kattvakt o kattförlösare (ej crx dock)
Jag ska inte säga så mycket, för då kommer inte fina ord. Är kattvakt, åt ett antal katter i grannområdet. En katten var högdräktig (Åker man bort med en högdräktig katt?) och så fyra till. Huskatter då.
Nu förlöser jag kattbäbisar. Hemma för en liten påfyllning i min mage, och hämta våg osv. Har tagit dit riktigt kattungemat (för mager är katten, hon har fått "billig" mat). Hon har det jobbigt stackarn. Flämtar och mår inge vidare. Hon har fått ut två, och har gett henne en äggula med druvsocker. Så hoppas jag hon får lite mera energi. Hon har minst två till!
Ledsen och förargad, men endå mysigt att förlösa katter.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Som jag skrev i sms:et, du gör ett kanonjobb för den stackars kissan!! Väntar med spänning på att höra hur det går för mor och barn!!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Det blir en lång natt. Har tagit med datorn. Så jag ska ha något att göra. Nu har hon värkar, väntar på att den tredje ska komma ut.

Vilken tur att du är där.
Stolt ägare till tre La permer

Nu kom fjärde, också röd. första var svart, resten ärröda, lite längre hår. Honan är svartpadda med vitt. Spelar pappns färg in något? Om det blir övervägande rött, kan chansen att pappan är röd vara större då? Vet nämligen en röd hane som bor i närheten.
Men å så deprimerande. För jag gissar att det inte var en planerad parning? Eller har jag fel? Skönt för kattmamman att du är där Natta. Hoppas också att de hittar hem till ungarna. Har bekanta som slår ihjäl ungarna när de är små utan att ens försöka ge dem en chans då katten blir på smällen oavsiktligt. Jag blir lika jävla förbannad varje gång. Men inget kan man göra mer än att skälla på dem…

"p-piller är inte bra" enligt ägare. Kan ju inte direkt påstå att den var så oplanerad heller. Vad får man om man släpper ut en hona utan p-piller. *Suck*
Är oroligt för mamma katt, då hon inte är i skick för en kull, o defenetivt inte en sådan stor kull. Det kommer mera. Minst en till.
Suck.

Förstår dig. Hoppas bara ägaren i alla fall tänker låta henne ta hand om någon av dem och att man hittar hem åt dem sen.
Inte så länge sen jag fick höra från en bekant om en hona där man gång på gång låter henne bli dräktig och direkt när ungarna föds tar bort dem.
Ha en "trevlig" kväll/natt trots allt!
Kommer du hitåt snart?
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Nu ploppade den femte ut. Minst en kvar i magen. Stackars lilla mamma katt!
#7 Hinner nog inte innan helgen. Men efter helgen. KOmmer du den 11 på 30 års kalas? lite OT…*hrm*

Självklart!! Jättegärna.
Tur att du är där, Fylgias!!!
Stackars katta, med sånna ägare
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

F*N, tror att det är två kvar i magen! 7 kattungar. Hoppas jag känner fel! Stackars katt.
Är det nån som har amma i jämtland?(Fast om jag tänker logiskt så vore det ju inte dåligt för mamma katt och kattsverige om nån inte överlevde…)
Men stackars katta hamna i ett sånt hem… vissa borde verkligen inte ha djur

Vilken tur att du är där och tar hand om den stackars kattmamman! Blir så arg på människor ibland så det är bäst att vara tyst… Hoppas det går bra och att det inte är fler ungar!
#14 Håller med

NU vet jag i alla fall att det är den röda hanen, då en av de röda katterna troligtvis är en hona, så då måste hanen vara röd eller Creme. En av de små hanarna kan vara creme också.
1 till vet jag att det är, för jag tyckte jag kände rörelser i magen. Men hoppas att det bara är en till.

den 6:e blev en liten svartpaddfröken.

Nu har jag slut på batteri på datorn. Loggar in sen, och berättar utgången…

Oj men! Kraft för både dig och lilla kattmamman! Hon hare tur att du var där.

