Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 207 ggr
Leffe
0

God morgon 2007-07-31

God morgon. Ser ut att bli sol. Sköt om er idag

Gittan
0

God morgon. Det verkar faktiskt som om att solen ska komma i dag också. Ska ut med hunden nu. Det blir sedan Skansen för mig och barnen om solen blir kvar. Ha en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

chikan
0

Godmorgon

En lång seg natt med få sovande timmar. Fuffens har velat ligga så nära mitt hjärta som möjligt hela natten. Och Hugin har för det mesta legat i fotänden. Men Hugin är så orolig. Minsta ljud eller rörelse så spritter han till och gör sitt orolighetsljud. Stackarn. Jag tror att han är jätterädd för Fuffens tratt(dumstruten). Om Fuffens råkar göra så att den kommer åt Hugin så skriker Hugin till i skräck. Men de har putsat lite på varandra båda två, så jag tror nog att Hugin fattar att det är Fuffens nu i alla fall, även om han är mycket bekymrad över den konstiga lukten.

Hoppas ni får en fin dag allihopa. SJälv ska jag nog ägna varje vaken timme åt att försöka lugna Hugin, samtidigt som Fuffens sitter hos mig - han lämnar inte min sida. Det blir nog inte så mycket gjort idag. Tur att jag har semester! Eller nåt.

Gibbous
0

Godmorgon! Skönt att vakna utav solen som skiner in i fönstret =) Idag blir det godisjakt till Ada. Tänkte gå till charken och se om jag hittar några smarrigheter. Ada själv ligger och solar i sitt fönster och hon saknar säkert husse lite (han är och fiskar), fast det gör nog jag med =)

Hoppas alla får en bra dag!

[Wiveka]
0

Godmorgon!

Idag har jag lämnat bilen till verkstan för genomgång inför försäljning. Annars tänkte jag sy om ett täcke för att Anthea ska ha något mjukt i bolådan vi gjorde igår.

Ha en bra dag, allihop!

Elica
0

Gumorron, ha alla det så bra. Nu har ni skickat regnrt hit till Finland;-)…..Tålamud och lite skinn på näsan Chickan. Hugin låter som min Ascanio när lillstrutten kom hem. Han är bara förvirrad. …….. Jag har ett annat problem. Har jus bestämt mig att hit kommer ännu en tredje katt *visslar oskyldigt*, men samtidigt öppnade sig en möjlighet att bli fodervärde åt en annan……… Nu sitter jag och försöker bestämma vilket är bättre att ha 3 eller 4 katter (tre honor på några månaders mellanrum) …. Svårt eller?

kissan78
0

Godmorgon!!

Måste tacka för allas fina ord igår!! Dem värmde!!

chickan, förstår att det känns jobbigt med kissarna men det är övergående! Är man en 'hönsmamma' står man inte ut med att se sina små må dåligt! Tänker på er idag!

Elica, självklart är 4 katter bättre än 3 ;)

Idag ska jag städa lite här hemma innan kattbordellen öppnar lite senare idag igen!

Ha en bra dag alla!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

smirik
0

God morgon

Är så trött att jag bara vill gråta, vaknade i natt av jag inte fick luft och hostade som en tok, kändes som när man får något fel i halsen i typ 2 timmar Gråter

Får sitta och sova på jobbet i dag

Skött om er

Lullan1
0

God morgon!

Håller på att packa väskorna, idag bär det av till Kneippbyns sommar och vattenland! Solen skiner, men det är ganska kallt i luften.

Lycka till idag Anna med ditt val av lägenhet! Det ska bli spännande att få veta vad det blir sen!

#2 Vad jobbigt chikan, hoppas att Hugin lugnar ner sig snart så du och Fuffens får den sömn som ni behöver!

#7 Tänker på dig, du har verkligen fått ett elände med ditt hostande. *kram* Hoppas att du blir bättre snart!

Eine
0

God morgon

#7 smirik du vet väl att det är livsfarligt, har du fått några bra mediciner! Sådär kan du ju inte ha det!

Elica det går utmärkt med 4 katter

chickan, låt katten vara utan tratt ibland, när du är med.Såret/såren är ju inte nytt/nya?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

smirik
0

#8 Tack för omsorgen - ja hoppas det blir bättre snart. Och hoppas din make kommer till förnuft, han vet nu nog att du rätt men mamma/son relationer dem är inte alltid så sunda i vuxenålderen

#9 har fått 2 olika inhalator den ena skall jag ta morgon och kväll och den andra vid behov. Har pratat med läkaren nu till morgon som säger jag skall öka doserna och gärna ta 2 doser i rad om det inte hjälper nog med en, hoppas det funkar. Och hur är det hos dig, inga kattungar än?

Chikan hoppas det lugnar sig under dagen med Hugin, han låter som en väldig känslosam katt och han behöver nog bara tid och stöd, men skönt att Fuffens har sovit och mår bra.

AnneAlva
0

Godmorgon!

Sitter tålmodigt och väntar på att sambon ska lyckas masa sig upp  ur sängen så att vi kan äta frukost. Min mage är en morrande tiger och snart tror jag att jag går in och gnager på honom lite, det kanske får fart på'n… Fundersam 

#2 Hoppas det bara blir bättre under dagen, du måste ju också få vila, kan du och sambon månne ta skift?

