Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 908 ggr
Gibbous
0

Frusna?

Hej hej!

Som ny crx-ägare så har allt gått bra hittils men har funderat på en sak som jag tänkte fråga er om!
Märker ni av att era crxar fryser mycket?
Jag frågade hon som jag köpte katten av och hon sa att hon inte hade märkt något nämnvärt men jag tycker att Ada ibland kan kännas kall och som jag har läst tidigare så dras hon ju till varma ställen.
Och så funderar jag på hur man gör under vintern då det faktiskt kan vara rätt mycket kallare……har ni kläder till era crxar eller sköter de detta med att värma upp sig själva?!

Tacksam för svar

/Emma

Eine
0

Mina ligger på varma platser, under filtar, på skärmen(om du inte har en platt skärm) element och diskmaskiner.De är värmesökande Miss-iler och hittar alltid bästa platsen.Kläder behövs inte hos mig iaf.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Lullan1
0

Ja, mina är ganska frusna av sig. Speciellt Doris, hon kommer gärna upp och värmer sig i knäet efter hon har varit ute på balkongen och blivit kall om tassarna… Jissa och Findus är inte så himla frusna, men de ligger å andra sidan mycket tillsammans. Doris ligger alltid under täcket vid mig på nätterna, sommar som vinter… *varmt*

Dolleminas
0

Ingen av mina har kläder, däremot ligger den vuxna gärna direkt på elementet (vi har vattenburen värme och då blir de ganska varm, det verkar inte bekomma henne…) Fast än så länge ligger de mest i fönstret och sover…

LinusCRX
0

Linus brukar sova i sin säng som hänger på elementet på vintern. I bland bygger jag koja i den med en skön filt som han krypa in i. Nu åp sommaren nöjer han sig med att ligga i fönstret och under täcket hos mig på nätterna.

Gibbous
0

Okej, tack så mycket för svaren. Då behöver jag kanske inte oroa mig så mycket för att hon ska bli för frusen…..som ni säger….de hittar själva varma ställen och man kan ju fixa det till dem med!!

Anna77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köp en puff, Näsan älskar sin puff och i den blir det ju varmt och gott!

Dolleminas
0

Jag skaffade en elementhylla också, den blev väl populär när det vr som kallast  vintras (då vi hade -25 ute)

Buffy-co
0

Jag har heller aldrig haft kläder på dom..
De söker sig däremot till varma element,värmegolv(då det finns),och så klart sängen-gärna mellan benen under täcket..

Satte på min förra Cornish en avklippt mohairtröjarm- lite på prov då han var sjuk och lite extra värmeälskande..
Men det var ingen "hit" tyckte Danne - han såg mest besvärad ut så den åkte av snabbt -han hann trots det fastna i något med tröjan bara medan jag var på toa…. 
(hur, har jag redan glömt-tror det var att han som försökte ta sig ur den-detta var innan nyår..Generad)
Jag minns att jag varnade här för att lämna dom ensamma hemma med tröja på.

En varm skön liggplats med filt att krypa under om de vill är ju det mest naturliga för dom!

Bifogar ett foto på Dannemannen-inget kul tycker han!!
(Rosa dessutom…men Danne trodde ju han var "mamma"till Buffy….)

(men vissa katter verkar gilla tröjor har jag läst om här tidigare…)

Buffy-co
0

Kan tillägga att Buffy gärna sitter ute på balkongen i mörkret nu på kvällarna-trots att det har varit riktigt kallt ibland,golvet är dock mjuk fuskgräsmatta på..
Han är mycket välpälsad iofs.

kissan78
0

Mina kissar älskar att sova i div puffar som är hemmasydda. Zorro älskar puffar med sacco-säcks kulor, Enya vill helst ha något med fleece.  Har ett 'hårigt' tomt kuddfodral i rumsfönstret där Zorro o Enya trivs kanonbra. Nu på sommarhalvåret då fönsterna står öppna hela dagarna så brukar Zorro ligga med 2 ben ute genom springorna, skönt! Chino älskar teddy o chenille bäst, har chenillepläd o soffan o teddypläd i fotöljen, där brukar han ligga o mjölktrampa, ibland snutta. Bäst är det om det är en puff på pläden så man kan ligga i puffen o trampa på pläden utanför/under.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

smurfan-13
0

Har ju bara haft min lilla kille i deyga 2 veckor, men han är ju megavarm hela tiden :) Visst gillar han att ligga i knäts värme eller hundens back on track filt (rekomenderas varmt! reflekterar kroppsvärmen & blir varm & go). Men han har inga problem med att gå ut på uteplatsen även om matte tycker att det är kallt, bara det inte regnar!

kakannan
0

Müslis nyfunna favoritställe är ovanpå badrumsskåpet, där lampan värmer hyllplanet där hon ligger och jäser. Dessutom var hon snabb att komma på att den nya torktumlaren alstrar bra mycket mer värme än den förra, så fort den går igång så kommer hon springande och lägger sig ovanpå och bara myser. Och då kan det ändå vara 25 grader i huset….

Aje-T
0

Mina går ut i sin trädgård vid bara några få plusgrader, men stannar inte så länge. De känner av själva om det är fel temperartur och kryper ihop i en puff eller igloo. Karin älskar att ligga under våra uppdragna ben med en filt över som ett tält. Hon säger till när det är dags att tälta! ;-)