Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 1653 ggr
chikan
0

Fuffens riskerar att dö

Hej alla kompisar.

Jag har tråkiga nyheter att berätta. Fuffens opereras just nu för diafragmabrock efter att ha trillat ner från balkongen på fjärde våningen.

Det är okej att skälla på mig för min dåliga innätning av balkongen, men ingen kan få mig att känna mer ånger och ångest än jag redan gör. Vi har redan en plan för hur vi ska näta in balkongen ordentligt. Tills det är klart kommer ingen katt ut på bakongen.

Utöver diafragmabrocket så hade han punkterat ena lungan, men det är redan nästan läkt. Inga brutna ben och inga problem med käken som annars är vanligt.

Vi vet inte om han kommer klara operationen, men enligt veterinär har han goda chanser att överleva och bli helt återställd. Självklart är det en ökad risk för att han inte ska klara narkosen med tanke på vilket dåligt skick han är i, men vet. anser att operation nu är det bästa.

Han trillade ner i onsdags och har sedan dess röntgats fyra gånger, varav en gång med kontrastvätska. Han har varit ett så kallat "svårt fall" och har engagerat två röntgenexperter i två dagar. Den ena var nästan säker på att det var brock medan den andra var lika säker på att det inte var det. Han har legat i en syrgasbur hela tiden. Första natten satt han upp och hade svårt att andas men han har sedan blivit bättre och rullat ihop sig för att sova till och med. Veterinären säger att han är "dämpad" men inte verkar lida eller ha ont.

Så nu sitter vi här med en klump i magen och väntar på besked från kirurgen i eftermiddag. Jag håller er uppdaterade.

Fritz
0

Så sorligt…
Många kramar!

Leffe
0

Det går säkert bra. Och håller med om att ingen ska lastas för det som hänt. Skulle hja hänt hur väl du än nätat in. Jag har en skogishona där grannarna ringt på dörren och talat om att hon klättrar på räcket på utsidan. Hon har lyckats tränga sig ut. Lappning och så ringer grannarna igen på dörren - samma sak. Detta har upprepat sig några gånger till. Men nu hittar hon inga vägar ut eller så har hon tröttnat. Vill med detta bara tala om att det är nästan omöjligt att hindra om katten vill prova något nytt.

Tror som sagt att det går vägen. Håller i alla fall tummarna

RacerDonnans
0

Kära nån vad jobbigt. Skulle anldrig tänka tanken ensa att skälla på dig då jag vet hur mycket de betyder för dig.
Jag tänker på er och lova berätta så fort du vet mer. Det måste varit några fasansfullt jobbiga dagar för er.
Har förlorat en katt alltför ung där jag fick ha riktig ångest och vänta flera dagar innan det tragiskt nog slutade med att han fick somna in så jag vet hur du känner det.
Skönt att de verkar ta det så allvarligt och satt in allt de kan samt att de trots allt ser en möjlighet att han kan bli helt återställd.
Sköt om er nu och pussa lite på Hugin också från mig som säkert saknar sin vän nu när han är på sjukhus.
Det går nog bra skall du se. Så länge det finns liv finns hopp!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

majsan
0

Han kommer säkert att klara sig..Det måste vara jättesvårt för er nu..skickar tröstkramar och håller tummarna..

A-M.H
0

…stackare och stackars Fuffens..kan inte med ord förmedla hur jag känner med er…håller alla tummar jag kan..

..inte kan väl nån ens komma på tanken lasta dig (er)..man kan bara inte skydda varken barn, vuxna eller djur alla gånger…det är så i livet..

..jag är helt övetygad om att vi alla här vet hur mycket ni älskar era katter och att de har ett jättegott hem../ Styrkekramar från Anne-Marie och hela gänget här i StockholmRaining Hearts

AbigailGabble
0

Men lilla fina Fuffenskillen! Å, vi skickar alla krya-vibbar vi överhuvudtaget kan uppbringa. Stackars honom och stackars er! Så hemskt för er att behöva vänta på besked. Men som tidigare har skrivit: Bra att ni verkar få kompetent hjälp! Det ska säkert gå bra. Och skönt att han inte verkar lida, det är ju det allra viktigaste.

