Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettomplacering
Läst 1639 ggr
Lullan1
0

Mitzi vill ha nytt hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitzi heter egentligen Shangri-La Dhuméla, hon är född 2002 och är en svart crx hona. Hon är en mysig tjej som gärna sover med sin matte under täcket på natten. Hon gillar att sitta på balkongen och njuta i solen.

Mitzi är kastrerad sen ett halvår tillbaka och har innan dess fått 3 kullar under stamnamnet Sunsoakers. (bl a min Doris)

Pga osämja i katteriet så måste hon omplaceras och hon behöver bo hos någon som har mycket tid för henne, gärna som ensamkatt.

Mitzi finns i Visby och vill ni se fler bilder på henne så är det bara att säga till i tråden eller skicka ett pm.

Är ni intresserade av att ge Mitzi ett varaktigt hem?
Skicka ett mail till suncrx5@hotmail.com eller skicka ett pm till mig så vidarebefordrar jag det.

Lullan1
0

Lullan1
0

Mitzis förstfödda dotter Doris (Sunsoakers Amina Angel)

Elica
0

Hej, jag emailade till en vänn i Visby. Kann inte garntera att hans skulle nappa, men ändå. Mitzi ser gullig ut.

AlexH
0

#1 kanske är det ljuset… men jag tycker då hon ser mer chokladfärgad ut SkrattandeKyss mer en svart….

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

jwen
0

Vilken otroligt fin päls (vågor) hon har. Glad    Jag skrev precis i Monas tråd där hon sökte fodervärd att hon skulle titta på Mitzi. Det skulle kanske kunna vara något.

jwen
0

Ursäkta, hon sökte givetvis en katt att vara fodervärd till…..

AlexH
0

"6 hehehe det vore nått om man kunde dela ut fodervärdar åxå Flört

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Lullan1
0

#3 Vad roligt! Din vän får mer än gärna komma och hälsa på Mitzi!

#4 Ja, hon sitter mitt i soljuset och hon är reggad svart.

#6 Skrattande

MonicaLagerquist
0

Visst är hon svart.Åtminstånde var hon det när hon var här på kärleks semester.

Stolt ägare till tre La permer

AlexH
0

#9 Skrattande ja på den bilden är hon svart.. men på den andra bilden lekte solljuset med hennes färg och hon såg choklad ut.. det var det jag såg..

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Lullan1
0

#9 Ja just det, Max är pappa till Doris!

EvaG
0

Hur går det?

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Linda357
0

hon är ju hur fin som helst, hoppas rätt hem dyker upp snart.

Lullan1
0

Vi har ännu inte hört från någon intresserad… Hon behöver verkligen komma till ett nytt hem då de andra katterna där hemma är stygga mot henne. Ledsen

ChatNu
0

Vilken vacker kiseGlad
Tråkigt att du inte hittat ett bra hem till denna fina tjej:
Det är såå tråkigt när de inte kommer överens, man blir så lessen för den katt som blir utsatt.
Min lilla Märta är en sån som får ta emot smisk här & vi tycker såå synd om henne. Så jag förstår precis hur du känner det.

Har haft intresserade på Märta men de har för många katter & Märta är en mjukis & jag tycker inte om att låta henne gå ur askan i elden.

Jag tror det bara är en tidsfråga innan du hittar rätt hem till henne..vem kan motstå henneKyss
//Maria

Lullan1
0

#15 Tack, det hoppas jag också!

Elica
0

Oj, hoppas att hon hittar ett hem snart. Tyvärr fick mina vänner en "förnunftighetsattack" och var inte alls med på noterna…. Jag som trodde, att det var kismet själv, men vad kan man göra……….

Denna kommentar har tagits bort.
EvaG
0

Hur har det gått?

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Lullan1
0

#20 Inget vidare… Det verkar inte som någon är intresserad av henne Ledsen 

Tack för att du frågar! *kram*

Anna77
0

Hoppas det löser sig och att ett bra hem dyker upp till den vackra katten! *kram*

Lullan1
0

#22 Tack Anna! Det hoppas jag också, hon har det tufft hemma med de andra katterna som är elaka mot henne.

A-M.H
0

Knitting ..kan de inte låta henne vara ensam i ett rum så hon får vara ifred, i alla fall den tid inga tvåbenta är hemma, då behöver hon inte känna sig "hotad" dygnet runt.

Vad tråkigt att ingen har hört av sig. Finns det inte nån pigg pensionär som är hemma mycket som vill ta sig an denna fina dam??

Lullan1
0

#24 Ja, Mitzi är instängd i ett "eget" rum på dagarna när matte och övriga familjen inte är hemma. Men det känns bara som en tillfällig lösning.

Om jag inte minns helt fel så har Mitzi varit omplacerad hos en äldre dam som kom på efter helgen hade gått att sonen (typ 40 år) inte tålde katter och det vore ju för synd att han inte skulle kunna komma hem till henne längre… *suck* Så hon fick snällt flytta tillbaka till gammelmatte igen.

La_Joz
0

Stackars Mitzi! Kan inte fatta att ingen vill ha denna fina tjej! Kan ingen ta med henne ut på stan på en charmrunda! Hennes soulmate måste ju finnas där ute någonstans…

Lullan1
0

#26 Glad Det kanske vore en idé?

Linda357
0

Hur går det får Mitzi? hoppas hon hittar det hem som är ferfekt för just henne, där hon inte blir mobbad av andra katter, förstår att det måste kännas jobbigt att placera om,  lycka till..

Lullan1
0

Tack Linda! Vi har ännu inte hört nåt, trots annonsering på ett flertal ställen… *suck*

Natali
0

Ja Lullan, Jag önskar er verkligen lycka till. Här är det inte riktigt lika hemsk mellan son och dotter, vi kan ju ha huset öppet utan såna slagsmål. Bara lite nu och då.

Hade jag kunnat hjälpa så skulle jag så klart, även om det är långt till Gotland. Men ringer någon på mina kilalr, och helst vill ha en tjej, så vet jag var jag skickar dem

Natta

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Lullan1
0

Tack Natta, gulligt skrivet av dig! Glad

Lullan1
0

Mitzi söker fortfarande efter ett nytt kärleksfullt hem Glad

Lullan1
0

Mitzi har nu fått förmånen att flytta hem till en äldre kvinna som tidigare har haft Cornish Rex, och det funkar jättebra!

Mitzi trivs och mår som en princessa, det är hon värd!

Inlägget är låst för nya kommentarer