En olycka kommer aldrig ensam
Förlåt alla, em n detta blir ett lååångt flummigt inlägg med massa klagomål… Men jag måste få skriva av mig.
Förutom massa små problem i "vanliga" livet med jobb, ekonomi etc. Så har jag gått världens landmina fylld av problem vad gäller katterna….
Vår huskattskull, om än inte önskad, men älskad, har vuxit upp och alla kattungar var tingade. En dag för en månad sedan tidigt på morgonen hör jag ett vrål av smärta ochb hittar lilla Dormidon liggande på golvet, skrikande av smärta. I panik beställer jag taxi och vi åker till Djurakuten. Väl på plats inser jag att Dormidon kan knappt stöja på ena baktassen och jag börjar tro det värsta. Veterinären kollar igenom lillenoch tror att problemet sitter i tasse. Vi röntgar, men allt ser ok ut. Vi får smärtstillande och åker hem efter att ha betalat runt 3000kr för besöket. Dagen därpå kan inte akttungen röra sig. Vi bokar tid på Alvik och åker dit. Vid röntgen visar han sig ha en spricka i knät. Vi blir meriterade till en ortoped på Bagarmossen. Efter massa strul med papper, ortoped som är lediga etc. får vi en tid på Albano! Väl där (då har det gått ca 2 veckor från första skadan) röntgar man igen och hittar ingen skada, vi får åka hem igen. 3 dagar senare när jag är hemma på kvällen hör jag ännu ett vrål… Det är Dormidon igen som nu inte ens kan sitta upp utan bara ligger och skriker. Jag bestället taxi (svär i tankarna åt Djurakuten och Albano) och åker in akut igen. På albano röntgar man och ser att han har en skada i höften, dessutom är det något väääldigt konstigt med hans skelett. Vi får med oss 3 olika smärtstillande som vi ska ge ho9nom under helgen och på måndag morgon har vi tid hos ortoped. Det visar sig att lille Dormidon har kalciumbrist - han har visst matvärgrat att äta torrfoder och abra väntat på det goda som dem får 2 ggr per dag, t.ex kokt kyckling etc (vi har självklart inte märkt detta). Därför har han itne fått i sig kalcium och hans skelett är papperstunt. Det finns risk att han bryter benen om han går, så han blir ordinerad medicin och får inte röra sig på 6 veckor. Nu ligger lille Dormidon instängd i en gammal plast-utställningsbur på 1 m2. Han har legat där i 4 veckor nu och mitt hjärta brister varje gång han ropar på mig, jag får ju inte släppa ut honom…. Notan slutade på ca 7000 kr och resten tog försäkringen. Hans familj tackade nej till honom så nu sitter vi med en 5 månaders huskatt-kille hemma.
Vi ahr en kull på 7 kattungar där mamma itne har tillräckligt tålamod för att löigga still så att kattungarna får i sig tillräckligt med mat. Därför har vi stömatat kullen fram tills nu då vi har påbörjat avväjningen. Men det ahr verkligen tärt på en kan man nog säga….
Förutom detta så har vi haft problem med vår ena SPhynx-hona och samtidigt massa problem med att få hit vår nya Sphynx-hane från USa. Och självklart att hitta hem till lilla B och få alla papper i rodning har tagit tid, då det är svårt att göra något åt saker då man är i ett helt annat land :(
