Ett ljus i mörkret :-)
Ikea katalogen kom som sänd från himlen idag… tillsammans med allt regn! 
Jag är totalt uttråkad, hatar när det regnar på semstern. 3 låååånga veckor kvar… Fast blir det fint väder så blir jag glad igen!
Men nu är jag ganska glad ändå när jag kan sitta och bläddra och drömma mig bort en stund med Ikea… *ler*…

Du och Ikea är en spännande följetång Lullan.
Hoppas ni får riktigt många timmar att spendera där när ni far över till fastlandet så att ni verkligen hinner med att gå och strosa lite. Avskyr när man måste stressa igenom, finns ju så mycket roligt att titta på. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

oj oj Lulan..har du fått katalogen..här i huvudstaden har den minsann inte dykt uppp…ja inte med min brevbärare i alla fall..grr..kan du kolla om det finns våningssängar i den…

Katalogen kom hit till Stenungsund också idag! Lite nytt att bläddra i till frukosten. Vi ska ta oss till Ikea på onsdag. Men nu verkar det bli bättre väder! Är det inte typiskt, nu när semestrarna börjar ta slut och det bara är ett par, tre veckor kvar till skoldags!
Inte kommit till Nacka heller…. slöa brevbärare här i storstan kanske 

Inte i Kalmar heller… Väntar för fullt på den!
Vi i storsta´n får väl vänta, som vanligt
VILL HA!!!
Hahaha! Nu har jag bläddrat igenom den en första gång! Massor med nyheter, så himla skoj! Älskar ikea!!! 
#1 Jadu Anne…. jag har faktiskt fått vara på ikea nu så läääänge jag vill! Var där i torsdags på varuhuset i Kalmar, och fick strosa omkring där och bara myyysa! Underbart!
Konstigt att ni inte har fått katalogen ännu, hit till Visby har den hittat iallafall. Men jag är ju med i Ikea Family, och då kanske man har lite förtur, eller vad tror ni?
Jag är oxå familymedlem. Handlade senast i lördags efter vi varit i Jordbro och kollat in utställningen. VILL HA KATALOG NU!!
Den kommer säkert snart!
Jag får ingen *snyft*
#11 Varför det???? Trodde alla fick den, men jag kanske tror fel.
#11 Varför inte?

..alla ska få katalogen idag per post…var på ikea förra veckan..den infon stod där vid infodisken…snälla kan ingen kolla om det finns våningssängar….please !!!!!!!!!!!
..ja sen kan vi ju se flera av oss att den infon inte stämmer…eller också är avtalet med posten inte helt ok…grrrr..
#14 Titta in på deras hemsida www.ikea.se där kanske du kan hitta någon våningssäng? För att stilla din nyfikenhet en liiiiten stund! 
Den sista där, Tromsö för 1695 kr verkar väldigt rejäl tycker jag! Snygg är den också!

Ja, till och med här uppe i Jämtland har katalogen kommit idag
. Ska ju till att flytta så då blir det en del nya möbler därifrån. Tycker egentligen att det går lika bra att kika på deras hemsida, men det är ju av någon anledning lite extra roligt att bläddra i katalogen.
Jag har ingen fått än.Den kommer tids nog tänker jag. Kan ändå bara läsa pocket och vänta på bebisar nu…
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

..tack Lullan …ja du vet vi är ju sänglösa i ett av rummen..
haha sänglösa, tänk det finns länder där man sover på en matta på golvet….skojar
#20 Hihi, så lite så! 

#21 jodu Eine..det var så två barn fick sova här under en vecka…men de är ju så med de underbra hanarna..de kan ställa till..eller pissa till..ha ha ha..nu kan jag skämta om det…men det kunde jag inte förra veckan..
..nu finns det hopp om att nya sängar kan inhandlas..den var ritkigt snygg..tromsö o väldigt bra pris…
shit……sätt plåster på sn*pen på pinkisarna! Jag förstår, har haft samma problem!Sorry
#24 Plåster!!! 
Här fanns inte ro att vänta in en katalog. Surfade runt på hemsidan istället. Men katalogen är roligare!
Min väninna som också bor i Huddinge har fått den idag, men inte jag
. Håller med #4, måste bero på brevbäraren…..

Hihi Jag har minsann också fått den i dag!Så "vissa" i huvudstaden har fått den!! (#2 #6 #26…)
Vet du Lullan-jag tänkte på dig när den kom!!
…Det känns som man känner varandra fast det "bara" är här genom forumet!
Ska strax bläddra igenom den-hoppas den är bättre än förra året.Tycker de blivit sämre sista åren-röriga och mest som inredningstidningar..Jag vill kunna slå upp tex "Soffbord" och hitta alla där..Men sortimentet har ju blivit så stort så allt finns ju inte med i katalogerna längre..
Så…här på Gärdet har den alltså kommit!!
#27 Vad gullig du är! 

#28 …glömde tillägga att jag också är Ikea-freak..
Föredrar Barkarby istället för Skärholmen då det är mycket lugnare och skönare att gå runt där..
#29 Har inte varit på varuhuset i Barkarby, men väl i Kungens Kurva och det gillades inte. Jag tyckte bara att det var stort och snurrigt, tillslut visste man inte vad man sett och inte.
Nä, tacka vet jag Ikea Kalmar och Uppsala, det är riktigt bra varuhus där det är lätt att gå runt och kika på allt.

#30 Precis…det är alldeles för stor och helsnurrigt!!!
(Skärholmen alltså=Kungens kurva..).En gång i tiden var det bra..men det har blivit alldeles för stort och dåligt planerat i mitt tycke!
Gillar också Uppsala-men åker självklart inte dit härifrån då Barkarby är nära (liggger nordväst om Sthlm) och mitt "hemma-Ikea"-det är mysigt och lagom stort!
Men köpte en soffa i Uppsala en gång i tiden då den var slut i Sthlm-då fanns bara Kungens kurva..
Nu trillade IKEA katalogen in hos mig 
Städningen får vänta en stund!

….hrmpf..får väl se om den kommer idag…men egentligen kunde jag inte bry mig mindre…går helt enkelt till Ikea, tar en kopp kaffe o nån smarrig äppelkaka där o sätter mig o läser en lånekatalog där, för att sedan kunna vandra runt o titta bäst jag vill.
Sambon haaaatar att gå på ikea. Man tror att han startar ett 100 m sprinterlopp när vi kommit in genom ingången. Ja det blir inte mycket handlat när han är med, ibland inte ens det som man bestämt innan.
Snart är vi kanske inte sänglösa längre…Då är det bara att komma o hälsa på..
#33 Så avis jag blir! Tänk att bara kunna gå till Ikea och sätta sig där och fika och mysa… Hmmm, det är nog tur att det inte finns ett Ikea här för då skulle jag bosätta mig där! 
#12 o 13 Jag har en skylt där det står "ingen reklam tack" då blir det ingen Ikea katalog för ledsna Anna…
Nästa år ska jag skriva "ingen reklam men gärna Ikeakatalogen" det stod så på Ikea när jag var där att man kunde skriva så….och ändå glömde jag! *attans*
…iofs så tar det bara 50 min med bilen att brumma dit…och det gör vi rätt ofta för de har så god bea-sås där! *hi hi*
#35 Och den skrivningen funkar! Vi brukar få den, men årets har fortfarande inte trillat ner i lådan här 
har inte heller fått den … brukar alltid få den… de glömde nog bort lilla mig

..ingen katalog har kommit genom min brevlåda än…heller…men nu har jag ju varit där som sagt…
…det sista sambon sa igår var..Kom inte hembärande med en säng nu…ja inte vet jag tror han att jag är bionic-woman.. kollit väger 70 kg…och i min bil får den sannerligen inte plats…han vill vänta ett tag ifall Ciggeslyngeln skulle få "återfall" i sitt pissande…

hi hi A-M.H det vore en syn….
Idag fick jag katalogen!
#41 Nu blir jag avis ju! 
Och hur länge tror ni vi kunde hålla oss från att åka dit! Idag har vi varit och spanat och spanat. Vi vill exempelvis köpa ny soffa med schäslong, men det har vi ju inte riktigt råd med nu efter Fuffens lilla äventyr…
Så vi kom hem med lite billiga sängkläder och panelgardiner.
#43 Kul att ni var där och handlade lite iaf!
fortfarande ingen katalog… undra om åkersberga ligger för långt ut för postgubbarna att orka dela ut….

Tror att du kan ringa/maila till Ikea och be att få den hemskickad med vanlig post!
Dom gjorde det åt en kompis en gång för några år sen, som ej fått katalogen(trots att hon ej hade "ej reklam"..)
#26 åhh bra tips, ska kolla!! Tack!!