Många kramar från oss.

smurfan-13
0

Usch så jobbigt ni har det nu!

Håller alla tummar & tassar som finns här för att operation & läkning ska gå bra!!

smirik
0

Lilla fuffens - får ont i hjärtat - vi håller tummar och tassar för att han klara operationen. Och ingen kan klandras för olyckor - det händer för även dem bästa. Vi tänker på dig och fuffens.

Natali
0

Ohh nej nej nej! Fuufens är ju nästan släkt ju. Vilken tur att jag får låna Jwens dator. Jag hoppas hoppas att allting ordnar sig för honom och er.

Jane, jag och saga, freja och Brisa hälsar stora kryapå dej kramar till Fuffens!

Du får ringa när som till mej! Skulle ha slått en pling men har inte någon nummer med mej. Och själklart är det ingen som skyller något på dej, en olyka händer även den bästa!

Natta (o Jane)

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

mumsikoff
0

Åh jag är sååå ledsen för er!!! Håller verklige tummarna att ni klarar av det hela och jag är säker på at Fuffens överlever!

*styrkekramar*

PiaW
0

Åhh vad hemskt för er. Finns ju inget värre än när småttingarna blir sjuka. Klandra inte dig själv, har missen bestämt sig för att kolla så har han bestämt sig.

Det går nog bra ska du se. Många krya på dig pussar till Fuffens ifrån oss

chikan
0

Tack alla. Det värmer mycket.

Vi har snart inga tårar kvar att gråta. Men hur det än går har vi verkligen insett hur mycket vi älskar den här lilla katten. Hårdast är att de inte låtit oss träffa honom sedan vi skrev in honom i onsdags. Det gör tydligen oftast mer skada än nytta med uppstressade djurägare. Vilket jag kan förstå och respekterar. Men om han inte klarar operationen kommer jag att dö av sorg för att jag inte fick säga hejdå och ge honom den där sista nektarinkärnan att gnaga på som vi hade med oss dit nu på förmiddagen när vi inte visste om det skulle bli avlivning eller operation. Det droppar en del tårar här på tangentbordet nu kan jag berätta…

Hugin tar det ganska bra, men är oroad och gnyr i sömnen. Jag tror att han saknar sin lilla bäbis. Han håller noga koll på sin matte som bara gråter och gråter. Han har inte varit långt borta någon gång under de här dagarna. Han bara spinner och spinner för att lugna oss och sig själv. Däremot verkar han ha blivit mer säker på sig själv här hemma hos oss, och jag kan ana vilken katt han hade varit om han inte behövt flytta så mycket. Husse har också upptäckt vilken härlig katt Hugin faktiskt är. Jag hoppas verkligen, hur det än går med Fuffens, att Hugin fortsätter att känna sig tryggare och tryggare här hemma.

AlexH
0

håller tummar och tassar här att det går vägen!!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

ChatNu
0

Ååå!!! stackars Fuffens..stackars digLedsen
Vad otäckt..ber till alla högre makter att det går bra..
Detta ville du ju inte att det skulle hända..så arg på dig kan man ju inte vara..bara lessen att ni måste må som ni gör..
Kram Maria

Eine
0

Åj kära nån, det var illa. Vi håller en tumme här för att allt ska gå bra med lillgrabben!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

[Wiveka]
0

Men kära nån!! Fy bubblan vad jobbigt!

Inte skulle jag skylla på någon som är inne på forumet. Vi vet alla vad våra katter betyder för oss.

Jag hoppas verkligen att allt går vägen!

Sewena
0

Zelda-syrran har var utomsig av oro och nu ser jag varför…Sänder alla tankar o kramar som bara kan sändas till er o hoppas att Fuffen klarar sig.

Elica
0

Oj lilla Chikan, en stor styrkeskram för er alla också härifrån. Nu rinner tåra på gamla tantens tangetbord med! Mest för dig och din situation - för jag litar på veterinärer, att han inte lider. …………………………….

