Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 333 ggr
smirik
0

God morgon 1 Augusti

God Morgon

En hel natt med bra sömn, tänk man kan bli så lycklig av det och sen blir man väckt av kattpussar och står upp till sol och blå himmel Skrattande

Sköt om er i dag

chikan
0

Godmorgon!

Jag har också sovit bra inatt! Vad härligt det är som du säger smirik, efter många nätter av orolig sömn, att äntligen få sova ordentligt. Att jag sen blev väckt vid halvsextiden av Hugin som var orolig för sin bäbis som låg under Mattes täcka, gjorde inte så mycket. Ser ut att vara sol och blå himmel här också idag. Men det där kan ju vara förädiskt när man går upp så här tidigt.

Sewena
0

Godmorgon! Solen skiner o det verkar bli varmt idag, än så länge. Sonen ska till tandis o jag hänger med…sen ska jag jobba till 22:00, Men jag njuter så länge av morgonen med Pippi-katt i knät..

Ha en bra dag.

Leffe
0

God morgon. Skönt att ni ovan sovit gott. Sömn är ju a och o om man ska må bra. Sköt om er idag alla

Natali
0

Godmorgon

Vaknar lite lagomt trött och ont. Som vanligt. Ska ta en kopp kaffe, och vakna till, sen sätta mej o skriva en artikel jag lovat gjort. Som ska vara färdig idag- alltid utei sista minute.

Hade en trevlig kväll i går hos RacerDonnans- Ingela. Tack för allt. =)

Molnigt och lagomt blåsigt. Skönt o stanna inne.

Ha det bra alla.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

cherish
0

Gomorron!

Är lite off, är gräsänka sen i lördagskväll efter en rejäl Yrandag (bl a Electric Banana Band med ca 12000 åskådare!!) och har till råga fått en fiiin ögoninflammation som gjort att jag sovit urkasst i natt. Vi som planerat in Jamtli-besök idag … Hinner tyvärr inte med här, har inte datorn igång för det hinns inte med aktiva barn. ;) Tur jag börjar jobba nästa vecka så ordningen återställs … ;)

Chikan: Är så glad att Fuffens kommit hem igen och att allt går bra, Hugin lugnar nog ner sig när han ser att Fuffens slipper tratten. Krama dem båda från mig och Phoebe!!!

Fylgias: Lycka till med artikeln, den blir säkert kanonbra! Du såg ju hur bra det blev i Våra katter! :)

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Lullan1
0

God förmiddag!

Har precis packat strandväskan och kylbagen, idag bär det av till stranden! *myser*

Hoppas att ni får en bra dag!

kissan78
0

Godmorgon!

Idag är det mulet o blåsigt här… Trist! Fast jag skulle nog ändå suttit inne o kikat på kissarna! :)

Hoppas alla får en sår bra dag som dem vill ha!! :)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

[Wiveka]
0

Godmorgon!

Lite Ikea planerat idag. Man brukar ju komma därifrån med mer än man tänkt sig…………….

Ha en bra dag!!

Lindaluring
0

Börjar inte jobba förrän 13:30 idag så det har blivit lite hushållssysslor på förmiddagen. Har gjort en massa matlådor för att frysa in och städat lite. Sundsvall bjuderp å fint väder idag., så det blir nog en prommenad till jobbet.

Ha det bra idag alla!

// Linda och katterna

jwen
0

God middag. Idag blir det lite ihopmontering av IKEA-saker. Katalogen har kommit nu, men sakerna blev inköpta innan.

AlexH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

godmorgon (eller lunch är det väl)  Har fått sova en HEL natt för ungarna.. båda vaknade vi 07.30 utan att vakna under natten för att sov i min söng.. Vet ni vilken lyx att det bara var jag på min sida av sängen!!! Inte ens Sture sov hos mig utan han har intagit en del av mitt fleecelager i bokhyllan som han tronar över..

Den tre dagar långa utställningehelgen med special och annat är slut och det känns i hela kroppen när man har 12-13 timmars pass utomhus.. Typiskt att man valt slanka långbenta hundar som man måste springa snabbt med i utställningsringen.. När de skulle placera i Bästa tik (Saga placerade sig inte tyvärr) fick vi springa 5!!!! varv runt ringen i hög värme.. kan ju säga att en rultig en som jag ,var som den "döende dandyn" på sista varvet.. Stackars Saga som fick släpa runt mig sista varvetRäcka ut tungan

Bild på mig och Saga tidigare i sommar.. då jag bara behövde springa två varv med henne och inte stod i andnöd framför dommarenSkrattande

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Gibbous
0

Goddag alliohopa!
Sitter fortfarande här som nykommling och förundras vilken bra sida detta är!!
Lugn dag har det vairt här men nu bär det av till jobbet för min del. Ada har sovit mest hela dagen.
Har försökt vänja in henne i ett sånt där "toahus". Första veckan nu har hon haft utan tak men idag  har jag satt på det fast jag har tejpat upp luckan….undrar hur detta ska gå?! Får vi iaf se när jag kommer hem ifån jobbet eller när husse kommer hem från dalsland i eftermiddag!

Hoppas alla haft och får en bra dag!

/Emma och Ada

Eine
0

God dag!

Alex och Saga:vilket ekipage!Lycka till nästa gång.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Lullan1
0

#11 Vad vacker hon är, sin Saga!

#12 Vad roligt att du tycker om sajten, härligt att höra! Glad

Natali
0

#11 Din saga kan få flytta hit, så har jag två Saga… Flört

Dagen lider mot sitt slut här hemma. Vi ska försöka ta en tidig kväll. Har varit o tagit ut en p-stav ur min arm, lite läskigt, men det gick ju bra. Fick ett par veckor till med artikeln, så nu hinner den bli riktigt bra, har ju klart första utkastet.

Chickan, vad härligt att Fuffens har kommit hem, och det har lugnat ner sig med Hugin. Han förstod nog inte riktigt vad som hänt…

Så ha en trevlig kväll alla, så hörs vi imorgon…

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

smirik
0

Just kommit hem från läkaren - har lunginflammation IGEN. Undra vilka synder jag skall straffas för. Gråter

Lullan1
0

#16 Igen?!?! Men varför, hur kunde det bli så? Har du fått någon klok medicin denna gången då? Krya på dig vännen!

Buffy-co
0

Nu låter jag hemsk-menar inget illa-men tror kanske du inte vilat som du ska! Börjat jobba för tidigt…?
Lunginflammation är inget att leka med..man SKA vila..har själv haft dubbelsidig sådan för många år sen, och vet vilken konvalecens det var..

Men krya på dig nu och var hemma tills du är helt bra denna gång!!!

smirik
0

#17 & 18 Tack så mycket - läkaren säger det är på grund av astma och jag nog inte har fått rätt medicinering. Skall öka mängden av astma medicin och får så också penicilin - känns bara så jobbigt att skulle vara borta från jobbet igen och jobbigt att vara sjuk heeela tiden - känner mig som en gammal tant på 90 - fast jag bara är tjugosytton

Eine
0

Hej *gamla* smirik….minst 8 veckor behöver du vila efter lunginflammation(ok 6 veckor i vissa fall)Varför inte hitta en bra läkare som fattar(!)Du ska  vara hemma och ta det lugnt. Du har bara ett liv så varför inte förvalta det väl?Kram. Skulle vara kul att träffas någon gång, kommer du aldrig på utställning till Sverige?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Inlägget är låst för nya kommentarer