citat som stämmer bra!
Människor som träffas för första gången slappnar plötsligt av om de upptäcker att de båda har katt. Och börjar berätta om lustiga episoder.
Visst är det så!!?

båda två stämmer väldigt bra =D

Helt rätt. Det sista har jag läst tidigare och håller fortfarande med.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Ja, det är verkligen så att man direkt bestämmer sig för att en annan människa är bra om den talar om (eller ännu hellre visar) att den tycker om katter.

Att tala om djur är alltid avväpnande. Den som inte tycker om djur tycker inte heller om människor.

Håller med..
Gäller iofs även hund-med hundägare..
#5 Precis min åsikt också…om man inte tycker om djur-då tycker man inte om människor heller!
Tyvärr finns ju också enstöringar som bara tycker om djur och inte människor också….
Eller ännu värre "en viss" sjuk diktator som dödade tusentals människor men älskade djur..(men han visste nog inte vad det ordet betyder..)
Men de är väl undantagen från regeln..

Ja, och till och med vilt främmande människor börjar alltid prata med mig på pendeln eller bussen om jag är ute och åker med katterna.
Håller helt med er alla, väldigt slående citat!

#7 Japp, man är "högvilt" om man har med sig kattbur. Det verkar vara en automatisk tillåtelse att närma sig och börja prata med någon som har en kattbur med sig. Märkligt det där. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.