Dina skriverier är alltid så fyllda av rena glädje och kärlek till dina katter, som en vacker sommardag. Kom ihåg, som flere redan har sagt - det hemska är att man inte kan skydda sina djur, barn, vänner eller släkt från olyckor. Man kan bara älska dom och försöka allt för att sköta om dom………………………. Vi kan bara hoppas att Fuffens kommer ihåg att katten har 9 liv! Han är en krafrig lite kämpare har jag förstått. Anklaga inte dig - det är bortkastad energi. Använd den energien till at sända honom kraft och hälande tankar. Han kommer i varje fall alltid vara med dig på någondera sidan av gränsen.

kissan78
0

Åhh nej!! Tårarna började rinna här med!! Har håller vi tassar och tummar för att Fuffens snart ska få komma hem till er igen!!
Säger som flera andra, ingen skulle väl klandra er för olyckan, det var just en olycka och sådana händer tyvärr. :(
Kram

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

LinusCRX
0

Oj, vad är det jag läser. Jag hoppas att allt går bra med Fuffens. Låter som ni har fått proffsiga "vettar". Massor med krya-på-sig kramar till Fuffens och tröst kramar till Hugin och er från oss!

Aje-T
0

Å nej, inte lille Fuffens! Stackars stackars er, jag skickar massor av kramar och hoppas verkligen att operationen lyckas. Som flera redan sagt, olyckor kan man aldrig helt gardera sig ifrån så ni får inte ha dåligt samvete. Så fint som du chikan skriver om Fuffens och Hugin har jag börjat älska dem också, de har det bästa hem en katt någonsin kan önska sig!

KatternasMatte
0

Åhh så hemskt! Stackars er! Vi hoppas så att det ska gå bra för Fuffens. Håll ut, väntan är jättejobbig.

Envisa katter kan ingen hålla inne, här prövas varje ny "nätning" och katterna ligger hela tiden steget före vad vi än gör. Men det är ju charmen med dem också, att de är så påhittiga, så det är ju ofrånkomligt att de gör sig illa ibland. Nu gick det riktigt illa med Fuffens men med god veterinärvård och kämparglöd och kärleksfull omsorg när han kommer hem igen så klarar han detta.

MonicaLagerquist
0

Håller alla tummar och tassar vi har för att allt ska gå bra.

Stolt ägare till tre La permer

Lullan1
0

Nämen åh, min lilla Fuffens! Blir alldeles förtvivlad, jag har varit på semester en vecka och det första jag läser är om Fuffens!

Det finns inga ord som kan beskriva det jag känner just nu och jag förstår att ni är alldeles utom er av sorg och förtvivlan!

Hoppas av hela mitt hjärta att allt går vägen och att vi snart igen får läsa om Fuffens äventyr här på sajten!

Kram till er!

chikan
0

Hej igen! Och tack till er alla som kämpat och hoppats med oss.

Vi fick precis ett samtal från kirurgen och operationen har gått bra! De hittade inga andra spöken där inne, förutom några mindre blödningar kring njurarna, men som inte skulle vara någon fara. Han höll på att vakna upp när hon ringde, och andningen verkade okej. Så nu är det bara att sitta och hoppas att de inte ska ringa mer, och vänta på morgondagen när vi kan ringa och höra hur uppvaknandet gått och hur han verkar må. Men det värsta är ju över! Så nu kan vi inte låta bli att tro att det ska gå bra. Men helt säker törs man inte vara förrän kissen är hemma igen och härjar runt och pangar blomkrukor i vanlig ordning.

Vår lilla bäbis…

Aje-T
0

Underbart att det gick bra med operationen!!!! Nu är det bara att hålla tummar och tassar så han får komma hem till familjen snart igen!

smirik
0

Vad glad jag blev SkrattandeSkrattandeSkrattande du skall se han kommer snart hem och blir frisk och busig igen

smurfan-13
0

Gu va härligt! Vi fortsätter att hålla tummar & tassar att han snart är hemma & river ner blomkrukor ;)

kissan78
0

Vad skönt att operationen gick bra!! Du får köpa hem ett helt gäng blomkrukor(med blommor i givetvis) och ställa iordning tills han kommer hem så han får lite 'belöning' för att ha kämpat på!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

chikan
0

#29 Precis min tanke!

