Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 1206 ggr
jwen
0

Mys på utställning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte lägga in ett par bilder av hur mysigt det kan vara på utställning Skrattande

Det var väldigt trevlig i Haninge. Alla cornishar i samma rad och många från forumet. Då måste vi ju passa på och fika ihop. Särskilt som det bjuds både på chokladbollar och morotskaka…..

jwen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sedan gick några och handlade och nya dök upp. Jättetrevligt!

Tack för en trevlig utställning och mysigt sällskap.

A-M.H
0

Blah Blah Blah …tack för trevligt sällskap o mycket trevligt "kattbabbel"…fiiiina missar..o goda chokladbollar…mums..

Anna77
0

Vad mysigt! Jag vill med gå på utställning och titta på fina katter och fika!

Lullan1
0

Vad roligt med en bild på er alla!

Kan ni inte vara snälla och tala om vilka ni är på bilden? Det hade varit kul att få reda på vem som är vem! Flört

LinusCRX
0

Tack själv alla ni! Vi får helt enkelt göra om det Skrattande

Anna77
0

#4 bra ide Lullan!

Vem är vem!?

jwen
0

Hmm, kan försöka fast det kan bli lite fel på namnen (det var många namn, så bli inte arg på mig ifall det blir fel…. Glad)

Bild 1. från höger: Carola Eriksson (ej forum), Fylgias, Petra (ej forum, lakriskatten), sedan en som jag missade namnet på, Monika (LinusCRX), Anki H, missade namnet på även denna, A-H-M.

Aje T är också med på någon av bilderna!

Bild 2 från vänster: A-M-H, ??, Monika L, ??, ??, Anki H, Monika (LinusCRX), Fylgias

Jwen bakom kameran Skrattande

Jag ber verkligen dem som har ?? på sig, att jag har missat era namn. Fyll gärna i så att jag kommer ihåg er till nästa gång.

[Wiveka]
0

Bild 1 - Aje bredvid Anki H, bild 2 samma - Aje bredvid Anki H

[Silkwaves]
0

KTack alla igen för trevligt sällskap och gott fika ! Kul med bilder, men  tur att de var två för jag såg iten ut att ha roligt på den första Generadoch det hade jag ju Glad.

Aje sitter till höger om mig ( Anki H) med glasögon.

Lullan1
0

Tack! Vad roligt att få se vilka ni är!!!

MonicaLagerquist
0

Elisabet i grönt sitter brevid mig.Hon finns på Perser i fockus som Krasivas.Hennes Gizmo blev BIS kastrat på lördagen.

Tack för trevligt sällskap och goda kakor.Nu drar jag och Nemu till dagens utställning.

Stolt ägare till tre La permer

Leffe
0

Vilken kul grej "Fika iFokus"

chikan
0

#12 hihi

Håller med om att det var roligt att få se bild på några nya ansikten! Sen gäller det bara att hålla tungan rätt i mun och försöka komma ihåg vem som är vem också.

Buffy-co
0

Kul att få se hur ni hade det!Ser mysigt ut.

Aje-T
0

Ja, det var verkligen jättekul att träffa er alla och era fina katter! Den bästa utställning jag varit på och vi lyckades nog värva åtminstone en ny medlem…..Glad

LinusCRX
0

På min högra sida sitter min kompis Helen… än så länge inte Cornish ägare, men vi jobbar på det :-)

Spotless
0

Jag kan bara intyga att det såg jättemysigt ut. En annan fick ju inte vara med. Flört Eller så var jag för upptagen någon annan stans eller nåt sånt…  Generad Skoj att träffa "er alla" var det i alla fall.

trudelutten
0

Hm, hamnade i fel bur-rad.  Men hade trevligt ändå  Glad

jwen
0

#17 Nejdå, du var där och med.

Det var bara jag som var så sen med att komma på att jag hade kameran med Generad och att det skulle vara kul att fota fikat. Då hade du redan hunnit gå. Det var fler som satt och fikade till och från men som hann gå iväg innan "blixten" fick upp kameran…..

Men jag tänkte faktiskt försöka fotografera varje gång vi möts på utställningar. Det kan vara kul att ha och även för dem som inte är på utställningen att titta på. Sedan skulle det vara kul ifall det kunde bli en liten vana att ta en gemensam fika medan domarna tar lunch och man väntar på att panelen ska börja. Men då får vi säga till i en tråd att det ska ske och ungefär vart/när.

Men det var jättetrevligt att få träffa så många i Haninge!

susun
0

Vi var ett par stycken längst ner som hade trevligt ändå, tycker jag. Vi tog det ju ganska lugnt Cool

Buffy-co
0

#19 Låter som en jättekul ide att samlas alla och fika-det vill jag iallafall när jag börjar ställa!Men då lättast att alla tar med sitt eget tycker jag..
(hoppas börja ställa med kommande kattunge..får se om jag hinner med någon utställning som besökare bara innan..)

