Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 1398 ggr
nakenkatt
0

saknar femte klon fram

upptäckte till min stora förfäran igår att den kattunge jag ska spara saknar ett klo där fram,alltså den femte.För det mesta är det Leif min man som klipper kattklor här hemma,men ingen av oss hade sett detta tidigare.Så vitt jag kan förstå kan jag ej spara min tilltänkta hona,och det känns mycket tråkigt.Hon kommer ej att kunna ställas ut.har någon mera än jag råkat ut för det här någon gång?? skulle vara intressant att höra.

Eine
0

Jättetrist men ge inte upp. En klo är ingen tå.det står i reglerna om för många eller för få tår,samt borttagna klor. Inget stämmer in på din lilla.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

nakenkatt
0

#1 Tror faktiskt inte jag kan spara henne,misstänker att det är en defekt.Ska kolla upp det ordentligt,jag vill vara 100.Så tråkigt känns det just nu.Ska verkligen ta reda på ordentligt hur det ligger till.jag vill ju att allt ska vara ok.

Eine
0

Förstår att det känns osäkert och tråkigt. Men de flesta av oss *tycker* saker och ibland är ju det inte alls sanningen🙂. Andra tolkar regler fel.Jag skulle inte ge upp ,skulle nog vilja ha någon som verkligen kollade juridiskt vad som gäller. Men det är envisa jag det….

Ingen av föräldrarna har en saknad klo heller.Får du inte ställa ut henne (vilket jag tolkar som att du kan)så kanske du kan spara en avkomma. Ja,det blir spännande att se fortsättningen. INGEN jag känner eller känt i kattvärlden har råkat ut för just detta,förutom du just denna gången. Så det är ju inte en vanlig händelse.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

nakenkatt
0

ja absolut.Ska ta reda på så mycket jag kan.ska börja imorgon.

nakenkatt
0

Efter att ha fått kontakt med en mycket hjälpsam kille på SVERAK har jag nu blivit lite klokare.En domare har alltså rätt att diska katten,pga att det ej är tillåtet att ta bort klor.Nu har ju jag naturligtvis inte tagit bort klor på mina katter men vad ska andra tro?så jag vill ha allting ok och letar ett sällskapshem till min lilla Victoria.jag skulle heller aldrig någonsin vilja använda henne i avel när inte allt är korrekt.Det är med sorg i hjärtat,men samtidigt bra med ett klart besked.Nu vet jag.

Vixxen
0

Vad skönt för dig att veta… …men förstår samtidigt din sorg!