Men som sagt. Vågar inte riktigt slappna av helt förrän jag vet att han verkligen vaknar upp ordentligt och det inte blir något mer skit nu efter operationen…

Natali
0

Ohh tack tack! Nu lättade en stor sten från mitt hjärta! Styrkekramar!

Dragonrebell
0

Vad bra att det verkar lösa sig. Såg inlägget nu först, så jag har inte kunnat skriva tidigare. Men jag hoppas som sagt att allt går vägen även efter operationen! Kramar från Veronika, Dina och Tjorven

Lullan1
0

Vad skönt att det har gått bra så här långt! Kram!

AbigailGabble
0

Å, nu håller jag på att börja pipa lite! Skrattande Vilken lättnad.

Jag förstår att ni inte vill ta ut nåt i förskott, men som andra har skrivit före mig: underbart att det har gått bra så här långt!

Skrattande Skrattande Skrattande

Många kramar från oss till er!

rexmamma
0

Kom just hem och läste tråden. Vilken gräslig mardrön! Fast det verkar ju lovande ändå. Skickar kramar till tvåbenta och fyrbenta och hoppas att det bara kommer glada nyheter framöver.

mumsikoff
0

Håller tummarna att det fortsätter lika bra och att Fuffens är snart hemma igen!

ChatNu
0

Ja nu hålls det tassar & tummar för att Fuffens mår bara bättre & bättre..Usch så oroligt..man fick ju ont i magen att läsa detta idag..
Kram på dig & sänder styrkekramar till fuffens..och dig..
//Maria

A-M.H
0

..håller med Aje..du skriver verkligen med kärlek när du skriver om dina missar…och Fuffens har jag ääälskat sen första fotot jag såg och första raden jag läste om honom…

….förstår om ni gråtit så tårarna nästan är slut..har strilat en o annan tår här också…

…nu kan det bara bli bättre….Flower Basket…gosekram

Buffy-co
0

Åhhh fick en spark i magen när jag loggade in nu och såg rubriken..
Vi håller tummar, tår och tassar här hemma..
Fruktansvärt att gå och vänta så där..men det lät ju hoppfullt nu iallafall-men förstår att du inte vågar hoppas för mycket.

Men-tänk på att katter/djur har ett otroligt "läk-kött", så det låter ju onekligen bra när nu op. är överstökad och den gick bra!!Så man vågar ju vara optimisktisk i allafall!!
Det lät så illa första beskrivningen så jag var rädd..

Men nu är vi ett helt gäng här som tänker på er och ursöta lilla Fuffens-man vill hoppas att det hjälper!

Många kramar
Annika             

Spotless
0

#25 Men vad skönt för er med goda nyheter! Hoppas han läker fort nu och blir pigg och glad igen. Visst förstår jag att du anklagar dig själv efter en sådan här olycka. Men man är inte mer än människa och gör sitt bäst med att (t.ex) kattsäkra hemma, mer kan man inte göra. Olyckor händer, så är det bara! Det viktiga nu är att ni får hem en stark och glad liten kille snart!

ingor55
0

Åhh va härligt att han mår bättre. Häller alla tummar o tår för att han snart är hemma igen

KRAM

PiaW
0

Vad skönt att det har gått bra, förstår vilken ångest det måste ha varit medans ni har väntat på samtalet från vetrinären. Ovissheten är värst!
Men nu gick ju allt bra. Skäm bort honom riktigt ordentligt nu när han kommer hemRäcka ut tungan

RacerDonnans
0

Skönt att höra Glad.
Fortsätter tänka på er och önska honom en snabb återhämtning och det allra bästa!!

MartinaH
0

Nej vad otäckt! Hoppas att han blir bra igen! Blev lättad av att läsa att operationen gick bra iaf. Håller alla tummar och tår för honom!!!

Sashimis
0

Har inte läst förrän nu, men åh vad skönt att det verkar gå bra! Var så hemskt att läsa om stackars Fuffens Ledsen. Håller tummarna för att han tillfrisknar fort nu!