OCh igår kom dem hemskaste nyheter som var som ett slag under bältet. MIn halvfodervärd, Marina, ringer mig på kvällen och ber om numret till närmaste djursjukhus som har öppen akut (kl var ca 23.00). Jag frågar vad som har hänt och hon blir helt plötsligt hysterisk och gråter frama tt vår lilla Katja (simona som hon också kallas) har skadat sig i bakbenet. Hon blöder nonstop och Marina evt inte vad hon ska göra. På telefon vägleder jag dem till Bagarmossen och själv sitter jag emd en enda stor klump i halsen. När dem kommer fram så får vi lägga på och Marina lovar at ringa när hon vet mer. 3 långa timmar går och Marina ringer, hon kan inte prata för hon är för upprörd och jag får prata med veterinären istället. Lilla Katja har lyckats på nåt vis att skära sönder sin akillessena på 3 (!) ställen och ett litet blodkärl. Dem ´ville behålla henne över natten ochför att stoppa blodflöded och hon skulle opereras nästa dag (idag) på morgonen så fort ortopeden kom, man skulle sy ihop allt som behövdes etc. Prognosen var väldigt god med operation. Marina är i panik, idag kl 1400 ska hon med ett flyg till Thailand i en månad för att bygga på sitt nyss köpta hus där. Hon akn inte boka om biljetterna etc. Katja skulle bo hos en kattvakt så det var löst, men nu hade vi problem em hämtning och vem som ska betala vid hämtning etc. Vi löste det hela med att jag hämtar Katja idag efter operation och att Marina lämnar pengar till mig så jag kan betala räkningen. Idag ringer dem, Katja vart opereradmen dem fick flörutom att sy igen också sätta på en sådandär grej (kommer inte ihåg namnet) som ser ut som 3 stora skruvar genom skelettet som ska hålla beet orörlligt under tiden senan läks. Därför vill dem behåla henne över natten på sjukhuset för att se att det inte blir några fler blödningar och infektioner. Jag har inga fler tårar att gråta och lägger på luren. Nu är ju frågan bara om pengarna räcker och jag ber dem att redan nu direktreglera allt så att vi slipper betala hela summan själva. Räkningen går på straxh över 20000 varav vi betalar 5476 kr. Nu hoppas jag verkligen att lilla gumman får komma hem imorgon och att hon blir helt återställd. Hon förtjänar verkligen inte det här, hon är bara 9 månader gammal och ahr aldrig gjort en fluga förnär… Världens mysigaste katt och mitt lilla hjärtebarn för alltid…
Så, nu har allt gått åt helvete för alla. Iom henens skada så blir det självklart ingen utstllning (JKK) för oss, och jag som hade sett fram emot att ha lite kul för en gångs skull…. Men, emn, henenes välmående kommer självklarligen allra först och jag håller bara tumarna att hon kommer bli bra igen och kommer kunna gå igen.
Jag vågar itne längre ltia på något som jag ser, då jag har en känsla avatt alltkan försvinna på en sekund. Jag vill inte ens börja tänka på vad som kommer härnäst då med den skala som vi går på från dåligt till ännu värre så är väl ett j***vla dödsfall det nästa. Får väl abra hålla tummarna att katterna blir skonade denna gång och att det är någon annan som får ta den stöten.
Här är en bild på lilla Dormidon och i nästa kommer en bild på Katja.
Som sagt, sorry för ett långt inlägg men jag var verkligen tvungen att skriva av mig…. *pust*

