Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 497 ggr
Anna77
0

OT. Ska jag flytta?

Har varit och kollat på en ny lägenhet idag… Bor bra nu men…den här var billigare och låg i snyggaste huset i hela Oskarshamn!

Fördelar: LÅG hyra, snygg planlösning, stooora rum, bara en granne bredvid, ingen under och ingen över! Coola fönster, härlig utsikt över hustaken, uteplats modell mycket liten-med havsutsikt!

Nackdelar: Ingen balkong, ett rum mindre, litet kök, trappstädning (som min sambo åker på i så fall)

Vi kommer i så fall självklart renovera litegrann men det är en hyresrätt. Vi har hyresrätt nu med.

Vad tycker ni, måste lämna besked imorgon (tisdag) redan HJÄLP!!

Bild: från uteplatsen på taket. (blå jungfrun på bild)

LinusCRX
0

Wow, vilken utsikt. Det är svårt att råda när man inte vet vilka behov ni har. Ni kanske har behov ett till rum eller går det att dela av något stoooort rum i denna om ni skulle önska fler?

Men utsikten är kanon!!!!

Lullan1
0

Den verkar jättefin Anna!

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bo utan balkong, men det verkar ju ändå som att fördelarna överväger nackdelarna!

Om det är det du/ni vill så tycker jag att ni ska slå till! Självklart!!! Skrattande

[Silkwaves]
0

Trappstädningsproblemet har du ju redan löst … om ni kan klara er me ett rum mindre - slå till !! Vill också ha utsikt över Blå Jungfrun !! Utlokalisera min arbetspltas till Oskarshamn please…Skrattande

smirik
0

Oj det jätte svårt, balkong är ju nästan inte till att leva utan - jag vet för vi har ingen nu och det är såååå jobbigt. Fast vilken utsikt Kyss

emiya
0

Oj, vilken utsikt! Håller med - svårt att råda, själv har jag inte så stort behov av balkong. Är rummen stora kanske det kompenserar ett rum mindre. Hur många kvadrat har ni nu och hur många är det i den nya?

Tror ni/du att ni kommer att trivas - slå till!

Eine
0

Hmm balkong måste jag(och katterna) ha, men lägre hyra etc etc lockar Det ärvärt att prova! Trivs du/ni inte kan ni ju flytta igen!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

macavity
0

Men det fanns väl uteplats? Då behövs väl ingen balkong? Klart ni ska flytta!

AnneAlva
0

Håller med #7, finns uteplats (även om den är modell mindre) så går det ju att göra en liten inhängnad till katterna (och hunden) så de får vara ute ändå. Jag skulle slå till på stört, låg hyra hjälper en bra bit på vägen och som flera andra redan sagt så kan man ju dela av ett av de större rummen till två mindre. Om det känns ett sug i magen, slå till! Lycka till vad ni än bestämmer er för!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

jwen
0

Klarar ni er med ett rum mindre och kan använda uteplatsen istället för er balkong idag, så skulle nog jag flytta. För utsikten var verkligen underbar Skrattande. Och som #3 sa, trappstädningen verkar du redan ha ordnat med Flört.

Känns den bra och den fungerar med era behov, så verkar det rätt. Lita på din magkänsla! Den brukar säga sanningen….

Buffy-co
0

Hmmmm förstår ej riktigt detta med uteplats..?
Ser ju ut som en taklgh eller hur kan den annars ha denna utsikt?
Uteplatsen borde väl gå att näta in åt katterna??

Usikten helt fantastisk-det beror som sagt på vad ni prioriterar..

Jag skulle ej vilja vara utan bakong/uteplats - men den måste då gå att näta in..vet ej vad du menade med denna uteplats..

Mer info PLEASE!!!Skrattande

Gittan
0

Jag skulle nog flytta.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Lullan1
0

Lycka till idag med ditt beslut Anna! Vad du än bestämmer dig för så kommer det att vara det rätta! *kram*

AnneAlva
0

Nu är jag så nyfiken på hur det blir! Anna!! Kom hit och dela med dig! Cool

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Anna77
0

Nu kommer jag! Ehh…uteplatsen är på taket 6 våningar upp därav en härlig utsikt! Det är en vindsvåning på 100 kvadrat och vi har lika stort nu ca 96 kvadrat. Vi har bestämt att vi kan klara oss på ett rum mindre vi är ju bara sambon och jag och  djuren i veckorna.

Näsan älskar att gå i sele så han kommer jag att gå ut med iaf. De andra två gillar inte lika mycket att vara ute och på min balkong gillar ingen av dem att vara iaf, pga att bilarna hörs så väl där.