Rexann
0

Åååh så förskräckligt…….har just läst allt! Vilken tur att operationen gått bra, det är ju ett gott omen i alla fall! Tänker på er och önskar ett gott tillfrisknande!

Eine
0

Pussa på honom i morgon!

Daniella
0

jag håller tummarna att det går bra. en av mina huskatter har nästan smitit ut. Men jag kom på henne. Sen har hon inte gjort det. krama honom

kakannan
0

Hoppas hoppas att han återhämtar sig som han ska! Styrkekramar från oss, förstår att det har varit kämpiga dagar.

cherish
0

Oh så ledsen jag blev när jag läste vad som hänt, tårarna rinner och ändå visste jag om det då Fylgias ringde mig igår och berättade … Så jättehemskt!!!! (Hade jätteproblem att komma in här igår så jag kunde inte läsa/logga in förrän nu …) SJÄLVKLART lastar ingen er för olyckan - tro inget annat!!! Olyckor händer så lätt och rexar är världsmästare på att rymma!!!

Jag hoppas han fortsätter att må bra så att han snart kommer hem till er och Hugin …

Många många kramar!!!!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Lullan1
0

Hur har det gått? Har ni hört nåt från sjukhuset idag?

chikan
0

Näe än så länge har vi inte hört något av dem. Och det ser jag som ett gott tecken eftersom jag gissar att de bara skulle ringa om det hänt något dåligt. Klockan ett har de telefontid, och då kan vi ringa och få rapport.

Sen är jag inte säker på att de tycker att det är en bra idé att komma dit och träffa honom förrän vi får hem honom heller. Det kanske bara stressar upp honom om vi kommer dit och sen åker igen. Men jag börjar känna mig väldigt Fuffens-nödig nu och skulle verkligen vilja både pussa och krama på honom.

Innan operationen sa vet. att hon trodde att han skulle få komma hem på måndag om allt gick som det skulle med operationen. Så det är det enda jag vet just nu. Men klockan ett blir det ny rapport.

Lullan1
0

Ok, då får vi se det som positivt att de inte har ringt i allafall Glad

Förstår att ni längtar efter honom, det måste kännas alldeles tomt där hemma. Hoppas att han får komma hem i början på nästa vecka!

Eine
0

Jag skulle nog åka upp varje dag och prata med katten..Tror att det piggar upp den att veta att h*n inte är övergiven.

chikan
0

#54 Jo, någonstans så känner jag också det. Stackars liten som ligger där och tror att han är övergiven till råga på allt elände som han varit med om. Men å andra sidan är det ju svårt att veta hur de tänker och känner. Om man åker därifrån sedan liksom. Förstår han att vi kommer tillbaka senare, eller måste han bara gå igenom "jag blir övergiven"-känslorna igen?

Buffy-co
0

Tror du verkligen det Eine??

Jag tror precis det som de på sjukhuset säger att det stresar upp Fuffens..De är sig inte alls lika och det blir jobbigt för dom att försöka vara som vanligt med matte och husse..Tror det utlöser stress.
Djuren ligger säkerligen inte och längtar och tänker som vi människor gör-de lever i nuet.Sen-blir de jätteglada när man ses!

När min förra hund op. för flera år sedan var vi så dumma att vi åkte dit när han låg och vaknade till…Vi fick det-men skulle inte gjort det!
Jag kan säga att det var inget positivt varken för oss eller Ludvig som han hette..
Han blev helt förvirrad och stressad av att höra oss-men inte vara tillräckligt pigg för att kunna hälsa ordentligt(en cocker vill upp och vifta på svansen och pussas..)
Han låg i en hörna på en madrass med stor krage-hela magen var ett stort ärr på..de hade op. urinblåsan..

Konstigt nog gick de med på att vi fick ta hem honom-för jag stod inte ut att lämna honom där då..
Detta var inte alls bra!!

Det blev några jobbiga dagar hemma-han hade haft det bättre på Albano-och jag hade fått sova!
Jag sov bredvid honom på golvet i vardagsrummet i några dagar medan dränet var kvar..Han klarade nämligen inte att ha krage hemma som han stötte i allt-han fick panikångest..Därför måste jag ligga med honom-men han var tvungen att ha kragen när jag sov..de få timmarna..Han fick lugnande mot paniken med kragen..
Om han varit på sjukhuset hade han legat på den plats han hade där-välskött och bra.
Det var puckade jag som skulle ha hem honom..kycklingmatte som jag är..

