Akta katterna för orm!!!
Min systers katt 10 mån blev huggen av en orm över ögat! Legat på djursjukhus är nu piggare men höll på att förlora ögat!!
Ha cortisontabletter hemma!!! Till katt och hund.
Håll stilla, ge cortison besök djursjukhus direkt.
Varning!

Ja det är stående ormvarning! Alla katter jagar dem inte och biter sönder dem i småbitar som en crxhona gör, som jag fött upp för några år sedan……Orm är ett otyg!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#1 Ormarna har en uppgift i naturen de också - men jag vet inte vad
Jamen Leffe då, hihi, inte är det väl att bita på katter iaf..Jo det sägs att de har en uppgift men vi skulle säkert klara oss med enbart snok….
Nu vet jag de är mat åt igelkotten om jag inte misstar mig
du är värst! mat åt myrorna också, glöm inte det..Hoppas ingen som gillar ormar blir ledsna i ansiktet nu? Som tröst kan jag berätta att jag av en kattokig intellektuell väninna, fått en bok som heter ungefär:*100 sätt att använda en död katt*, och den är skitkul..Lite sjuk måste jag få vara..
Hur som helst så är ju varning för orm vs. katt väldigt befogad
Tack Anna, ska tänka på det även om risken är minimal för mina katter att träffa på en orm i storstan! 

Jag tycker ormar är fina……………..

Min mosters katt blev biten. Han fick hjärtrytmrubbning och fick medicin som fungerade bra. Exakt på dagen ett år senare var han ute på vårkanten och lyckades träffa en ny orm, blev biten och sjukhus igen. Sedan dess har han medicinerat regelbundet. Veterinären var förvånad andra gången att han faktiskt överlevde en ny omgång.
Hos mig är det lugnt, inga ormar alls! Skönt att slippa oroa sig för när töserna är ute på promenad med katterna. (både för barn och katts skull).
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
emiya:jag tycker att många ormar är vackra att se på, men gillar inte att de är så vassa och giftiga i munnen….

Eine, den boken har jag också, superrolig! Ormar hoppas jag vekligen slippa i trädgården, för Mauritz försöker förmodligen äta upp den i så fall, som med den äckliga masken….
Näe ut i skogen med de slingriga små liven..hua
ormar är läskiga! Min syster tror att alla pinnar är ormar och är jätterädd för att gå ut och gå…hör och häpna…hon bor på landet!
Själv bor jag i stan och är jättenöjd med det! Inga ormar här!