Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 458 ggr
PiaW
0

Jumbo är här!!

Nu har Gaohs Jumbo Red kommit hit! Ska passa honom när min moster jobbar i norge i sommar. Vilken goding han är!!
Om det inte vore för Didis hjärtsjukdom så skulle dom ha dejtat nu, Vilka bebisar det kunde ha blivit Ledsen

Just nu är dom inne på badrummet tillsammans för att lära känna varandra! Han strilar lite så därför får dom vara där tills han förstår att hon inte är intresseradFlört Men om det blir bråk får hon komma ut för hon är ju nyligen kastrerad, är ju rädd för att stygnen ska gå uppFörvånad
Än så länge går det bra, lite har dom väl känt på varandra men inget allvarligt.

Lullan1
0

Vad trevligt det låter! Om du vill får du gärna lägga ut lite bilder! Skrattande

Elica
0

Jep, och annars också om hans hyss mm. Elica vill veta allt om pappan sin;-)

Linda357
0

kul för henne med lite kattsällskap i sommar, fast dom inte kan "få till det" så kan dom ju ändå njuta av varran å mysa Glad

PiaW
0

Jag tog ut Didi i går kväll från badrummet, var rädd för att dom skulle bråka när jag sussade. Hönsmamma Oskyldig
Jag trodde att han skulle krafsa mer på dörren efter det men det blev bara ett par krafs sen somnade han nog. Måste ha varit helt utsliten efter en hel dag i bilen.

Nu är hon där inne igen och jag tycker att det går hyfsat. Dom pratar lite emellanåt, men det måste man ju göra. Hur ska man annars lära känna varandra Glad

Mer information och bilder följer!

Eine
0

Lycka till med grabben!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Anna77
0

spännande…ser fram mot bilder sen!

PiaW
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen har jag tagit några bilder! Inte det lättaste att ta kort på katter som aldrig är stilla Glad

Det går hyfsat bra. Han har varit ute i lägenheten ett par gånger, men under uppsikt för han strilar så. Jag följer efter med blöt trasa så att det inte ska lukta allt för mycket.
Didi ville leka tror jag men han var för upptagen med att ta reda på vart han hade hamnat. Hoppas att dom snart ska bli goda vänner Skrattande

PiaW
0

En bild till!!

PiaW
0

Å en till…

PiaW
0

…..

PiaW
0

….

PiaW
0

….

Lullan1
0

Fina bilder! Han ser ut att trivas finfint!

AnneAlva
0

Åh vad fin han är! Jag har ju träffat Jumbo "live", men tyvärr tyckte min lilla flicka inte om honom ett dugg så det blev att åka tillbaka från Örebro med ogjort ärende. Glad

Dagen efter åkte vi till Stockholm och hälsade på Fafner hemma hos Angela (S*Spotless) och där tog det istället skruv med råge! Tydligen var en chokladpralin mer i hennes smak än en rödtott. Oskyldig

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Anna77
0

Superfin!!! (liknar min kisse…) Din kisse är läcker med!!

Tack för fina bilderna, det ser ju ut att gå jättebra!

Spotless
0

Det ser ju ut att gå riktigt bra! Strilandet lugnar kanske ner sig, nu tror han säkert att han är hos er för att "jobba".

#14 Att Thera är en dam med mycket vilja råder väl inget tvivel om!? Flört Bra smak när det gäller grabbar har hon också! Vem älskar inte choklad liksom?

Elica
0

Tack för bilder. Jag nappade några till min maskin - hoppas det är ok. Har hittils sett en ämda bild på Jumbo. Didi liknar mamman sin - är lika vacker.

PiaW
0

Imorse när jag släppte in Didi till Jumbo lät hon nästan glad. Hon jamade så där som hon gör när man kommer hem. Och så fick Jumbo tvätta henne lite på rumpan, men bara lite Flört

#17 Det ä klart du får ta bilderna, ska fixa några till som du kan knyckaGlad

Eine
0

Hm han är säker på att han ska få para henne…kolla han öronställning och blick(*det är ok tjejen, jag är jättesnäll*)Visst är han vacker och har utstrålning, jag har alltid älskat honom!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

PiaW
0

#19 Ja han försöker verkligen charma henne. Stackarn, det kommer inte att bli något Flört Men nu har dom varit ute å lekt en stund iallafall, hoppas att han snabbare förstår att det bara en kompis om dom får leka av sig tillsammans och inte var för sig. 

Han är hur go som helst. Snart får jag blåmärken i pannan för han stångas så Kyss Han är inte bara snygg han är smart också. Får ställa en stol framför dörren annars öppnar han den själv

Elica
0

Okej, nu vet jag varifrån min lilla flicka har fått sin starka nacke och kompakta "ansiktpartie";-) Hur stor är killen igentligen?

PiaW
0

#21 Ojoj, det vet jag inte, men min lille misse väger bara 2,9 kg. Känns som han är dubbelt så stor. När Didi sträcker ut sin nacke så når jag runt den med en hand, mellen tumme och långfinger, så det är verkligen stor skillnad på dom.

Aje-T
0

Jättefin bildserie!

Buffy-co
0

Vilken ursnygg killa Jumbo…

Dessutom -  vilka fina rexningar de har båda två !! -härligt att se!!

#14 Men…hur kunde hon nobba en sådan här snygging??
Snäll verkar han ju också..
Men-hon gillar mörka killar då alltså..Flört

Lustigt detta att katterna också väljer ut den tilltänkte - inte bara tar vem som helst..
(hrm -nu menar jag inte att Jumbo är "vem som helst"-är det väl bäst att förtydliga!Glad)