Om jag ej varit sjukvårdsutbildad hade jag nog inte fått det,inte heller inte kunnat fixa med dränaget,omläggning mm..
Nu gick det bra-men var en pärs som jag inte skulle rek. någon alls!

Han kissade inne efter lååång tid-måste varit hemskt för honom..han gjorde det när han låg ner i v-rummet..Han hade ju så ont att han hölls sig(det var ju i urinblåsan han op) Han hade vägrat kissa ute när vi försökt innan flera gånger-han stod stel stilla och darrade..

Jag skulle absolut låta Fuffens pigga på sig och komma igen på sjukhuset!Är övetygad om att de gosar med honom där!

Det jag beskrev blev lite OT-det handlade om att ta hem för tidigt..

Men risken är att man gör det när man ser sitt älskade djur ligga där på sjukhuset..Man vill ha hem dom med näbbar och klor..
men aldrig att jag gör så igen!

Buffy-co
0

#55 Precis så tror jag Chikan!
Djur lever i nuet och han upplever just som du säger lycka när ni kommer och sorg när ni går..
Jag tror det ger mer stress då!Försök att ta det lugnt och vänta!
Vårdpersonalen har ju också rek.er detta..

Mitt inlägg ovan skickades inte direkt utan låg på skärmen pga tel.samtal-därför såg jag inte ditt inlägg innan jag sände det!

chikan
0

Pust! Pratade precis med en djursjukvårdare på djursjukhuset. Fuffens är pigg och lever om i sin bur! Tydligen är han tillochmed piggare än man skulle kunna förvänta sig. Så äkta Fuffens. Bara han inte är så vild så att han blir dålig igen.

Han får smärtstillande och dropp eftersom han är uttorkad, men i övrigt verkar det inte vara något fel på honom! De vill behålla honom ett tag till för att se att inget går fel och för att se till att han börjar äta som han ska. Men det fanns inget som tydde på att han inte skulle bli bra snart och få komma hem! Älskade älskade lilla skitkatten kommer förmodligen snart hem! Vilken otrolig lycka!

Sen sa hon något om att man skulle försöka hålla honom lite lugn när han kommer hem… Som om.

MartinaH
0

Åh vad skönt att höra!! Jippi!!Skrattande

Elica
0

Jättefint! Tydligen har han ännu 8 liv kvar, men du får sen lite diskutera med honom, att inte slösa bort dom på det här viset! Påpeka, att ditt hjärta inte tål det - kanske det hjälper till. ;-)… En stor kram från Åbo!

Buffy-co
0

Åhhh vad skönt…Ler när jag tänker på en sprallig Fuffens som de ska hålla stilla i hans bur med droppslangar o allt..
De är dock vana och kan hantera det mesta!

Men vad bra att de håller honom under observation så att det inte blir något bakslag!!Försök inte få hem honom innan de tycker det..(som jag redan skrivit..)

Jag är så glad för er skull!!

Du får väl höra sen när han ska hem- om detta att "hålla honom lugn"..Om det är så nödvändigt att han måste få något lugnande tex..även om man självklart helst vill slippa det så är det ibland nödvändigt ju..

Försök att ha en skön helg nu!!

flis
0

Vad roligt att operationen gick bra och att han är pigg efteråt. Nu får ni bara ha tålamod och vänta tills han kan komma hem och ni kan gulla med honom. Det måste ju kännas jätteskönt att allt gick så bra. Sköt om er och försök koppla av.

smurfan-13
0

Underbart! Helt otroligt vad veterinärer kan göra idag! :)

[Wiveka]
0

Åhh,vad roligt att han är bättreSkrattande

Anna77
0

Läste tråden nu!

Vilken chock, jag började tjuta och blev så ledsen för er skull och lilla lilla sötkisse!!!!

UNDERBART att han är piggare! *kram* på er och lilla killen från Näsan och mig!

