Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 222 ggr
RexPect
0

Aftonbladet idag:

Hur kan människor vara så grymma?

http://www.aftonbladet.se/vss/vasteras/story/0,2789,1120194,00.html

Jag känner att jag vill slå någon hårt i huvudet när ajg läser sånt här, undrar om det är "vanligt folk" som går till sina jobb och kramar sina barn som samtidigt gör sånt här eller om det är katternas Hannibal Lector, dvs även i övrigt missanpassade (ursäkta uttrycket alla missar)idioter som själva borde pressats ihop i en soppress för länge sedan.

Arg…..SkrikandesSkrikandesSkrikandes

PiaW
0

Blir så fruktasvärt arg och besviken på att det finns människor som gör sånt här.
Kan bara inte förstå hur folk kan göra sånt här Gråter

RacerDonnans
0

Nu börjar jag vara förtvivlad över kattelände. Detta är andra rapporten om människor som gör katter illa. Fick höra idag av en bekant om en katt hon träffat i helgen, som väntar ungar. Det är hennes femte kull och matte är så "less" på detta nu. Om jag förstod det rätt fick hon behålla någon unge ur de två första kullarna. De resterande kullarna har de tagit bort ungarna dirket efter födseln. Min bekanta sa att hon sagt att matte får skylla sig själv över vad som händer och börja ta sitt ansvar. Hon sa att hon kommer göra sig ovän med denna person och att sista ordet inte var sagt i detta. Jag hoppas verkligen det ordnar sig för både de ungar som du hittat artikel om Rexpect och den kattmamma jag pratar om.

Mitt i detta med personer som gör sig av med sina katter på brutala sätt har vi då händelsen med Aro där en person som gör allt för sina katter mister en älskad katt så ung och på ett så tragiskt sätt.
Usch!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

AnneAlva
0

Jag läste också och upprördes, man blir så arg och frustrerad för det går inte att komma åt dessa människor. Jag tvår mina händer för vad som skulle hända om jag fick lägga vantarna på en dylik person. Skrikandes

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

A-M.H
0

#3..jag också..då skulle man minsann bli åtalad och inspärrad,,tveklöst..är det dålig uppfostran hemifrån eller bara ett stort fel i huvudet..sadister..är ett annat ord..man ser ju barn ibland vad de har för sig el tänker göra med djur och jag kan säga att jag ingriper och hittintills har det räckt verbalt..usch jag kan inte tänka på det..blir alldeles slut.. 

#2 Man har svårt att tro att i detta upplysta land som Sverige ändå är, att människor inte verkar veta  hur männsikor o djur blir gravida, varför kastrerar hon inte katten, man undrar var i förståndet det klickar ?? Varför kastrerar folk inte sina katter, utegående katter som de dessutom börjar bli less på att de blir dräktiga gång efter annan..grrrr

RexPect
0

När jag bodde i London för typ 100 år sedan så var kastrering gratis på RSPCA, och man kunde även avliva kattungar och blandrasvalpar gratis.

Nu är ju det sistnämnda inte heller OK, men en avlivining av veterinär är ju att föredra (usch vad hemskt det låter, men jag tror ni förstår vad jag menar) istället för att utsätta djuren för tortyr.

Ont i hjärtat idag

A-M.H
0

#5 jo om man tänker förnuftigt så är det faktiskt ok, det finns inte hem(tyvärr) till alla katter som fötts (många i det vilda) eller sommar katter som slängts vind för våg när hösten kom.

Så många djur som utsätts för tortyr eller lever ett eländigt uteliv(utan hem) i regn o rusk o kyla, folk som sparkar efter dem eller annat j-a otyg med sjukdomar, graviditeter så är det väl ändå skonsammare att avliva dem. Jag kan inte tycka nåt annat.

RexPect
0

http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,1120258,00.html

även detta idag, tror att fredagen den 13e kom 3 dagar sent…..

Anna77
0

Tur att de blev hittade. *ont i magen och mår illa av sådant* Jag förstår inte hur en människa kan göra såhär? Äckliga dumhuvud.Gråter

Vi har MYCKET arbete framför oss att öka huskattens status. Tänk på era lokala katthem och gå med där och stöd arbetet de utför. Mycket ledsamheter ser jag när jag arbetar på vårt katthem i Oskarshamn, men det positiva uppväger. Känslan i att se en katt bli älskad i ett nytt hem- den är så stark att det inte går att beskriva.

Många bäckar små….skänk lite kattmat, gamla klösträd eller sätt in en liten slant - DU hjälper till att rädda liv, tänk på det och gör något redan idag när du har denna historien om kattungarna så färsk i minnet.

