Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettkatter-i-nöd
Läst 252 ggr
Natali
0

OT ej CRX. ARRGGG som F*N!

Nu är jag så j*la arg så jag vet inte vad jag ska göra! Som tidigare skrivit om en hona jag förlöste med 8 kattungar! Ägaren har en till katt, som jag såg nu. HÖGDRÄKTIG!

Är det någon som vet hur jag kan göra för att stoppa henne? Nu flyttar hon också. Hur F*N kan folk bete sig så här! Nu är det krig.

Hur kan jag göra för att ev, ta katterna i från henne. Få henne att bete sig bättre mot katterna. Om hon ger upp katterna, och ger dem till mig, så tar jag in dem hit. Hur vet jag ej, men på något vis ska det gå!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Natali
0

Jag kom på att jag ska ringa djurskyddsinspektören i morgon. Till råga på allt var honan uppe på våran vind, och våran ena avelshona som smet upp bråkade med henne. Inga sår, men jag måste ju endå ta nya tester för Felv-Fiv och Chlamydia innan jag kan vara säker! Fortfarande arg på hur människor inte kan tänka på katternas bästa!

RacerDonnans
0

Nej fy vad trist. Hoppas du får någon att ta tag i detta. Hon har inte katternas bästa i fokus. Hör av dig om du vill "prata ut" lite.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

kissan78
0

Näe!! Fattar att du är arg nu!!! Ladda upp rejält inför samtalet imorgon! Säg till om det är något jag kan göra för att hjälpa!!
Kram

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Lullan1
0

Hu vilken hemsk människa Censored 
Hon borde minsann bli behandlad själv som hon behandlar sina djur…

Har tyvärr inga råd att ge dig, men jag önskar dig lycka till i morgon med samtalet till djurskyddsinspektören!

smurfan-13
0

Finns det nåt katthem i "närheten"? Är de utekatter kan du ju sätta dem i en bur & åka dit med dem. Antingen förklarar du läget, eller säger bara att du hittat dem. Svårt med honan som redan har ungar hemma iof.

Gissar att djurskyddsinspektören inte kan göra så mkt tyvärr :(

Buffy-co
0

Förstår verkligen din frustration-förresten…Fick du något"tack" från henne efter allt du gjorde vid "förra"förlossningen???!!
Hon borde ju vara otroligt tacksam samt dessutom skämmas ögonen ur sig-men sådana här människor verkar ju inte göra det.
Det är vi som har ett samvete som mår dåligt..

Jag är tyvärr rädd för att djurskyddsinspektören inte tar detta så allvarligt då det inte är "ren skär" djurplågeri-(det är det ju egentligen men..om man jämför hur det är i vissa fall..)
Men jag hoppas verkligen att de tar det på allvar!

Det känns som om detta är alltför vanligt ute i landet att katter springer runt-och att kattungarna avlivas på löpande band..
Usch det är hemskt att vi inte kommit längre i djurskyddsfrågor år 2007…
Men….jag håller tummarna för att inspektören upp hos er bryr sig om katter som går vind för våg!

Här i Sthlm finns ju så många stackars hemlösa katter som inte har någonstans att ta vägen-ofta mitt ibland trafiken..

Usch..blir helt deppig av detta!

Skriv om det inne på Hittekatter-de kan ju mycket om hur man tar tag i detta med hemlösa katter..kanske de har något bra råd som du kan ta med inspektören??

Lycka till!
Förstår precis hur du känner,men försök att inte ta det för mycket på dig.Du gör vad du kan!

Anna77
0

NEJ! suck* Jag är målllös…    förstår dig så väl…

Prata ALLVAR (det VET jag att du kommer såklart!!!) och lycka till och ett stort fång rosor för att du bryr dig så mycket! Go or it girl!!

Natali
0

Har pratat med en djuskyddsinspektör. Nu var inte den riktiga handläggaren där, men hon tag emot en anmälan, så ska jag ringa till honom på måndag.

Man har funderat över natten, och tänker be henne ta in den röda högdräktiga katten, så får hon bli kvar där nere, inne, tills hon flyttar. Sen tar jag upp henne till vårat gästrum, så tar jag han dom henne och ungarna och säljer dessa vaccinerade, chippade, besiktade och ev, med huskatts bevis. Även mamman kommer kastreras och lika som kattungarna. Även alla avmaskas. Helst skulle jag ju avmaska honan nu, innan ungarna kommer.