Men jag blir alldelens stum, stackars er och stackars Domridon och Katja. Och även om pengar inte spelar så stor roll i det stora hela så är det ju fantasisummor det handlar om när det börjar skena iväg. Kan inte göra mer än att skicka en stor kram till er på Stora E!
Annika och Gatos Locos
Fy vad jobbit för er! hoppas verkligen att inget mer ska hända!! det är så svårt med detta och på detta allt ekonomiska.. Jag skulle inte tveka en sekund med att ta alla behandlingar som skulle krävas för mina älsklingar om nått händer.. men även med fullförsäkring som jag har, så är det tufft att kunna lägga ut tusentals kronor som du har fått göra.. Jag skulle få låna pengar för att klara självriskerna speciellt nu när man går på mammapenning.. Kan inte fatta att inte staten har tagit bort momsen på vet kostnader ännu!!! Det är ju inte klokt att det ska vara så dyrt som det är.
Du får ta dig ett varmt skönt bad och försöka varva ner så du har ork kvar till dina älsklingars rehabiliteringar.

Jag blir alldelles tårögd….. Det är sååå skönt att få lite stöd, trots att det bara är på syberhåll. Dett har varit otroligt jobbigt, både psykiskt, fysiskt och ekonomiskt mensjälvklart ska dem få den allra bästa behandlingen för att kunna bli friska på bästa möjliga sätt. Att sedan allt annat får gå åt helvete och att andra inplanerade katter kanske får bli bortlottade och vi tackar nej är ju bara ett litet pris att betala fäör att få behålla sina älsklingar hela och friska.

Åhh, men kära nån! Skickar många styrke kramar till dej! Jag förstår inte varför allt alltid ska komma samtidigt?

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Bra gjort ändå ,att du lyckas hålla ordning på alla bitar, med katter, skador, veterinärer etc! Jag saknar ord, för vad säger man som tröst när halva Colosseum ramlar över en och samma människa.?Kram.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Usch vad jobbigt för er! Hoppas att er "olycka" vänder och att allt blir bättre snart!

Ja ibland blir det liksom lite mycket.Hoppas att det vänder för er nu.
Stolt ägare till tre La permer

Vilken pers du och katterna har fått gå igenom, hoppas verkligen båda katter blir friska igen. Tänker på er.
ps. Kan anbefalla att byta försäkring till IF, då blir din kostnad aldrig mer än 2000 kr per katt.
Snacka om otur
Jag har alltid tyckt det vara viktigt att man väger kattungarna dagligen när de diar och när man lär dem äta annan mat, just av att hela tiden se att det står rätt till.
Men du har ju drabbats av precis allt verkar det som. Avundas dig inte, men hoppas allt går bra

Hoppas att allt blir bra med katterna. Tänker på er.
Kan bara hålla med smirik, byt till IF så blir kostnaden aldrig större än självrisken…

JApp, If är ett bra alterbnativ för folk som inte har många katter. Vi har ca 11 katter regsitrerae på aningen mig eler Valentina och i Sveland och Agria (dit vi kom mer byta nu) så får vi riktigt bra premier. Annars blir kostnaden er år ca 12000kr. I Agria blir det runt 7000kr.

Leffe - Dormidon är 5 månader nu, han började förmodligen matvägra vid 2-3 månader men har innan dess ättit mat normalt. HAn har itne minskat i vikt då vi väger ala kattungar upp till 3,5 månaders ålder 1 i veckan efter avvänjning. Kalciumbrist går väääldigt snabbt på en kattunge, det tar mellan 4-6 veckor att hamna i samma läge som Dormidon. :(

#12 fast If är också till att handla med, pröv att kontakta dem personligen och be dem skicka ett erbjudande till dig.

#14 Tack, men det har jag gjort. Vi har fått prisförslag från alla. Dessutom har if höjt sin självrisk till 2500 kr. Eftersom sådana här stora saker inte händer ofta så är en självrisk på 1100 + 10% den bästa för oss. Då kan vi få ca 500-1000kr ersatta då vi besöker vetten och et kostar allt tillsammans runt 2500kr.
#13 Då gör du ju precis som mig. Jag fattade att det var när han började äta vanlig mat. Har också hört talas om att kalciumbristen kommer snabbt. Kan hända honorna som diar sina ungar också.
I vilket fall som helst så har du haft en tusan till otur med alla händelserna som jag inte skulle önska någon. Hoppas du orkar med och klarar det.

Himmel vad jobbigt för er, jag säger som Leffe, avundas er verkligen inte! Hoppas att allt löser sig till det bästa nu och att ni har fått er beskärda del av olyckor för en lång tid framöver. Man tycker ju att det känns orättvist när så många saker drabbar en och samma person vid samma tidpunkt. Om det nu nödvändigtvis måste vara så att man råkar ut för en massa tråkigheter kunde de i alla fall ha vänligheten att sprida ut sig lite tycker man… Många kramar från oss i Uppsala och hang in there!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Det är viktigt att komma ihåg att man aldrig ska ge bara rent kött utan om man ger rått eller kokt kött så ska det balanseras upp med inälvor och ben.

önskar kraft till er. Hoppas att det börjar blåsa från annat håll!

