Fuffens är hemma! Och Hugin är konstig...
Äntligen är vår lilla gosegris hemma! Han har dumstrut på sig och vinglar runt lite. Det första han gjorde var att kissa, bajsa, äta gosa med matte, gosa med husse, kurra. Och nu sitter han uppe i sin säng och ser otroligt trött ut.
Men han kan inte slappna av för Hugin är alldeles utomsig och låter som en orolig kattmamma, nosar på honom och vet inte vad han ska tro. Fuffens kan inte slappna av för att Hugin är så nervös. Vad ska vi göra? Vi provade att ha dem i separata rum, men det blev snarast värre. Hugin är inte tyst mer än tio sekunder åt gången. Jättejobbigt är det att se att Fuffens vill sova, och att Hugin är så orolig. Han vankar av och an, än fram till Fuffens och nosar, och än bort en bit och jamar och låter.
Vad härligt att han är hemma igen lilla skrutt Fuffens! 
Hugin tycker säkert bara att han ser allmänt konstig ut och säkerligen luktar Fuffens inte så gott heller, Hugin kanske känner igen veterinärdoften och blir orolig av den? Han lugnar säkert ner sig när Fuffens luktar "hemma" igen! *kram*

Oj vad skönt att Fuffens är hemma 

Jag tycker inte du skall vara orolig när det gäller Hugin, ju mer stressat han känner matte och husse är ju längre tid tar det för Hugin att lugna ner sig 
Det klart han är påverkad, Fuffens luktar ju konstigt och beter sig konstigt, då blir man ju orolig. Jag tror inte Fuffens blir stressad av Hugin, han kommer nog somna ändå. Försök att ignorera båda katter en stund och håll på med lite pussla som Hugin kanske tycker är intressant att följa med i.
Pussa på båda från oss.
Låt dem hållas, de fixar det !Kram till er alla.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Åh, vad härligt att Fuffens är hemma igen!
Jag håller med ovanstående, oroa dig inte över att Hugin ska stressa upp Fuffens. Det lägger sig så fort lukten försvinner. Mina "änglar" som jag hade för flera år sedan gjorde på samma sätt när en av dem kom hem med dumstrut och vet-lukt. Men så fort det la sig, var den andra där och putsade på sjuklingen
KRAM

…häärligt..inte utan att han ska ha en dumstrut på huvudet..knaskatten….puss lilla Fuffens…puss.puss..puss…
..puss Huginsälen också..och kram till er andra/Anne-Marie
Nu har Fuffens lyckats somna. Han blev lugnare av att lägga sig tillrätta under ett täcke mellan mina ben, som han brukade göra förut. Och så kom han bort från Hugin också. Det var en pärs bara innan han la sig när han höll på och bökade runt under täcket och försökte gå fram och tillbaka under knävecken och dumstruten stötte i hela tiden. Men som sagt, nu sover han. Hugin har också lagt sig att sova - så klart på Fuffens plats! Som han inte brukar få sova i eftersom den har brakat sönder två gånger av hans tyngd… Men nu får han ligga där. Bara han är tyst får han göra vad han vill! :) Tack för stöd och hejarop och så vidare. Jag tror att både jag och sambon var lite skärrade av att se hur hemskt han tyckte det var att knata runt med struten på sig. Vi känner oss lugnare nu alla fyra.
Det tryggaste i världen som katterna har, är du! Jag är glad för att allt gick bra, och killarna kommer snart att vara som förut.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

HÄRLIGT Pussa på Fuffens från mig
Verkligen underbart att höra att Fuffens är hemma igen!!! Ser fram emot hans egen berättelse om allt som hänt så småningom 

Härligt att höra. Pussa på dem båda och njut av att ni kan slappna av lite.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
oj oj oj. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Hugin tror tydligen att Fuffens är en hona vi har tagit hem åt honom. Han försökte precis bestiga (eller vad det kan tänkas heta) Fuffens.
Han är totalt fixerad vid att lukta på Fuffens rumpa, och jag tror ärligt talat inte att han förstår att det är Fuffens. Well, det går väl över så fort Fuffens börjar lukta som vanligt igen. Men tills dess måste vi nog ha noga uppsikt så att inte Hugin gör något dumt! Det känns onekligen lite konstigt.

#12..nämen Hugin….kanske kan det vara lite dominans beteende..känns ju onekligen i en lite märklig "tid"…
..kanhända att jag äe helt ute o cyklar..men det enda jag kom på som ev förklarar "tokeriet"

vad härligt att han är hemma..Roliga nyheter

Vad skönt att Fuffens är hemma…otroligt att allt gick så bra om man tänker hur du beskrev första prognosen..
Lilla gubben..nu är han säkert snart som vanligt igen.
Klart att han är trött när han äntligen är hemma igen och kan koppla av..
Hugin blir nog sig själv snart igen- tror precis som A-M H att han kanske passade på att visa dominas nu när Fuffens är "däckad"..
Hur länge ska han ha struten??
Puss till den lille! 
#11 *fniss* Kan inte låta bli att le en smula när jag läser ditt inlägg, stackars Fuffens! 
Jag blir galen! Kan nån ta Hugin den här veckan? Jag vet inte vad jag ska göra. Det enda Fuffens vill är att sova. Han är dödstrött och vill krypa in under täcket och sova. Men Hugin springer runt och gör ett missnöjt gnälljud och försöker busa igång Fuffens hela hela tiden. Fuffens kan ju då så klart inte sova, trots att han är jättetrött. För han måste gå och titta vad Hugin gör och varför han låter så konstigt. Hjälp! Vad ska jag göra! Och hela tiden är jag rädd att Hugin ska börja slicka i såret, och det får han ju som ni förstår absolut inte göra.

#16 Kan du inte separera dom i natt?
Sätt på öronproppar och gå och lägg er…
Men det kanske inte funkar? Tänkte att Hugin ger sig efter en stund..
Han får ju som du säger inte börja slicka eller busa med Fuffens..
Annars-försök ta det lugnt precis som övriga talare sagt här..men förstår att det kan vara svårt.
Cornishar är ju in i vassen envisa!
Tänk vad skönt att han är hemma igen.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Hur går det för er chikan? Har det lagt sig än eller är Hugin fortfarande påstridig?
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Underbart att lilla Fuffens kommit hem igen. Tänk att han klarade flygturen!
Hoppas verkligen att Hugin lugnat sig lite nu……

Gu va härligt att han är hemma igen! :) Gu va glad jag blev! Har väntat på denna tråden! :)
Har inte läst alla inläggen, men minns hur alla hundarna reagerade på när min hund hade blivit opererad & kom hem (han var bara borta över dagen). De tyckte att han luktade jättekonstigt & tiken min reste tom ragg mot honom. Det tog några dagar innan alla kände sig tillfreds med varandra igen, men det var ju bara att ta det lugnt & se till att nyopererade killen fick den ro´n han behövde
Sä skönt att höra att Fuffens är hemma och hämtar krafter!
När Musli hade kastrerats satte jag på henne en kroppstrumpa gjord av en tröjärm som jag klippte 4 hål för alla fyra benen i och den trivdes hon riktigt bra i. Alla andra varianter hade hon tidigare lyckats kräla ur. Kan kanske vara ett tips som alternativ till struten?
#22 Låter smart!
Krya på dig snabbr lilla kissen! Håppas han låter honom vara ifred lite nu!
Kram på er alla.

Skönt att läsa att han är hemma igen! Hoppas allt snart blir som vanligt igen också!