Vi har bestämt oss nu vi vill ha den…men nu börjar han som ska hyra ut den dra öronen åt sig.. Det var tydligen fler som skulle titta på den, så nu vet jag inte om vi får den eller inte..*suck* Vi som hade bestämt oss nu.. ÅÅÅÅÅ…*arg*

chikan
0

Men herregud !Det är ju inget snack om saken att ni ska ha den om den tillochmed är större än där ni bor nu! Det finns ju vikväggar att sätta upp. Se till att fixa häftiga vindsvåningen nu Anna! Glad Så komme rjag och hälsar på och inspekterar sedan. Flört

Heda
0

Jätte fin lägenhet,men det var väl inte så längesen ni flyttade?
tror jag läste på det om hemmet,men kan ha fel*ler*

Tycker den lägenheten ni har nu värkar välldigt fin den med.

Lullan1
0

Åh vad fint!!! Hoppas hoppas hoppas för er skull att ni får den!!! Skrattande

smurfan-13
0

Själv vill jag bo på bottenvåning m uteplats, då jag har hundar. Att bo på 6e våning m en hund som e dålig i magen vill jag INTE :P

Lägre hyra hade jag dock gärna tagit & utsikten var ju underbar!

Hoppas ni får lägenheten iaf! :)

Anna77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för ert stöd! Ni e lika goa som vanligt!

#16 Vi flyttade till den lägenheten vi har nu för 7 månader sen och vi gillar att flytta mycket så det gör inget.

Den vi har nu är jättefin men det andra är ett finare hus och mitt på torget i city där vi bodde för 4 år sen och trivdes jättebra. Tyst och lugnt hus med endast tre lägenheter och sen är resten butiker. Cervera och Handelsbanken.

BILDEN: Det är det röda huset längst ner till höger..Det är superfint!

#15 Varmt välkommen! Alla som vill får komma såklart! Jag har gott kaffe…latte, espresso, the m m..

LinusCRX
0

Skrev du latte? Då kommer jag bums Skrattande

Heda
0

19#Okej då förstår jag;)

Fritz
0

#19 Jag kommer gärna oxå!Skrattande
Jag har inte så långt…

Lullan1
0

#19 Jag kommer med!!! Skrattande

Anna77
0

Åhh vad kul! Alla är sååå välkomna!Skrattande

Lullan1
0

#24 Tack tack! När får ni reda på om ni får lägenheten eller inte?

Anna77
0

hmmm han sa i dagarna men inte vilka dagar.. kan väl ta någon vecka skulle jag tro..och jag som ville veta idag så vi kunde säga upp vår lägenhet idag…nu blir det en månadshyra till ju..imorgon är ju Augusti.

Buffy-co
0

Håller tummarna!!
Jag älskar själv vindlgh..min första lgh var en sådan etta och jag skulle gärna ha en sån igen,större och med balkong..
Men denna uteplats du skrev om-är den inte som en balkong då???

Tänk vilken skillnad att bara "få" en hyreslgh i Oskarshamn..i Sthlm måste man köa minst 10 år-och då får man ej lgh innerstan..
Annars- sedan byta och byta upp sig i storlek..om man nu ej känner en privatvärd förstås…

Själv är jag dock lyckligt lockad och har bytt hyreslgh flera gånger från 5:a i Danderyd till nu, 2,5:a på Gärdet (en del av Östermalm i innerstan..)
Så jag ska ej klaga-men blev förvånad över vilken skillnad det är!När jag flyttade hemifrån -81 var det dock lite lättare än nu-synd om dagens ungdomar som ej har råd att köpa sig en lgh…

Eller är det så att ni känner värden?

Hursomhelst -Lycka till!!Skrattande
Den ser urmysig ut!!Vilka djupa härliga fönster..Räcka ut tungan

Anna77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#27 Det är rätt lätt att få lägenhet i stan men man måste ligga i och leta själv.. Bostadsbolagen går inte ut med att de har lediga läg. centralt utan väntar tills "rätt" personer kommer och frågar, man måste ju såklart ha jobb och inga betalningsanmärkningar eller vad det heter, men annars är det rätt lätt, bara ringa runt och fråga och rätt vad det är får man napp. Ibland annonserar de i dagstidningen eller blocket också att det finns hyresledigt.

Jag VILL ha den..väntar och väntar..hoppas han ringer imorgon..

Verkligen svårt i Sthlm..min pappa, farbror, morbror, kusin och min bror bor där. De fick leta länge.. Pappa tröttnade och flyttade till Bålsta och köpte eget istället, men där är jättefint!!!! Kolla hans baksida där är mysigt.

Buffy-co
0

Hrm ja - man undrar varför "alla" ska bo i Stockholm…säger jag som bor därGenerad.Men- jag är ju född och uppvuxen här, el rättare sagt i Danderyd norr om stan.

Däremot har jag efter semestrar på vackra ställen/städer runtom i Sverige alltid förundrats över varför så många vill till Stockholm-fastän jag älskar min stad så..mycket är fult här också..som tex -banan som jag hatar!

Jag skulle kunna bo i ett eget hus som jag ägde ute på landet för samma månadskostnad som jag betalar i hyra (och då har jag låg hyra om man jämför)…sjukt egentligen.

Håller tummarna för att ni får lägenheten!Du kanske ska ligga på lite så att han inte glömmer er?