..det var bland det värsta i otur jag hört…vet inte vad jag ska säga..nu borde det väl räcka med otur för er resten av livet…
…extern fixation (Hoffman instrument) heter fixeringen..ja om du vill veta..det lät som du ville det…
…nu kan det bara bli bättre…

Hoppas att det vänder för er nu då! Det låter hur jobbigt som helst att ha en så pass ung katt (ja, vilken katt som helst) som inte får röra på sig under en så lång tid.

Tack till alla för ert stöd, både i tråden och via pm!
Nu blickar vi ramåt och hoppas på att kunna lösa allt med kommande katter och att våra sjuklingar tillfrisknar så vi kan ta nya tag och inte behvöer ödelägga alla våra planer på kullar i vinter.
Huvva, verkligen inte kul när ALLT går åt skogen, vet hur det känns och det är verkligen frustrerande och man känner sig så maktlös när man inte kan göra allt själv.
Hoppas katterna blir bra. *Många Kramar*
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike
Vilken otrolig otur ni har haft
Jaa, som talesättet säger "en olycka kommer sällan ensam", men det vill man ju helst inte uppleva, eller hur……..
håller tummar och tassar för att allt ska gå bra för kissarna och att vi ses på nån utställning i vinter.
Det har varit minst tre tråkiga händelser så ni borde *gjort ert* nu på den fronten.Jag avundas er absolut inte, allt detta skulle nästan ha knäckt mig om det drabbat mina katter!Nu ska vi tänka ljus och kärlek och styrka!Kram igen.

Snacka om otur. Tycker verkligen synd om både dej och katterna.Men nu när allt har varit så uselt kan det bara vända till det bättre. Håller tummarna för er.
Efter olyckor kommer lyckan
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Håller med #25#26#27 att nu måste det bar vända.
Jag önskar dig all lycka i framtiden, att de små blir friska och att det går bra för er.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Ja nu vill vi dagligen höra om små framsteg om att dina fyrfota mår bättre. Det ekonomiska svider i magn, men det är när djuren mår dåligt som det svider i hjärtat!
Kram A

Hej alla och tack för allt stöd!
Jag har precis pratat med Bagarmossen och lilla Katja blir klar att åka hem runt fyra-tiden idag. Hon har blivit rakad på halva kroppen (där rök framstegen med pälsen) och ser allmänt risig tu enligt veterinären, men mycket glad och spinnig. Hon har fått en mycket god prognos och jag har slutat tänka hemskka tankar om en handikappad liten Katja, dock är jag väldigt orolig för att hela upplevelsen kan ha traumatiserat henne.
Glada nyheter ang. kattungarna, dem har lärt sig att äta kokt kyckling och uppblött torrfoder. Dessutom har 3 utav dem börjat dricka vatten. Alla går upp i vikt, mer eller mindre och leker och busar som galningar. Mamma-katt har iaf inte buroit på dem ett dygn nu, vilket verkar vara ett rekord för henne.
Lilla Dormidon ska röntgas om 2 veckor, ska boka tid idag. Vi släpper ut honom ca 2-3 timmar per dag och man ser verkligen hur all energi som har hållits inne bara släpps fri - han springer runt i vansinnesvarv runt hela lägenheten om och om igen, reser ragg mot leksaksmössen och dödar dem med dödsbett och klös :)
Hoppas kunna lösa det i veckan vad gäller resan till USA och att få hit katten därifrån… Men nu verkar det lösa sig någorlunda iaf, tack för all hjälp till er alla! Har lagt till ett litet bildkollagfe av grabben. Visst är han snygg? Förövrigt letar vi ivrigt efte ett hem till han, så det är bara att maila om intresse finns ;)
En sådan liten hjälte ska väl kunna få ett bra eget hem till slut?Synd att jag inte har möjlighet att ta hand om lilla pussgurkan!

Kanske borde poängtera att Angeleyes söker fodervärshem ;) Om vi itne hittar hem innan han kommer så har min mormor erbjudit sig som tillfälligt hem, så det är inte akut ännu iaf :)

Oj Mumsikoff, jag fick verkligen ont i magen över din hemska berättelse. Vilken underbar tur att det verkar vända nu, jag skickar lite positiv energi till er alla!