Måste också bara hålla med övriga och säga att lilla kattmamman har tur som har ett proffs hos sig!!
Undrar hur det gått om de varit hemma själva-om katten fått någon hjälp alls..
Ja,människor är konstiga-det är bara att konstatera..De är väl inte alltigenom hemska annars eller hur?Då skulle du väl inte vara där..så det är ju konstigt då att de ändå beter sig så här eller hur?
Ha det så bra du kan och gosa med mamman och ungarna!!

*pust* Nu är det äntligen klart, hoppas jag. 8 stycken blev slut summan. Den femte satt fast då moderkakan inte kom ut förrän den sista var ute. Jag bytte på de allaihopa. Klämde o kände på henne, tror inte att det var någon kvar. Nu behöver hon bara få vila lite. Alla var pigga o friska. Tre tjejer, 2 svartsköldpaddor med vitt och en röd, ev med vitt.
Jag är totalt slutkörd, efter att först ha ridit ett värstingpass i dag, och sen varit uppe till tre på morgonen.
Nu ska jag sova, o så fort jag vaknar gå ner o kika. Lämnade mat, äggula, kmr mjölk o vatten till henne. Hoppas hon har ätit något.
Kan ju säga att mina missas snusar mycket på mej nu!

8 st kattungar!! Otroligt men samtidigt oroväckande eftersom det redan finns många huskatter som köps till varma o ombonade hem, men som slutar som hemlösa,frusna o övergivna katter.
Hoppas att de tar sitt förnuft tillfånga o kastrera honan vid lämplig tidpunkt. Vilken tur att du var i närheten…hur hade det annars slutat..
Är inte emot Huskatter men har sett konsekvenser av detta på Gotland när vi bodde där. Polisen fick rycka in o ta vara på alla "sommarkatter". Dessa katter var inte levande när polisen var färdig med dem…
8 kattungar, det blev en stor kull, och vilken tur att dom valde just dig som kattvakt, du har gjort ett jättebra jobb.
men jag kan ändå inte förstå hur man kan åka bort och lämna en dräktig katt 
En bamsekull! Håller med om att kattmamman hade tur att ägarena valde dig som kattvakt.
Vill bara påpeka att kullen kan ha flera pappor, men den röda lilla tjejen har förstås en röd pappa. 
Oj blev det 8 st?!? Hoppas verkligen mammakatt orkar med att sköta dem allihopa!
Matte ska vara enormt tacksam att du var kattvakt!! Inte alla hade faktiskt brytt sig och suttit där halva natten!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Lätt chockad läser jag tråden. Hade inte kattägaren ens förvarnat om att kull var på väg?OM ägaren av någon anledning var tvingad att vara borta under födseln så borde hon ordnat med kattvakt som bodde där dygnet runt ..Tur att du finns!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Vad arg jag blir! 
Skulle aldrig drömma om att åka iväg när min katt ska ha ungar…
Vilken tur att du är där!
8 bebbar???!!! Den katten var ju inte så stor ….??? Stackare …..
Kram på dig och som vanligt har du gjort ett toppenjobb!!! Då förstår jag varför Henke lät så krystad när jag ringde och sökte dig igårkväll …. han sa att du skulle berätta sen …. *hrm*
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Jag ska inte säga vad jag tycker om ägare, blir inga fina ord. Honan ser ut att må bra! Och alla kattungarna också! Ska blanda till kalk tillskott åt honan, det lär hon behöva.
Cherish, du skulle ha sett henne i går. Tänk på Betty. Denna katt kunde inte heller tvätta sig i baken.

en vägde 99 gram, resten över 100 och tre av dem 120 gram. Vet ju inte alls vad huskatter brukar väga…. Men dom ser ut att må bra i alla fall!

#24. ja, men vad dum jag är! Själklart kan det ju vara hur många pappor som helst! Det borde ju jag veta ju! Har nog hållit på med rasavel för länge, minns inte hur det går till i "verkliga livet". Tack för påminnelsen!
Och tack alla för erat stöd! Det behövdes. Jag kastade mej i säng, för jag var ordentligt trött på slutet, vid klockan 2 var jag nästan på väg o ge upp, men höll ut. Ville ju byta till rent på de.

