Cigge är kastrerad...
Ni kan aldrig ana hur jag våndats o lidit, men nu klarade ingen det längre. Han har kissat..näe pissat ner allt. Senast igår två väskor med två tonårsbarns kläder, en lånad madrass (de två sängarna i barnen..gästrummet har han pissat ner tidigare så de gick ej att sanera) ja jag orkar inte räkna upp allt med sista pissen var över tonårstjejen när hon sov. Han har patrullerat han har ylat och för ett tag sedan bet han ju Alf så det blev sövning o operation. Innan han blev hormonstinn stackaren så var de ju bästa vänner. Som ler o långhalm.
Jag har inte samvete att utsätta honom för att sitta inlåst i ett tomtrum, jag finner ingen anledning i hela världen för att han ska ska utsättas för detta.
Det var inget lätt beslut. Hela natten har jag tvättat kläder, sen legat på en liten tvåmanssoffa resten av morgonen, (innan djursjukhuset öppnade, så jag kunde och vädja om en tid) med en ylande patrullerande Cigge instängd i gästrummet. Helt fantastiska är de där, 11.20 fick jag komma, helt suveränt.
I helgen skulle vi ha åkt til Norge sista certet till IC, men det bara gick inte att få ihop det. Såg framför mig en nerpissad bil samt hotellrum och en Cigge som bet domaren.
Ett svårt men kan inte tro annat än att det var det enda riktiga.
Han var strilfri länge, men det är ju så att de flesta fertila hanar pissar vansinnigt och nu var det Cigges tid att börja..tyvärr..har ju varit så bortskämd med han "opissande"…*suck*
Min lilla Ciggebakbitarslyngeln…nu är hans kulor i kulhimlen med många, många andra…the way of no return
Jag hoppas att de kommer att bli lika goda kompisar igen som de är på fotot.

Ja. lilla gubben! Hoppas verkligen dem blir bra vänner igen och kan leka och mysa som tidigare!
Tänk så dom blir killarna. Jobbigt för er! Vilken tur att han kunde få komma till veterinären så snabbt.
Skönt för Cigge att slippa hormonstormarna. Han kommer att bli en glad och nöjd kille snart igen.
När vi kastrerade Peleus var jag orolig att han skulle bli helt annorlunda efter kastreringen, men han var precis densamme (mattes eget lakristroll) efter att ha blivit av med kulorna, men mycket gladare och behövde inte patrullera oavbrutet. 
Jag håller tummarna för att vi får se liknande bilder i framtiden med Cigge och Alf.
Här väntar vi spänt på att se när öronen "hoppar" upp på huvudet… 

Ge det lite tid så blir de säkert kompisar igen. Trist med IC-titelchansen, men skönt för både Cigge och er.

Skönt att ni fick tid så snart.Han får väl bli IP istället
Stolt ägare till tre La permer
Hoppas allt löser sig för er!!!

# 6 ja ja men Monica
..bara att sätta sig ner o kolla utställningskalendern..
..och nu ni alla svarta kastrater.. kommer det en "maskulin" kille som vill vara med domarbordet…*ler*
..jag är inte glad riktigt..men lättad på nåt sätt..

Åh A-M! Din lilla bäbiskille, blev han en sån liten pissnisse!? Förstår att det känns konstigt nu, men som övriga talare sagt, det blir bara bättre!! Fick han para någon hona någon gång innan, eller fick han förbli oskuldsfull? ;-)
kram.

..min lilla bäbiskille förblev oskuld…som mammas bäbiskillar ska…
…*ähum*
Ses vi kanske på lördag på Järvas utställning, ska dit en liten sväng o titta nu när det inte blev Norge i helgen..Vore kul!!!

Hej!
Trist med Cigge men sånt är livet ibland. Han blir verkligen en "farlig" kastrat hane på domarborden framöver.
Lycka till med ny karriär.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Många kramisar till Cigge - och grattis till en underbar kastrat - jag har min Pip så jag vet vad jag talar om 

Skönt att det är gjort nu, bara synd han inte han bli pappa
. Hoppas det löser sig mellan cigge-bigge och alf-pojken. Pussa lite på ciggeslynglen från mig
Stackars Cigge, men han blir väl lugnare och kanske polare med Alf. Och då blir han ingen stackare längre utan lycklig.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Hur mår han idag? Bra hoppas vi…
Du ska se att det kommer gå bättre nu när han har lämnat "kulorna i kulhimlen"
förstår att det var nödvändigt, och du kommer ha lika mycke glädje av han i alla fall. jag hade fattat samma beslut i er sits.

Puss Cigge! Ja du A-M.H, visst känns det lite vemodigt men det kommer säkert bli mycket lugnare och mer harmonsikt nu. Hade ju själv en lite Frankenstein här hemma ett tag. 
Kul att du kommer till Järva, hoppas du letar upp oss!

Buffy hälsar till Cigge att han inte ska oroa sig-livet blir så mycket enklare och lugnare utan alla hormoner som snurrar runt…
Nja..nu minns han inte så mycket från tiden innan-han börjar bli lika glömsk som matte..men han hann så mycket som att kissa ner och förstöra ett antal väskor,skor mm iallafall!
Han kastrerades just när han blivit könsmogen -man väntade in det på den tiden…Ändå var han liten skrutt när jag hämtade hem honom -ej ännu riktigt klar och vaken..det var så rörande,lille gubben-snyft..
Minns att han sov mycket den kvällen-men sedan var allt som vanligt igen-inga stygn..inget sår!Läkte direkt..
Hoppas nu att han och Alf finner varandra igen-jag tror det.Alf överser säkert Cigges hormonutbrott..
Puss på Ciggenosen!!

