi vill ju inte att dom ska bränna sig i solen.

#17  Spännande med Antheas bebisar, ännu fler barnbarn till vår Peleus Kyss. 10 låååånga dagar!

chikan
0

Goddag. Smygkollar lite från nya jobbet!

Tror smirik och A-M.H har fått om bakfoten vem det är som firar 4-årsjubileum. Inte är det då jag! Även om det förstås inte är så illa prickat så var det nog La_Joz ni tänkte på, eller hur var det nu? Flört

smirik
0

#20 men du har ju helt rätt - förlåt La_Joz menad ju självklart att gratulera dig Flört

La_Joz
0

God eftermiddag!

Fick gå hem tidigare från jobbet idag. Känner ända in i skelettet att jag har feber på G. Ska dricka lite vatten och krypa ner i sängen.

Tackar för gratulationerna! Tråkigt bara att sambon är på väg till norrland och när han väl kommer hem så har jag redan åkt iväg för att jobba på annan ort under en vecka. Men sen så har vi långhelg tillsammans och då ska vi ut med vår nya segelbåt!!

Ha en skön eftermiddag/kväll allihopa!

Aje-T
0

Aj då La_Joz, inte roligt att bli sjuk nu. Jag gick också hem från jobbet men för att jobba vidare hemifrån. Så nu sitter jag på verandan och kissarna fick komma ut ur det instängda huset. Jag har det alldeles för bra!!

La_Joz
0

Ja du, Aje.T. Det är till att ha det bra! Jag har visserligen balkong att vara på, men efter 12 är där ingen sol. Nej, nu ska jag ta två katter under armen och lägga mig och sova en stund. Efter att mina katter har spenderat en vecka hos min mamma så är de kelsjukare än någonsin! Går och ropar efter en hela tiden!

Imorn är jag frisk och kry igen!! (Hoppas, hoppas…) Ska jobba 10 dagar i sträck, då vi ska bygga om en butik i Uddevalla. 5 långa dagar på jobbet här i Gbg för att ta igen allt efter semester, och sedan 5 ännu längre dagar i Uddevalla. Tur att man har ett riktigt roligt jobb, och att jag får långledigt nästa helg!

Njut utav solen åt mig med!

A-M.H
0

…nä men va' chikan..jag ber om ursäkt…det var smirik som lurade mig….hon skrev först..Oskyldig

..näe mitt minne sviktade helt enkelt pga värme o ålder…eh..

… grattis La_Joz..

..kul chikan med nya jobbet, hoppas verkligen du kommer att trivas..det är så härligt när man byter jobb och upptäcker hur rätt det blev…när (om) det blir det..

Alex..hur korkad får man vara..och de där människorna ska sköta om andras barn…fy…

..usch hörrni' det är på tok för varmt..Sweating 2

Anna77
0

OJ! Glömde skriva i denna tråden ju! Nu ska sambon och jag kolla på en film sen är det godnatt!

Sov gott alla!

Lullan1
0

Godnatt!

AlexH
0

Ja jag får säga godnatt jag med.. ska ju orka upp med barnen till dagis imorgon :)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Inlägget är låst för nya kommentarer