#3 Lycka till med godisjakt med efterföljande träning! Du får rapportera här sedan hur det går, nyfiken i en strut. Glad 

#5 Fyra katter är helt lagom! Flört 

#7 Usch, jag vet precis hur du har det, det är fruktansvärt jobbigt med astma… Det tar ett tag innan medicinen du ska ta morgon och kväll börjar funka 100%, den måste bygga upp effekten först och det tar ca en vecka. Vid behovs-medicinen klarar du dig förhoppningsvis på en dos åt gången när väl den andra har nått full effekt. Annars får du gå till doktorn och få en högre dos så att medicinen inte tar slut så fort. De är ju dyra som gud vet vad de där jäkla astmamedicinerna… Fundersam 

#8 Jag hoppas maken kommer hem och har tagit sitt förnuft till fånga idag. Annars får jag ringa och prata förnuft med han. Skrattande

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Fritz
0

God förmiddag!

Fick en trevlig överraskning när jag hämtade posten idag, ett paket! Det var fyllt med goda teer och mörk choklad, beställde det förra veckan men trodde inte att jag skulle få ett sånt fint paket. Ikväll blir det nog choklad frossa med lite mousserande… Oskyldig

#7 Det lät inte bra, hoppas att det löser sig! Kramar

Ha en bra dag!

RacerDonnans
0

Godmorgon allihop. Maken sitter på taket igen, han bygger nytt tak på vår gamla 1800tals stuga som står på tomten.
Själv skall jag ta mig iväg till jobbet en stund om jag orkar och ser fram emot besök ikväll att Fylgias med familj.

Anna77 lycka till med valet, kan inte ge några råd alls. #7 Det är skrämmande att vakna och känna som du gjort nu. Hoppas medicinen börjar få full verkan snart. För mig kan det ta upp till 2v innan den "långtidsverkande" fungerar fullt ut om jag slutat ta den ett tag. #11 Håller med medicinerna är fruktansvärt dyra, speciellt nu när de första man köper på en period blir fullt pris. Sen blir de billigare och billigare tills de är gratis någon månad i alla fall. (I Sverige i alla fall).

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

chikan
0

#9 Han opererades i fredags och veterinären rekommenderade att han skulle ha tratten i 10-12 dagar på sig från operation. Men det är ju bara för att han inte ska slicka upp såret. Så håller man bara koll så borde det inte vara något problem. Ser man att han börjar slicka på såret så är det väl bara att ta på tratten igen. Kanske hjälper det Hugins förvirring också om Fuffens tillåts slicka sig ren från sjukhuslukt.

A-M.H
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon !

Chikan..ta av honom tratten..kolla om han slickar..lite måste han ju få nosa o så. Sätt på honom en kroppsstrumpa. Ta en ärm, benvärmare el vad som helst som är avlångt.. klipp hål för frambenen…ääh  bifogar bild Cigge..han har sele också för vi är ute..

Mer än så har jag inte tid att skriva just nu.

Ha en jättebra dag!!…nospuss Tok-Fuffens

Aje-T
0

Hej alla vänner, sitter hemma och jobbar idag så katterna är sååå glada att de kan vara ute i solen!

Stackars dig smirik med astma, verkligen jobbigt!

chikan, ja låt Fuffens slippa tratten så mycket som möjligt. Karin blev totalt deprimerad efter att tvingas bära tratt efter sin operation. Jag vakade som en hök och sa Nej inte slicka! så hon fattade väldigt fort att hon inte fick rör såret och slapp tratten helt efter bara två dagar. Hoppas det funkar på Fuffens också!

Buffy-co
0

Goddag allihop!

Sköt om er alla och ha en bra dag.Ni som är sjuka-krya på er!

Smirik-det tar tid som redan skrivits innan du får full efffekt-och särskilt jobbigt är det ju eftersom du haft lunginflammation!
Hoppas du inte började jobba för tidigt..tänk på att hälsan är viktigast!

Ska nu rusa till apoteket och ta ut med.innan de stänger nu 13 sommartid på mitt lilla nära apotek..

Sedan-ut i skogen med hund och kompis och plocka blåbär-finns massor i skogarna,och stora är dom!
Hoppas ev.hitta någon gul kantarell också..samt det viktigaste av allt FIKA!!…med goda mackor och the..
Bästa terapin för mig är att gå i skogen med min hund och helst människosällskap förstås..(har prednisolon i ryggsäcken..nu finns ju de elaka huggisarna framme..)

Leffe
0
Buffy-co
0

Mycke´ blåbär blev det i skogen -men mest fika..Generad

Nu har jag varit nattuggla här ett bra tag..gick ju in först efter "Morden i Midsomer" som är ett måste..Särbon sover så det knakar i väggarna - Smilla likaså med benen i vädret åt alla håll vid fotändan…
Buffy spydde nyss upp all Orijen han fick för en stund senFundersam-tror han svullade för fort för han har ej spytt av det förut..
Vill fortsätta ge det då han stadigt går ned nu av blötfoder samt lite Orijen.Ska väga honom i morrn igen!
Får smyga in det ännu mer sakta nu då..

Suss gott ni som är vakna..måste försöka sova nu!

Inlägget är låst för nya kommentarer