RacerDonnans
0

Gullpojken. Vad skönta att höra att han är så mycket bättre.
Kram till er.

Lullan1
0

Vad skönt att höra att han verkar pigg! Nu håller vi tummarna för att allt går åt rätt håll och att han snart är hemma hos er igen!

A-M.H
0

Beating Heart ..gosehjärtat…bra jobbat pojken..vet du att din mamma kallade dig "skitkatt"..din lilla usling…puss på lilla nosen, trassla inte in dig i droppslangen nu….

LinusCRX
0

Åhh, vad skönt att höra att Fuffens är på bättringsvägen. Positiva nyheter!

Natali
0

Så skönt att höra! Vi alla hälsar många glada rop! Även Jwen, Brisa, Freja och Saga!

chikan
0

Jag och Husse tackar så mycket för all omtanke. Det är värt mycket ska ni veta. Huruvida Fuffens håller med eller inte vet vi inte. Han kan ju vara lite mallig emellanåt…

Och än har vi ju inte fått pussa på den lilla sötgrisen! Det är så hemskt varje gång telefonen ringer, hjärtat hoppar upp i halsgropen! Och inte vill de att vi ska komma dit och störa i läkeprocessen. Men å vad jag vill att han ska bli frisk och komma hem nu!

Anna77
0

#71 satt ju klistrad vid telefonen för två veckor sen när min kisse var dödssjuk så jag vet hur ni känner er! Tänker på er och lilla Fuffens och hoppas han får komma hem och få massor av gos snart!

chikan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pratade precis med djursjukvårdaren igen. Han är pigg och livlig i sin bur och kräver uppmärksamhet hela tiden. (nähä, det kan väl aldrig vara sant? Fuffens - kräver han uppmärksamhet? konstigt.)

Han är av med droppslangen och nu ska de bara se till att han äter. De hade precis dukat upp en buffé (djursjukvårdarens ord) med fem olika matsorter. Han hade varit fram och nosat men inte velat äta. Tror jag det när de bjuder på Whiskas (som Fuffens brukar kratta över eftersom han tycker att det luktar bajs). Jag sa det till henne och att han mest är van vid att äta torrfoder. Så hon sa att de hade en massa olika sorter som de skulle prova.

Vi kanske skulle åka dit med en fruktsallad åt honom? Men då tror de väl att vi är knäppa i bollen.

Buffy-co
0

Jättekul att höra att han är sitt vanliga jag igen!!
Haha…gillar han fruktsallad?!Skrattande

Inte för att jag tror de tycker ni är galna om ni kommer med det-men de har väl säkerligen torrfoder också som han äter när det passar honom..

Whiskas har också alltid mina katter ratat!!- Men gillar ju flera andra blötfoder utom Mjaus blöta tyvärr som jag ju vill att Buffy ska äta..

flis
0

Kitty 1 Vad skönt att han blivit bättre. Nu kommer han nog snart hem så ni kan gosa med honom.

MagicPaws
0

Ååååå så skönt hoppas han får komma hem mycket snart

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

chikan
0

#74 Som du kanske ser på bilden i #73 så slickar han på en nektarinkärna… Det är en av hans godaste grejer! Fuffens blir som tokig av två saker - det ena är vattenkannan och det andra är när Husse eller Matte äter frukt.

Anna77
0

lilla killen…hoppas han äter med.. snart hemresa!

Buffy-co
0

#77 Hade missat fotot i #73…vad gulligt!

Det är så kul med djurs olika speciella vanor,älsklingsleksaker-mat osv!
De är verkligen lika mycket personliga individer som vi människor!

Aje-T
0

Underbart att han redan blivit så pigg! Det är nog inte lätt att ha crx som patienter Cool

Lullan1
0

Åh vad härligt chikan! Han är nog snart hemma hos er och gnager nektarinkärnor! Skrattande

AnneAlva
0

En riktig pärs att ta sig igenom den här tråden från början till slut, man pendlar mellan hopp och förtvivlan. Lilla Fuffensponken, inte skrämmas så… Skönt att han verkar vara pigg och så kry han kan vara nu och hoppas verkligen han är kry nog att komma hem till sin oroliga matte och husse imorgon.