A-M.H
0

Gossip Du Buffy…Oskyldig..kan man få veta vilken av alla dessa sköna små "odjur" som visats här på forumet  på bild sida upp o sida ner..som blir din ????

Många har med sig eget kaffe, annras är det oftast väldigt billigt att köpa sig en kopp på utställningen..tror jag betalade 5 kr  senast.Coffee

jwen
0

Precis. Man fikar med sitt eget medhavda fika eller köper på utställningens cafe. Men att vi samlas och fikar tillsammans.

#20 Den här gången var det ju inget planerat fika. Det bara blev så. Men det var så trevligt, så jag tänkte att vi kanske kan ha en gemensam fika. Men att man då går ut innan att det kommer bli och ungefär när/vart så att alla hittar dit. Den här gången var det lätt då Cornisharna var i samma rad. Annars brukar det ju vara fri burplacering och då är vi ju spridda över hela lokalen Skrattande. Det skulle vara roligt att få träffa så många som möjligt från forumet och få ett ansikte på alla ALIAS.

Sedan ska ju en fika vara utan krav. Hinner man så kommer man. Samma sak om man känner för det eller inte.

Aje-T
0

Jättebra idé jwen! I lördags hade vi ju så roligt att vi till slut blev borkörda av funktionärerna som behövde flytta bänkarna…..hi hi

LinusCRX
0

#24 Det var ett riktigt bra tecken på att vi trivdes!

#23 Jättebra idé. Jag har ju ingen katt att ställa ut i höst så jag har ju tid att baka :-)

A-M.H
0

..kanon Linus mamma..baka på bara..det är min avdelning…ja att äta upp alltså..mums smask..älskar allt sånt..hoppa över kokos bara ..jag är inte så förtjust i det…Flört

..jag har åtminstone en katt att ställa..o länge..vi börjar ju från scratch igen…mammas svarta "gosenospanterbästivärldenslyngeln"…*ähum*Secret

LinusCRX
0

#26 Jag sätter gensat igång… denna gång utan kokos! När är det dags och var, så jag vet vart jag ska åka med godsakerna? Fundersam

A-M.H
0

#27….superb…ska kolla upp and then I let you know…får ju inte krocka med Linus Finlandsresa….Räcka ut tungan

LinusCRX
0

#28 Finlandsresa blir det i mars nästa år….. Försöker få tag på vet idag så vi kan börja vaccinera. Lämnat meddelande så jag hoppas de ringer upp snart. Så jag hinner med många kakbak innan dess Kyss Kanske skulle stajla med ett nytt burskynke tills dess också…

MariaW
0

#29 Annars har ju Linus en snygg halvbrorsa som vill flytta hemifrån, då behöver du inte vänta till mars för att ställa utFlört desutom har han redan pass och rabiesspruta så det går att åka till finland med honom ocksåSkrattande

rexmamma
0

Östkattens utställning i Nyköping kanske (6-7 okt)? Glad

Känner mig avundsjuk på alla som hade så mysigt på utställningen i helgen. Någon som ska ställa då?

Jag har anmält lilla Maya i "babyklassen" (grupp 5) på söndagen.

LinusCRX
0

#30 Bra försök! Och jag är frestad….. Jag behöver övertyga någon mer här hemma att vi behöver utöka rex racet på kvällarna…

Men behöver du kånka-katt-på-utställning hjälp så hör av dig bara Glad

Nu har vi fått tid till vaccination imorgon. Snabba puckar!

pallemaxwell
0

Tack för en mycket trevlig helg i Västerhaninge och god fika :)

Jag kommer ställa ut fler gånger, tyckte det var så kul och trevligt då man fick träffa så mycket trevligt cornishfolk och vackra katter

MonicaLagerquist
0

Jag kommer till Östkatten har anmält en katt båda dagarna.

rexmamma
0

Härligt, då ses vi Monica Skrattande Känns som om det är bra länge sen!

MonicaLagerquist
0

Vi sågs ju i maj då fick vi ju skumpa av er.Skrattande

Buffy-co
0

Kan säga så mycket att jag inte vet ännuCool
Det är en honkatt på foder men vet inte ännu vilken det blir i kullen…Hemlis

Återkommer så snart jag vet!Skrattande

Gittan
0

Vad trevligt ni verkar ha haft.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

A-M.H
0

Buffy..väntar med spänning..Glad

..jättetrevligt hade vi..nu måste jag sätta mig o kolla..var  o..när..Fundersam

Spotless
0

#19 Skrattande visst fick jag mig en pratstund med de flesta av er men på bild fastnar jag inte så lätt! Satt ju inte still och någon fika blev det inte ;) Men nästa gång, absolut!

Aje-T
0

Spotless, tusen tack igen för att du visade Mauritz!!! Annars hade jag säkert tappat honom och missat certet…..Fundersam

Spotless
0

#41 Tror jag absolut inte att du gjort! Men det var en ära att få visa honom. Jätteskoj verkligen!