Tittade igen på lilla Domidon, och vips hade Lilla bayzen hoppas upp på tangentbordet och lyckat spara ner honom som skrivbordsunderläg, helt magiskt! Det var nog hennes sätt att affirmera lite kattkärlek.
Va härligt att höra att det börjar så sakta lösa sig för er, hoppas det fortsätter så oxå *kramar till dig och katterna*
Oj oj oj! Läste den här tråden först nu! Stackars stackars dig och alla kissarna. Herregud alltså. Så där mycket skit borde inte få hända på en gång. Blev rörd av den lilla berättelsen om när ni släpper ut Dormidon också. Jag kan verkligen tänka mig hur han sitter där inne och undrar och undrar varför han inte får vara ute och leka så mycket som han vill. Lilla katten. Jag kan förstå vilken frustration du måste känna! Det går ju inte att förklara för katten varför han måste hålla sig stilla. Och hjälp vad läskigt med Katjas hälsena! Ni vet inte vad det var som hänt? Om hon lyckats ha av det på tre ställen liksom. Hu vad ont det måste gjort!

Tack för allt stöd.
Igår var jag och hämtade lila Katja från Bagarmossen. Jag fick vänta i en timme innan dem kom ut med henne i en liten bur till väntrummet. Jag tog henne självklart i famnen för at klappa och pussa och möttes av världens stank av kiss från henne. Dessutom har jag nog knappast sett en så fet CRX-päls tidigare. Jag frågade systern som kom ut med Katja vad som ahde hänt men hon mumlade bara nåt om att det är varmt inne i bruarna och att Katja förmodligen svettades extra mycket. Chockad blev jag också när jag såg hennes rygg. Dem hade rakat, förutom hennes bakben och framben, också en stor fyrkant mitt på ryggen, nästan som med mening bara för att göra en fyrkant…. Dem kan väl itne ha gett henen ryggmärgsbedövning?
Lilla Katja tittade in i mina ögon och la huvudet i min hand och somnade. Jag hade inte hjärta nog att väcka henne så jag satt kvar i väntrummet i 20 minuter tills hon vaknadet ill. JAg stoppade in henne i buren och vi åkte därifrån.
Idag ringer Katjas kattvakt och berättar för mig att Katja var ppigg igår fysiskt men sååå lesen… Hon gick abra runt och jamade ynkligt och vile bra sitta i knät och mysa…. Stackars liten. kattvakten var väldigt bekymrad ver Katjas vård. När vi åkte ifrån bagarmossen fick vi emd oss lite smärtstillande piller och ett recept samt ett brev på 2 A4 om hur vi ska ta hand om Katja. DÄr hade kattvakten läst att vi måste byta bandage, kompress och något mer varannan dag för att undvika infektion etc. Det stog i papperet att vi skullegöra det som veterinären anvisat med dem kompresser bandage vi fick från vetten. Förbannad ringer jag till Bagarmossen och frågar hur det komemr sig att dem har antagit att vi har allt detta hemma och vet hur man tar hand om en katt med skruvar geno skelettet…. Tills var fick vi ett förvånat - men har er vet inte gett/förklarat för er allt?
Så, nu ska vi dit igen imorgon för att få hennes ben omlindat. Jag komme bli riktigt förbannad om dem kommer kräva ersättning för det besöket då det är dem som ahr glömt att förklara hur man gör samt ge oss material.
Här kommer iaf ett par bilder jag tog på Katja i solen då vi väntade på bussen från bagarmossen (självklart så har man inte tillgång till bil precis då allt detta händer). Visst är hon en riktig söt skönhet även som en sjuk, smutsig liten tjeja? 

Måste tillägga att hon njöt sååå mcyket av att få ligga med öppen dörr och solen skinande… OCh hon följde alla cyklistter som en hök, så traumatiserad verkar hon iaf itne vara pga hela olyckan.
En liten Puma,skadad men lika vacker som annars.