Vi har fullt i alla burar och i karantän, kommunen hotar med att dra in den fasta personalen för att de inte ha råd…Vad ska vi då göra med alla katterna? *hua*  Gråter Hjälp gärna Oskarshamns katthem, katterna tackar på förhand. Jag skänkte 300 kr.

http://katthemmet.info.se/     Bild: Mini en av katterna där.

LinusCRX
0

#7 såg också denna artikel idag på aftonbladet. jag blir så lesen när jag läser något sådant här. att man inte tar hand om sin familjemedlem bättre än så här. Man kan ju faktiskt lämna katten på pensionat, så dyrt är det inte och de har i alla fall daglig tillsyn och sällskap.

Linda357
0

Man blir arg så man kokar, hur kan nån göra så, hellre annonsera ut dom och ge bort dom gratis!

Gittan
0

Hela samhället är på väg att bli kaos. Ingen respekt för något eller någon.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Denna kommentar har tagits bort.
Linda357
0

jag håller med.

Lullan1
0

Gråter Blir så ledsen när jag läser sånt… Stackars alla katter som får lida…

Hade jag möjlighet skulle jag ta hem dem allihopa!

ingor55
0

#14  Jag med. Skulle vilja bo på landet och ta hand om hemlösa katter, men tyvärr så finns inte pengarna :-(

Man blir så fruktansvärt frustrerad när man läser om djurplågeri. har läst om katter som används som fotbollar och hundar som används till agn vid hajfiske. Dessa människor som gör djur så illa måste vara helt utan empati. Tänk om världen kunde slippa dessa ondskefulla människor

Natali
0

Åhh, jag blir så upprörd! Själv har jag nu en bekant, som har två flyttfärdiga huskattungar, och nu två katter som är dräktiga, bla de tidigare kattungarnas mamma! Detta för att den personen inte har råd att kastrera katterna. Och p-piller ville personen inte ge heller, för det var ju så dåligt för katterna, med livmodersinflammation. Blir så ARG! Är det bättre för katterna att blir dräktiga? Hur ska hon ha råd med kattungarna då? Jag kan bara inte förstå hur människor tänker! Visst missar kan alla göra, och enligt utsago var den första kulle det, men de nu båda dräktiga var inte miss!

Jag har mailt ett brev om hjälp med något repotage till lokaltidningarna här. Kanske kan vi alla här skicka brev till era lokaltidningar och be de uppmärksamma katternas situation?!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

RexPect
0
LinusCRX
0

Hur är folk funtade????!!!!! Vad upprörd jag blir. Stackars kisse. Hoppas han klarar sig bra.

Dolleminas
0

Jag vet inte hur många gånger jag önskat att maken tålt katter mer än han gör (fixar våra rexar men andra sorter blir det stopp med) annars hade jag säkert tagit hand om nån/några av dessa katter som blir utslängd… Fattar inte hur folk resonerar när de skaffar "sommarkatt" vart tar samvetet vägen??? Det är nog samma fenomen som alla "hundallergiker" som poppar upp lagomt till semestern…

Natali
0

Mitt mail gjorde nytta.

Här är en artikel som Länstidningen här har skrivit.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Buffy-co
0

Jag mår illa…

De två första artiklarna verkar "bara"vara folk som är allmänt "totalt puckade i huvudet"..
I  artikeln från USA där  två tonårstjejer tänt eld på en katts öron..där anar jag djupa psykiska störningar - så gör inte en frisk människa!
Undrar vad dom två råkat ut för??Som människor alltså..
Man vill ju tro att det finns
"en rimlig förklaring till något så orimligt sjukt"  som att tända eld på en katt "för skojs skull"
Men..men..inget förvånar mig längre.
OCH jag kan inte tycka synd om dessa tjejer vad de än varit med om-tyvärr..För om man då börjar tortera djur i sin desperation -där går en stor gräns tycker jag..tortera gärna den som torterat dig - även om jag inte rek. det heller-men oskyldiga djur..!!

Jag mår illa och får ont i själ  och hjärta..

Anna77
0

#17 och #21

Jag mailade tidningen

Hejsan

Arbetar idee'lt inom Djurskyddet och är även medlem på hittekatter.ifokus. Är så nyfiken på hur det gick för katten och flickorna? Snälla se om du kan få tag på info om detta, många tänker på Adam! Vänliga hälsningar Anna Hultman, Oskarshamn

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1123062,00.html

Buffy-co
0

#22 vad bra Anna!
Hoppas vi får höra hur det går för honom då!
Lilla stackars katt..Gråter

Anna77
0

#23 inget svar än..väntar…