Du är för underbar som lägger ner dion tid och energi på dessa små och mammakatt! en stor eloge till dig! Hoppas nu att allt går bra för småtiongarna och att mamma klarar av så många fluffbollar själv.
8 kattungar… vad kommer att hända med dom? Om dom inte ens bryr sig om att vara hemma när dom föds, hur mycket energi kommer dom då att lägga på att hitta ett bra hem till dom.
Lyckliga mammakatt som hade dig till hjälp!

Fylgias, du är verkligen underbar, hoppas du får en riktigt fin present som tack av de hemska människorna som lämnade den stackars mamman.

Vilken tur att det var just du som var kattvakt åt kattmamma. Man får ju ont i hjärtat, hur kan man lämna en dräktig katt hemma och åka på semester 
Hoppas det kommer gå bra för båda kattungar och kattmamma.
Kan bara hålla med föregående kommentarer.

Hon är på hemväg nu i alla fall. Men risken är ju fortfarande stor att mamma eller bäbisar inte överlever. Skulle inte tro att alla 8 kommer klara sig. Och jag som åker bort i helgen.

Hon är på hemväg nu i alla fall. Men risken är ju fortfarande stor att mamma eller bäbisar inte överlever. Skulle inte tro att alla 8 kommer klara sig. Och jag som åker bort i helgen.
#37 Hade jag bott närmare hade jag kunnat hjälpa till (om nu matte vill ha hjälp av andra) när du är borta. Tror tyvärr också att det är liten chans att alla klarar sig.
Men du har gjort allt du kunnat för den stora familjen!! Kram
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Hon har kommit hem, och ska avliva en del. Känns lite jobbigt, då jag jobbat för att få fram de. Men i retur så flyttar hon snart, så jag kan totalt släppa allt sen.
Men kan avslöja att hon nog har ännu en kull på gång. Då en anann o kastrerad hona går ute. Blev arg på henne. Ganska självklart att en honkatt bir dräktig om hon går ut tutan p-piller!
"P-piller är inte bra". OJ hur resonerar man då? En dräktighet och att sedan dia kullen är ju inte helt oslitsamt för en hona, samt de risker en dräktighet och förlossning innebär! Hon kunde ju i värsta fall kommit hem till en död katthona, som kanske hunnit förlösa några ungar som sedan dött en utdragen död till följd av kyla och vätske/näringsbrist. FY! Pratat med henne om kastrering?

Ush. jag har försökt att hålla mig. Murrr… Men när jag läste det sista som Flygias skrev: Kanske ville hon bli av med katten - och de oönskade ungarna….. Nu är jag ilsken…. Men flygias, blev ocskså lite orolig för dig. Du måste sköta om dig själv också - inte bara katter, hundar barn och medmänniskor!

Hon har hela tiden pratat om att katterna ska kastreras. Men har inte haft råd. Men hon har inte sagt sanningen ofta till mej, tror hon kanske är rädd för konflikt med mej.

Grrr, tänk att folk aldrig kan lära sig att behandla katter på ett respektfullt sätt. Vad ska man göra för att höja statusen hos sveriges katter?! Är så ypperligt trött på denna slit-o-släng inställning som finns hos aldeles för många kattägare.

DUMMA MÄNNISKA!! AVLIVA KATTUNGARNA FÖR ATT HON INTE HAR RÅD ATT KASTRERA? MEN SEMESTER HAR HON RÅD MED! FY F*N!!
Vi sliter och tar hand om hemlösa katter och hon förstör och sänker huskattens status och försvårar vårt arbete.
En stor KRAM och eloge till Fylgias för din fina insats! Stå på dig-skäll ut henne då om det hjälper (hon ska ju ändå flytta
)
Man brukar kunna söka kastreringsbidrag på olika katthem som Djurskyddet Sverige skänker…

Helt rätt Anna77