Den rakade fläcken på ryggen kan mycket väl vara efter ett smärtplåster.Ett plåster som sakta under lång tid utsöndrar smärtstillande.
Sötnos
hoppas att allt går bra. Även med veterinären/Bagis

JAg tycker också hon är ritkigt söt… Men jag fattar fortfarande itne vad dem gjorde med henne där så hon lev så skitig och stinker… Nästan så att dem ahr låtit henne bara ligga i sin egen avföring eller nåt… Kan det verkligen vara så att dem kan göra så då man lämnar katten i 2 dygn?
#43 hmmm det har du rätt i… Fast hur stora är plåstren? Fläcken var ca en 1 dm2 i storlek….

Det var nog den storleken som min kompis hund hade rakat efter att han fått smärtplåster efter en höftop.

Ok, då är det mysteriet löst iaf…. Stackarn, vad ont hon måste ha haft! 
Det finns smärtstillande tabletter för djur att tillgå om det behövs.Kan du inte blöta frotté i varmt skönt vatten och dutta på lite shampo eller tvål, och tvätta henne bit för bit? Hon vill ju inte vara smutsig……hon är ju katt.

japp, vi har fått tolfedine tabletter. Katvakten har torkat henne med blöt handduk, men hon är liksom fet i pälsen och vi får inte blöta hennes fot…. Dessutom så går inte lukten bort… Jag misstänker att hon förmodligen kissade på sig och att ingen torkade bort det så det har satt sig i pälsen…. :(

Hon är vacker som få..och villken päls hon har fått…så tråkigt med alla motgångar som ni haft och önskar att jag kunde hjälpa på något sätt..Stackars lilla katja men hon fick iallafall ett fint bandage

#50 Tack Mari för allt ditt stöd, det värmer!
Ja, hon har fått sin päls och blivit av med den iom rakning… Men jag är glad ändå, för jag vet iaf att den har funnits *hihihi*

Sötnos, hoppas hon snabbt blir frisk igen!

Hon är riktigt fin trots allt hon gått igenom. Tänk att de har stilade bandage på djursjukhuset också! Hon har riktigt häftigt bandage som hon kan stila med mitt i allt elände.
Lycka till framöver. Hur går det med "lillgrabben" då?
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Tack igen alla!
Katja har fått sitt bandage omlindat och såret såg fint ut…
Lilla Dormidon får gå fritt mer och mer för varje dag… Ca 5 timmar per dag nu.. Då självklart under bevakning av oss, så att han inte skadar sig. Han är helt galen och brottas med alt - tom osynliga fiender.
Imorgon kommer det ett par hit som är nyfikna på honom och kanske ska tinga han - vi håller tummarna.
Vår nya Sphynx-hona kommer förmodligen åka tillbaka till sin uppfödare på onsdag om det inte blir några förbättringar :( Men det är nog bäst så för alla.
Lyckas vi laga hålet i vår ekonomi efter alla dessa veterinärkostnader, så kommer vi betala en persons biljett för att komma hit med vår USA-hane då vi själva itne har tid att komma över för att hämta honom själva.
Och lilla B går allting bra för. Vi har siktat in soss på runt 20:de agusti som preleminärt hämtningsdatum förutsatt att alla tester hinner bli färdiga.

Skönt att det börja lösa sig med båda katja och lill killen
Man vad har hänt med Sphynxhonan? har jag missad något?
Läste tråden nu som först.
Vad mycket elende ni fått ge genom, stackare…alla inblandade.
Skönt att Katja mår bättre iaf!
Hur är det med huskatten?
Sänder en cyberkram till dig i alla elende och hoppas på att allt löser sig och att de känns bättre snart!! Rosor till dig och katterna.

Huh, säger som dom andra: Skönt att det börjar lösa sig. Lilal Katja ser jättefin ut, hoppas att hon blir bra - och att ni fick goda råd om behandlingen. Och lillpojken blir antagligen helt ok? Otroligt hur snabbt sånt kan förekomma!…. Om Sphynxhonan berättade du bara, att ni hade problem, synd att det inte klarade sig. Lycka till.