Lite mindre fly förbannad idag, men långt i från nöjd!

Lullan1
0

#8 Vad bra att du fick tag i någon iallafall så du kunde göra en anmäla i allafall. Nu kommer det ju förhoppningsvis att hända nåt snart.

Lycka till!

Eine
0

Du kan avmaska med Banminth före förlossningen, det står på bipacksedeln har jag för mig?Bra att katterna tas omhand och kastreras!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Buffy-co
0

Lycka till!! - du får en stjärna i himlen för detta tror jag!!

Natali
0

Om ni nu inte har förstått det så ör det våran hyresgäst. Nu på förmiddagen har jag fylt i katteri ansökan om min uppfldnng, har tänkt göra det länge. Så nu finns en ansökan från mej inne på kommunen, så kan ingen klaga på mej i alla fall.

Djurskyddsinspektören tyckte att jag juinte kunde säga något om hennes mångd katter, när jag hade 9. Förklarade ju då att det bara var inne katter, med försäkring och sllt sånt, och så klart raskatter. Men kännde att det var lika bra att ansäkan kom in.

Har inte pratat med människan än. Ska göra det till helgen alt. i Kväll. Har nån som ska komma och kolla på lägenheten i helgen. Har också bestämt att inte hyra till någon som har utekatter! Aldrig!

Tack förs stödet!

Anna77
0

#12 Lycka till! Du är SUPERBRA!!!

Fritz
0

#12 Förstår inte varför dom ska "gnälla" på någon som har sina katter under kontroll…
Du är helt enorm, många kramar!

Aje-T
0

Fylgias, du är bara bäst!

Buffy-co
0

Otroligt konstigt sagt av djurskyddsinspektören detta att du själv har många katter!!Skrikandes

Så h*n kunde alltså inte fatta att det är en VISS skillnad att ha innekatter som är vaccinerade,försäkrade,chipmärkta- en del kastrater osv osv..
Helt otroligt-tycker de borde vara mera kunniga än så..jag skulle blivit ur förb*ad…

Stå på dig och lycka till!

Eine
0

De där inspektörerna vet ibland inte vilken deras uppgift är! Det handlar inte om mängden djur i alla lägen utan om djurhållning!Jag hoppas innerligt att du upplyste henne om det Fylgia?*Min* inspektör hade  djurens bästa för ögonen och det är som det ska vara.Jag fick tillstånd från kommunen, lycka till du med!Det är tryggt att ha och att falla tillbaka på vid behov.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Natali
0

Den lilla röda kommer hem till mej, men lillasyster måste åka först. Hon är allergisk, och katten skall bo i gästrummet. Alla (!) andra 8 kattungar är dock borttagna.

Tillägg: Har just pratat med djurskyddsinspektör. Han har lovat att vidareskicka arendet till hennes nya bostadsort. Och han lät verkligen som han brydde sig! Så skönt. Så jag kommer ta kontakt med honom så fort jag får hennes nya adress. Nu känner jag mej lite lättare om hjärtat!

kissan78
0

Vad bra att dem tar dig på allvar! Kanon!!
Du får lägga ut bilder på lilla röda här sen när hon kommit till dig!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Anna77
0

Förbannade människa!!!!!!!!!!! Slog hon ihjäl alla kattungarna!? Stackars mammakatt… vad hon måste må uselt..gå och leta efter sina 8 kattungar…fullt med mjölk i tuttarna…Djurplågeri är vad det är!

Vad underbart av dig att du tar tag i detta Fylgias !!!!! Bra att de håller koll på henne även om hon flyttar! Vissa ska inte ha djur! *suck*

Dragonrebell
0

Fy vad tarvligt! Håller fullständigt med #20. Mamman borde åtminstone ha fått behålla 1 eller 2 så att hon inte behöver må uselt i allafall. FY! Tack Fylgias för att du finns! Är glad över att veta vem du är!:)

Lullan1
0

Hu, detta är fruktansvärt… stackars kattungar som inte fick leva och bli älskade Gråter

Det är fint av dig Fylgias att ta hand om de som är kvar, du är värd en extra stjärna på himlavalvet!