..Cigge hälsar till alla som har skrivit till honom, han var lite groggy igår..min lilla svarta "panterbaby"..
Han mår jättebra, spinner och gosar, lite matt är han för än är det ju inte hormonerna som lagt sig. Myser på balkongen, såret ser fint ut, han verkar inte ha ont, äter, varit på lådan. Legat hos Alf o Alma igår när han var lite "drogad" verkar som de förstår att han varit med om nåt, nosade så försiktigt på honom..
Han ser ut att vara tillfreds just nu i alla fall.
Tror det var mest traumatiskt för mig..hur konstigt det än låter…jag tror inte nån riktigt kan förstå hur jag har våndats..ja sambon också han tycker det är förskräckligt….
Jag är övertygad om att han kommer att vara till minst lika mycket glädje som innan, han är en sån härlig, lite speciell kille.
Bjuder på en av de sista fotona innan "kulfärden"
Självklart Aje så söker jag upp er på lördag, ska bli kul det var ett tag sedan.
Så skönt att höra att det gått bra med Cigge efter kastreringen, jag har tänkt på honom … Hoppas nu att han blir mycket lugnare och att stackars Alfie-pojken slipper fler hugg i rumpan nu ….
Baileys hälsar så gott han med och viskar att kanske vankas det lite extra god mat nu när det är så synd om Cigge-pojken … *ler stort*
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

….du tjorven..you big black hunk…se bara till att alltid o då menar jag alltid gå på lådan när du måste lätta på blåsan…och aldrig då menar jag aldrig någon annanstans….bit inte din bästa kompis…..då får du behålla juvelerna/ Cigge den nu mer kastrerade, svarta cornish-rex hunken…

Cherish…ha ha ha näe du kan hälsa Baileys att det finns tre glasburkar med lock hemma. Alla tre är märkta med namn och med markering hur mycket mat som ska fyllas i (för en dag). Det är nogsamt utträknat och det är det som portioneras ut och inte en enda kula mer än så.
Har ska ingen gå upp ett endaste gram i vikt, vet hur plågsamt det blir för alla annars.
Fyy vad hårdhjärtat jag låter…men det är jag inte..

#24 lol Nä - hårdhjärtat låter det inte - tvärtom! Du vill hålla dina katter friska och i full fart. Ascanio hälsar Ciggge välkommen till kullösa coolgänget.
AMH: Bigge suckar och säger "nähä, så den gubben gick inte". 
Själv tycker jag att det låter som en alldeles jättebra lösning. Här har det varit väldigt slarvigt under semestern och jag ser att Bigge verkar lite rund igen … *hrm* Bara att ta nya tag och skärpa till mig!
En fråga bara … är det hormonförändringen i kroppen som gör kastrater hungrigare, eller är det bara tristessen nu när de inte har TJEJER/KILLAR att tänka på längre …? 
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

#26 hihi nu skriver jag bara spontant-men jag tror med bestämdhet att det är bristen på hormoner - hrm när det gäller människor lägger ju vi kvinnor tex på oss runt magen vid/efter klimakteriet-och detta är ett "speciellt fett" som är svårt att träna bort
-faktiskt hört att det är så!!
Alltså-säkert därför vissa kastrater är svåra att få ner i vikt-eller hur
Nja *harkel*..själv har jag problem med vikten åt andra hållet-så det finns ju undantag förstås,precis som med kastraterna,men faktiskt-om jag någon gång i livet varit liiite rund om magen så är det nu..känns annorlunda och konstigt…
Klimakteriekärringen-Annika
Kul att höra att han mår bra lilla killen!

..bristen på hormoner är den största boven…tänk på enuckerna hur de såg ut (vaktandes kvinnor i haremet) och de var ju inte utan arbetsuppgifter direkt…som Buffy säger, det är känt när kvinnor kommer i klimakteriet (hormonerna dalar sakteliga)så får de ofta en speciell liten "klimakteriemage" och går upp i vikt trots att de inte äter mer..
Innan man kastrerar så rekommenderar, i alla fall min veterinär, att man reducerar dagsintaget av mat ca 2 v innan kastrering ska ske..Nu hann jag ju inte det…men tror det ska gå bra i alla fall…
Jag tittar på min lilla "pojke" o tänker …vad har jag gjort…
Cigge, du är fortfarande bäst. Jag blev av med kulorna för flera år sedan, men är fortfarande avelshane här hemma. Tar honorna precis som tidigare - men nu blir det inga barn man behöver vara barnvakt till. Sköt om dig
hälsningar Pysen

Säkert är det hormoner, men! När jag var yngre var den enda effektiva bantningskuren att bli kär!!! lol
#31 Hoho, snarare OLYCKLIGT kär 
Har nog aldrig rasat så fort i vikt som när jag förälskade mig i en kille som skulle till kosvo som FN-soldat (slutet gott allting gott: han åkte aldrig och nu är vi gifta
)
#32 Åhh vad mysigt att det blev ni! Riktig Mitt livs novell kärlek!
Cigge är ju precis lika vacker och go iaf!