Anna77
0

#29 …ja det är konstigt med Sthlm vilka höga priser på bostäder…inte klokt..här hade du fått en herrgård med stall och skog för samma pris som en trerumslägenhet!!!!

Min syrras kille sålde sin villa på landet för 375 000 kr, vad får man för det i Sthlm? *he he* Inget alls.. Vår lyxvilla vi hade, min sambo och jag..den helrenoverade vi med helkaklat badrum med bubbelbadkar och golvvärme m m. Den var 180 kvadrat och superfint vitt tegelhus, den villan låg prismässigt som en liten tvåa i Sthlm! Helt otroligt! (bild på badrummet som jag designat själv från vårt gamla hus)

Vet inte om jag/vi vågar ringa…tänk om han uppfattar oss som tjatiga? Jag ringde i tisdags och frågade och han sa att han skulle höra av sig i dagarna…Men vilka dagar?

Tycker ni att vi ska ringa igen?

Buffy-co
0

Otroligt fint badrum!!

Jag skulle ringt-tror att man måste ligga på i sådana här fall!
Det är ju fredag i morrn också-skönt att få vet något innan helgen eller hur!Det tror jag han fattar..Han kanske inte hunnit ringa bara.man vet ju inte om någon annan han tex känner hinner före om ni ej snor er!
Håller tummarna!

A-M.H
0

..häng dig på luren o ring..ring..o återigen ring tills  du får fatt på "mannen" ifråga…

…vi har haft sån tur att vi har en stor hyreslägenhet med billig hyra..i sthlm…hos privatvärd..man vad jag kämpade..sista samtalet ringde jag från min mobil..när jag red islänning(häst vill bara förtydliga) i jämtland…innan jag fick definitvt ja…..

Lycka till tjejen!!

Anna77
0

#31 och 32 Ska be min sambo ringa, jag tappade sugen lite.. Skrattande  HOPPAS vi får den och tack för ert stöd.

Tack Buffy för berömmet om mitt badrum jag designade!

Älskar älskar älskar inredning!!!

Anna77
0

DUMMA GUBBE! Han hade hyrt ut den och inte ringde han till oss och sa det ens… Min sambo ringde upp och frågade! Han lovade ju att ringa om besked. Dålig stil.

*arg*

AlexH
0

usch då! detta är nackdelen med privatvärdar.. de gör precis som de vill…

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

chikan
0

#34 NEJ! Vad tråkigt. Ni får trösta er med att ni bor väldigt fint där ni bor nu också.

Lullan1
0

#34 Va?!?! Näe, fy så taskigt…

Anna77
0

#35 mmm..privatvärdar är inget kul alls..

*beviken* Nu bor vi ju bra, men jag är SÅÅ sugen på att inreda på nytt….kliar i fingrarna…LULLAN!!!! Flytta nu då så jag kan hjälpa dig!*he he*

Får väl ta mig en flaska vinKyss och dränka mina sorger ikväll då..*snyft*

Lullan1
0

#38 Skrattande Det är bara att boka färjan över och komma nån dag vet ja! Jag behöver all hjälp jag kan få… med det mesta faktiskt.

Mäklaren kommer ju den 13/8 och ska fota och värdera vår lägenhet för att lägga ut den till försäljning och då är det ju passande om den är lite uppfräschad.

Varmt välkommen hem till mig Anna, du får fria händer det är bara att röja om allt vad du vill! Glad

Anna77
0

VAD KUL!! Klart jag kommer!Skrattande

Lullan1
0

#40 Är du ledig typ nästa vecka, om du vill komma någon dag så skulle det vara jätteroligt!!!

Här är turlistan med båten, tar du ekonomibiljett (dvs sitta i cafeterian) blir det billigast. Jag hämtar dig vid färjeterminalen, bor bara 5 minuter iväg från den. Skrattande

Anna77
0

#41 Min pappa och hans fru kommer imorgon och åker hem på fredag,jobbar lördag.. så det kan bli strul nästa vecka tyvärr.. Vill ju komma ju.. Ska klura lite..Glad

Lullan1
0

#42 Visst, klura på du!

Buffy-co
0

#34 nej vad tråkigt..det går inte att lita på folk i sådana här fall!Så taskigt när han förstår att ni sitter och väntar-eller fattade han inte det?
Dumma gubbe !!

Hihi Hrm…Anna du kanske skulle komma till Stockholm och hjälpa mig med min funkislägenhet också..
Jag orkar aldrig komma igång med den..(har flyttat för mycket-så jag var tvungen ta en paus från renovering..)
Nu har jag tyvärr ej råd att fixa till den helt som jag skulle vilja -men ska måla/tapetsera lite mm
Hela köket skulle behöva rivas ut men det vill/kan jag ej lägga pengar på då det är en hyreslgh..Så det får vara-men lite annat ska jag fixa..
Är du utbildad inredningsarkitekt eller håller du på ändå?
Annars-vore väl det något för dig att jobba med?
Jag har någon gång varit inne på Hemmet iFokus och har sett fina grejer du gjort där!