Gammal Rex behöver nytt hem!
Har en kastrerad 11 årig Rex vid namn Lucifer med ganska speciellt temperament… Ska nu få tillökning i familjen och detta är inget som Lucifer kommer att acceptera, dessvärre. Vet inte riktigt vad jag ska göra med honom. Han är ganska opålitlig kring småbarn och kräver att man kan läsa av honom och hans humör. Annars är han en katt med en del roliga fasoner. Hans bästa kompis är en hund och så älskar har att sitta i badkaret och bli blöt. Är det någon i Uppsalatrakten som känner för att ta sig an en utmanande katt?
Susanne
Vad tråkigt för er att behöva omplacera honom, han är ju ändå 11 år gammal.
Lycka till!
Hur går det?
Inga napp än… Men han njuter av solen så länge. Om det är molnigt ligger han helst under överkastet, i tron om att han inte syns.
Tack för omtanken!/Susanne
Tror du Lucifer skulle uppskatta sällskap i form av en livlig ungkatt? Jag bor i Uppsala och funderar på att skaffa sällskap till min Fuffens. Du skriver att hans bästis är en hund, och då kanske en annan katt också skulle gå bra?
Kan funka med lite terapi. Han har inte sett en katt sedan han ställdes ut som liten. Hunden fick vi vänja honom med långsamt och det är självklart Lucifer som bestämmer. Men ingen är mer tacksam än jag om du vill göra ett försök!
Du når mig mobilnr: 073-763 2653
Mvh
Susanne

Hur har det gått?
Hur har det gått????
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld