Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 751 ggr
chikan
0

Strutkatt (bildbomb)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte visa er hur det har sett ut här hemma sedan Fuffens kom hem i förrgårkväll. Han är faktiskt jätteduktig med struten, han tycks förstå varför han har den på sig, men när Matte övervakar så slipper han undan.

Första bilden: När Fuffens var borta blev Hugin plötsligt jättegosig och ville ligga i knä hela tiden. Tidigare har han mest velat bli kliad på gosemagen när han ligger på en matta (till skillnad från på en Matte alltså…)

chikan
0

En sådan här fin plansch har de hos veterinären. Fuffens har tydligen råkat ut för den så kallade "Falling Disease"

chikan
0

Strutkatten har kommit hem!

chikan
0

Många saker är svåra med strut på. Som att äta kattgräs tex.

chikan
0

Mattes tröttgris, nu med ny häftig teckning på magen. (Varning! Lite läskig bild!)

chikan
0

Och så här gullig är magen, trots ärret, när han sitter upp.

chikan
0

Tro inte att du ska få äta nektarin utan att jag ska få smaka Matte!

Sewena
0

Vad söt han är med sin strut…Hoppas att han blir av med den om ett tag…

Zelda hälsar….

chikan
0

Men nu får du ta av den dumma struten någon gång. Så här kan man ju inte gå runt och se ut. Vad ska tjejerna tycka?

chikan
0

Ska du inte bli frisk snart kompis? Jag har ingen att leka med.

chikan
0

Lite kan vi kanske leka ändå!

chikan
0

Ååå vad skönt att slippa dumstruten en stund!

chikan
0

#7 tack! Du får pussa lite på Zeldasyrran, som jag aldrig fick träffa. Hon är en riktig snygging, precis som en av kullbröderna Nick Nolte, som jag fortfarande bor kvar hos uppfödaren.

Sewena
0

Jag ska pussa på henne… o du kan ju faktiskt komma o pussa på henne själv. Vi bor ju inte så långt från varandra..!

smirik
0

#8 men hur sött får man bli Kyss skönt att se att han mår så bra den lilla fuffens - det ju inte alla som klara sig så bra från falling cat disease (kanske det roligaste av allt att det finns något som heter så)

ChatNu
0

Men vilken tapper killeGlad
Han verkar ha accepterat strut & operationen över förväntan..tur att han har dig som matte. Tänk att få komma hem till ett kärleksfullt hem med en massa gos..efter en sån här händelse.

Blev väldigt glad över bilderna & det är såå skönt att han mår bättre..hoppas att ni nu bara kan njuta av varandra. Och glömma alla oroliga jobbiga dagar som varit..

Kram till en fanatstisk katt vid namn FuffensKyssGe han en riktig blöt nospuss från mig  ..
//Maria

Lullan1
0

Älskade lilla Fuffens! Han ser ju ändå rätt pigg ut efter omständigheterna! Jättegullig bildserie, jag blev rörd när jag såg bilderna på honom. Pussa honom och Hugin så mycket från mig!

Elica
0

#8 - den bilden var toppen - och berättar mera än ord!:-))) Jätteskönt att se bilder, jag var förvånad att han ser ut att vara i så bra kondis efter hela ruljansen (är det ett svenskt ord överhuvudtaget?). Snart är det ett minne blott! Varma hälsningar från andra sidan av viken…

chikan
0

#13 Det tar jag som en inbjudan! Vi får väl höras av och se när det passar.

#14 Tack! Ja, lite komiskt är det, i all misär att de döpt det till något så roligt. När vi läste det första gången hos veterinären tyckte vi inte att det var så roligt dock. Men när vi skulle hämta lille kissen kunde vi inte låta bli att skratta lite åt det.

#15 #16 Tack snälla söta ni. Han är väääldigt väääldigt trött, till Hugins förtrytelse, men annars verkar han må efter omständigheterna bra.

chikan
0

Tack Elica! Ja, jag är också förvånad över att han verkar må så bra som han gör. Som sagt är han mest väldigt trött. Men katter har ju fantastiskt läkkött har jag hört. (ruljans är ett svenskt ord javisst!)

[Wiveka]
0

#8 Helt talande bild…skrattade högt.

Syrrans hund har nu oxå parabol efter en tassoperation med efterföljande infektionsproblem nu så här i rötmånaden. Han går dessutom kring och grinar och suckar för att livet är SÅÅÅ orättvist……Järv hälsar till Fuffens att snart slipper vi lös!!!

Aje-T
0

Lilla sötnosen då, de har visst öppnat upp hela Fuffens mage, vilket jättesår….bilderna är hur fina som helst!

By the way, det var en rolig översättning kliniken gjort he he, det brukar benämnas "Flying cat syndrom" Flört

Buffy-co
0

Åhh tack för att du visar oss att Fuffens mår så pass bra igen!

#8 är ju för härlig bild-där ser man också att han inte har ont av sitt långa ärr nu-då skulle han inte sitta som han gör med ärret "knöcklat"..Men katter/hundar har ju fantastiskt läkkött om det inte blir infektion-och den risken tror jag är förbi då det ser helt torrt och fint ut ärret!Glad

#11…så underbar bild-ser hur han njuter-det är så man blir alldeles rörd!Så himla gullig lilla Fuffens!

Nu får han inte skrämma oss så här igen!Du vet att katter lär sig ju inte av sina missstag..tycker ibland att de är lite "puckade" på det viset..Oskyldighur söta de än är..Buffy är SÅ klumpig så man baxnar ibland-överskatter sin förmåga..
Men jag ska absolut inte börja "mässa" om innätning här nu-det har ni alldeles säkert redan egna planer för nu!

Jag är SÅÅÅ glad för er skull!Skrattande

jwen
0

Men vad söt han är i sin strut Skrattande. Och han verkar ta den med ganska mycket ro. Annars brukar det vara en kamp att få av den.

MagicPaws
0

Åååå så söt han är!!!

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

A-M.H
0

..han ser oförskämt pigg ut efter sin lilla flyg och veterinärtur….helt underbar bild där Hugin har stoppat in tassarna i struten..välkommen hem lilla Fuffens..sötgrodan…

Steph
0

#8 Haha!!!! Skrattande Denna bild fick mig att skratta högt för mig själv (man blir alltid lite orolig över sig själv när man gör det! ;)! Men åh, vad rolig han ser ut. Ser ut som att han typ bara kastat sig mot luckan som ett barn som är trött på sin trånga overall eller nått. Hela han utstrålar "Jag orkar inte (ha den här på mig) mer!"

Vad kul, tack för bilderna!

//Steph

LinusCRX
0

Han är för söt i sin lilla strut. Men jag hoppas han slipper den snart helt och kan busa runt ordentligt med Hugin igen!

AbigailGabble
0

Å, kattgräsbilden var ju underbar! :-) Stackars Fuffens, det är ju så svårt att komma åt när man har en dumstrut runt huvudet! Dumstrut som i "dumma matte och husse, som tvingar mig att ha den här jäkla struten på huvudet". ;-)

Hur mår Fuffens idag? Och hur tar Hugin allting? Du skrev att han hade blivit lite frimodigare under tiden som Fuffens var på djursjukhuset, finns det nåt kvar av det? Vi hoppas det - han är ju så fin, Hugin! :-) Nospussar till alla! (Jorå, matte och husse kan också få.)

Anna77
0

Bild #11 är underbar! Fina bilder!!!

Krya på dig Fuffens hälsar Näsan!

(Näsan sjuk för länge sen)