Många stora kramar från oss!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

RacerDonnans
0

En riktig lite tokkisse. Har inte förstånd att förstå att katter inte äter frukt och absolut inte nektariner.

chikan
0

Alltså jag blir galen på det här väntandet! När vi ringde vid elva sa de att de inte hunnit med ronden ännu och därför inte visste hur det var med Fuffens. De skulle ringa upp så fort ronden var klar. Nu har det gått mer än två timmar! Hur många djur kan de ha där? Jag förstår inte. Jag lovar att de glömt att ringa så får vi vänta tills klockan tre för att kunna ringa och fråga. Jag trodde att han skulle vara hemma vid det här laget. Jag börjar bli så himla less på att vänta och vänta och vänta. Har inte kunnat göra något på hela helgen för att vi bara går och väntar på olika besked, eller att klockan ska bli telefontidsdags. Jag är verkligen urusel på att vänta också.

A-M.H
0

Hourglass …sååå..om det varit nåt alarmerande negativt hade de nog inte" glömt"…

…..är också urusel på att vänta..resonera lite med dig själv..vad blir bättre av att inget annat blir gjort..ska jag använda all min energi på nåt jag inte kan styra…

…..håller tummarna att han är i så bra skick det bara går och att han snart får komma hem…Kyss

jwen
0

#84 Förstår din frustration, men som sagt, snart är han hemma igen. Sa de när ronden skulle börja?

chikan
0

Nu så!

Han är pigg men lite arg för att han inte får komma ut. Han försöker tydligen ta sig ut ur buren. Han har inte ätit ordentligt, men veterinären bedömde att det var för att han var missnöjd med situationen att vara där och inte för att han inte kan äta. Hon ville att vi skulle hämta honom klockan sex, så de hinner ge honom lite dropp under dagen. Wiiiiiiiiii!! Snart kommer bebben hem!

Aje-T
0

Åh så skönt att höra, chikan! Känner igen det där sen Karin låg inne. Efter tre dagar ringde en något sur skötare och meddelade att "Karin vill gå hem NU", hon högg efter alla som försökte behandla henne, så hon var inte poppis, de vågade inte ens ta av henne halsbandet själva….

A-M.H
0

Teethy …underbart…välkommen hem….lilla skitungen….Kyss

AbigailGabble
0

Å, så härligt att höra! Och så bra att han säger ifrån ordentligt om att djursjukhuset suger! :-D Gud, så bortskämd han kommer att bli när han kommer hem ikväll. Så mysigt!

När Peter låg på Blå Stjärnan ringde jag på kvällen för att höra hur han mådde (det fick man inte göra egentligen, men påhejad av rexmamma så gjorde jag det ändå) och djurskötaren, som var snäll, gick bort till IVA och så fort hon öppnade dörren (hon hade telefonen med sig) hörde jag Peters ilskna jamanden. :-) Som ljuv musik! Kyss

[Wiveka]
0

Åhh, vad härligt. Välkommen hem Fuffens!!!

AnneAlva
0

Åh, så fantastiskt skönt! Hoppas han håller sig ifrån fler flygförsök nu, den lille Fuffiluren. Kyss

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Lullan1
0

Underbart att höra!!!

Säger som ni andra innan, Välkommen hem igen Fuffens! Det ska bli jättespännande att få läsa om dina bravader!

emiya
0

Åh, vilken lättnad, skönt att höra! Har varit borta ett par dagar och läste tråden sent igår kväll! En sån liten buse…….

LinusCRX
0

Jippi! Fuffens kommer hem. Hoppas han inte hittar på mer balkong-"fuffens" i framtiden Skrattande

Anna77
0

*HURRA* Helt underbart att höra!

Elica
0

Äntligen.!…..

Och Chikan, börja sedan en ny tråd, please. Det är så svårt att läsa rubriken på denna…och stämmer inte häller mera - gusselov! :-)))

[Silkwaves]
0

Underbara nyheter !!! håller med #97 Nu vill vi ha en ny glädje tråd !!!

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.