Sphynx-honan har problem med magen tyvärr. Álla tester är gjorda och allt är fritt. Enda som det visade var att hon saknar e-colli bakterier vilka borde finnas, men dettta är troligtvis inte orsaken till hennes lösa mage. Vi väntar endast på corona-testet. Är det positivt så åker hon självklart direkt (har bott skilld från våra katter hos våra vänner) och är det negativt så finns det inget mer vi kan göra tror jag… :(
#56 Som jag skrev, så börjar det gå br för han och imorgon kommer ett par för att titta på han. ;)

#58 oj oj stackars tjej låter inte roligt - och så konstigt att dem inte har hittat något på testerna. Vilket foder får hon, kan det vara foder allergi?

NEj, det kan det nog inte vara. VI har provat alla dieter som finns samt bara låtit henne vara. Inget funkar. Nästa steg är att skicka ner en kamera i magen… OCh det kostar för mycket för att vi ska göra detta på en katt som kom hit med sympotom från uppfödaren. Det är vi som står för alla vet kostnader här också. :(

#60 det förstår jag ni inte vill, det finns ju också gräns för hur mycket man kan testa. Tycker det lite dåligt att uppfödaren inte ta sin del av veterinär kostnaden, kan säga att Piupaws erbjöd att täcka alla vår kostnader då Loke blev sjuk men vi tyckte det var mer rimligt att vi delade kostnaden så det blev så.

Problemet är att dem påstår att katten var fullkomligt frisk hos dem. Och hon är ju inte bevisad "sjuk" då alla tester är fria.
Oj jösses .. jag blev alldeles matt när jag läste allt … jag hoppas att det mesta löser sig till det bästa för er och katterna, på alla sätt och vis …. ni har verkligen drabbats illa!!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Paret som tittade på huskatten…hur gick det?*håller tummarna*

Nja, det klickade inte riktigt frånvåran sida, så det blev inget… Men vi får hopppas att Dormidon hittar et bra hem inom rimlig tid iaf där allt verkligen stämmer, det förtjänar han verkligen efter hela pärsen

Oj… jag blir helt mållös! Hur kan så mycket gå fel samtidigt? Fy sjutton säger jag bara. Hoppas det finns ett par ljus i tunnenln och att det inte är långt kvar dit.
Jag håller tummarna för att lille huskattkillen blir helt bra i skelettet efter att ha bott i en liten låda i 6 veckor. Att det var värt allt slit för att hålla honom i stillhet. Roligt att höra att han får vara ute mer och mer.
Håller även självklart tummarna för att Katja blir helt återställd.
Får man fråga hur det gick till att hon slet av senan 3 ggr???
Ja du är då verkligen stark Mumsikoff som står ut med alla motgångar, vet att det inte är lätt, hoppas nu att allt löser sig för er. *Kram*

Håller tummarna för att allt löser sig till slut. Nu måste du väl ha fått mer än din beskärda del av otur. Efter mörker kommer ljus och det hoppas jag att du kommer att få mycket av framöver. Sköt om dej och kissarna.
#65 tråkigt, men det dyker upp rätt hem snart. *håller tummarna för kissen*

Tack allesammans!
#66 Katja samägs med Marina. Marina skullepå semester dagen därpå och lämnade av Katja hemma hos en kattvakt. Medan Marina och kattvakten tog en fika så undersökte Katja lägenheten. Sedan kom hon utrusande ur sovrummet och in i köket där em märkte att hon blödde. Efteråt ahr dem komit fram till att hon nog har skadat sig på en spik under sängen som Marina eller kattvakten inte märkt innan. Fråga inte mig om hur exakt det gick till opch hur det lyckades på 3 olika ställen. Jag har tyvärr ingen aning… :(

Stora kramar till dig och katterna Polina, hoppas att lyckan vänder och att ljusare tider väntar framöver nu.
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.